loading...
همه چی اینجاست
مهدی رهنما بازدید : 133 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

سرهنگ علیرضا خالقی صبح امروز به تشریح جزئیات پرونده این قتل پرداخت.

به گفته وی، روز جمعه از طریق کلانتری 16 سید جعفر خبری تحت عنوان درگیری منجر به فوت در بلوار 52 متری امامشهر مخابره شد که سریعاً تیم بررسی صحنه جرم و ماموران اداره مبارزه با جرائم جنائی این پلیس به محل اعزام و مشاهده می کنند جسد مردی 55 ساله با هویت احمد- ق در حالی که با ضربه چاقو از پا درآمده در پیاده رو کنار خیابان افتاده و تحقیقات میدانی حکایت از این داشت قاتل 33 ساله که پسر مقتول و معتاد به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه بوده، پس از انجام قتل از محل متواری شده که با هوشمندی ماموران پلیس آگاهی در فاصله زمانی کمی پس از وقوع جنایت دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: متهم که فردی بیکار و داری سوابق کیفری متعدد می باشد علت و انگیزه اقدام جنون آمیز خود را اعتیاد به ماده توهم زا شیشه بیان کرد.

سرهنگ علیرضا خالقی تصریح کرد: با پیدایش مواد مخدر صنعتی و رواج این مواد بسیار مخرب در میان اقشار مختلف جامعه روز به روز بر آمار جرم های گوناگونی که تحت تاثیر این مواد به وقوع می پیوندد اضافه شده و متاسفانه همچنان سیر صعودی خود را ادامه می دهد که بهترین راه در مسیر مبارزه با این خطر، بالا بردن سطح آگاهی جامعه به ویژه جوانان و حمایت های صحیح خانوادگی است.

مهدی رهنما بازدید : 101 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

ماریا کری در سال1970 به دنیا آمد. او ملیتی امریکایی دارد و یکی از موفق ترین خواننده های پاپ می باشد. آلبوم های او بیش از 175میلیون دلار فروش داشته است! نکته قابل توجه در زندگی او، ازدواج با نیک کنون است. نیک در سال 1980 به دنیا آمده است و به عنوان یک بازیگر و همچنین یک رپر فعالیت دارد. این دو در سال 2008 بایکدیگر ازدواج کردند.

چند روز پیش ماریا کری درحال ضبط ویدیو جدید یکی از آهنگ هایش بود که ناگهان دچار حادثه شد. دست و کتف او در رفت و فیلمبرداری تعطیل شد. ماریا را به بیمارستان رساندند و تحت مداوا قرار گرفت. او حتی با همان دست به مراسم خیریه رفت و آهنگش را اجرا کرد.

دست خواننده زن سرشناس هالیوودی در رفت!! + عکس

مهدی رهنما بازدید : 103 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

قاسم حدادی فر در پایان دیدار تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران اظهار کرد: باشگاه ذوب آهن پولی که من از پرسپولیسی ها دریافت کرده بودم را بازگرداند تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

وی افزود: این دو باشگاه تفاهم خوبی با هم دارند و به طور یقین فصل جدید در ذوب آهن توپ خواهم زد.

حدادی فر درخصوص دیدار با استقلال تهران گفت: ذوب آهن به دلیل حضور در بازی های پلی آف استراحت کمی داشت و هنوز به شرایط مناسب نرسیده است ولی یقین داشته باشید در این فصل تیم متفاوتی را خواهید دید.

وی درخصوص اینکه گفته می شود حواله خودروی ملی پوشان فوتبال که از طرف دولت اهدا شده به مبلغ 400 میلیون خریداری می شود، گفت: این صحبت ها در تهران مطرح می شود و من در اصفهان هستم و کاری به این مسایل ندارم.

مهدی رهنما بازدید : 89 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

فولام که در اردوی آماده سازی در کاستاریکا به سر می برد ، در دومین بازی خود موفق شد با نتیجه 3 بر یک تیم آلاخوئلنسه این کشور را شکست دهد. برای فولام در این دیدار دوستانه "استیو سیدول"، "برایان روئیز" و "دمیتار برباتوف" گلزنی کردند.

در این دیدار در نیمه نخست بازی متعادلی از هر دو تیم شاهد بودیم. تنها موقعیت جدی این دیدار در نیمه نخست به وجود آمد که ضربه کاشته اشکان دژاگه با فاصله بسیار کم از دیرک دروازه به بیرون رفت. در نیمه دوم مسابقه فولام برتری خود را دیکته کرد و سه بار دروازه حریف کاستاریکایی خود را گشود. تیم میزبان نیز در دقیقه 72 با گل "اوارا" یکی از گلهای خورده را پاسخ داد.

اشکان دژاگه که به تازگی از بند مصدومیت رها شده در این دیدار به صورت فیکس در ترکیب فولام به میدان رفت و در دقیقه 58 جای خود را به "کاکانیکلیچ" داد. دژاگه در بازی قبلی خود نیز از دقیقه 45 به جای "دیمین داف" در ترکیب فولام به میدان رفت.

مهدی رهنما بازدید : 100 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

در شرایطی که کاپیتان تیم ملی بعد از کش و قوس های فراوان، نهایتا دیشب برای یکسال دیگر هم در استقلال ماندنی شد، سایت نشنال امارات به رقم قرارداد این بازیکن با استقلال اشاره کرده است.

به نوشته این سایت، باشگاه استقلال برای جذب بازیکن سابق اوساسونای اسپانیا، 1.5 میلیون دلار پرداخت کرده بود تا نکونام را به مدت 2 سال در اختیار داشته باشد.

نشنال در ادامه گزارشش مدعی شده که اگر چه مدیران باشگاه استقلال با جدایی بازیکن ملی پوششان مخالفت کرده اند، اما بندی در قرارداد او وجود دارد که به نکونام اجازه می دهد در صورت داشتن پیشنهاد خارجی، قراردادش با این تیم را فسخ کند و به همین دلیل احتمال هنوز احتمال حضور او در شارجه وجود دارد!

مهدی رهنما بازدید : 121 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

برنامه ماه عسل شبکه سه سیما با اجرای علیخانی هنوز به قسمت دهم نرسیده حاشیه هایی داشته است.در تازه ترین این حاشیه ها،علیخانی در برنامه چهارشنبه 26 تیر ماه با انتقاد از علی دایی و رویانیان به برخورد آنان با علی کریمی گلایه کرد که ظاهرا این انتقاد به مذاق طرفداران سرخ پوش خوش نیامده است و آنان در شبکه های اجتماعی به این مطلب وی واکنش نشان داده اند.

مجری برنامه ماه عسل که عصرچهارشنبه میزبان میهمانانی از تیم ملی والیبال بود دراواخر برنامه در یک دیالوگ بی ربط و درآستانه بازی حساس تیم های تراکتور سازی و پرسپولیس به انتفاد از مدیران و مربیان تیم سرخ پوش پایتخت پرداخت.

در اواخر این برنامه علیخانی از ظریف پرسید که طرفدار کدام تیم فوتبال است و او گفت که پرسپولیسی است و پس از آن مجری برنامه اعلام کرد باید چیزی بگوید که مدتی است قصد گفتنش را دارد.

علیخانی خطاب به رویانیان و علی دایی گفت: هیچکس در بزرگی شما شکی ندارد اما رفتار شما با علی کریمی خوب نبود. همانطور که رفتاری که با مجتبی جباری شد درست نبود. نباید کاری کرد که بزرگان پرسپولیس و استقلال مجبور شوند به تیم های دیگر بروند.

قطعا علیخانی می داند انتخاب بازیکنان یک تیم در اختیارمربی است که چه بازیکنانی در اختیار گیرد که با پازل سیستمی تیمش هماهنگ باشند.حال چرا مجری یک برنامه مناسبتی باید به انتقاد از انتخاب یک مربی بپردازد جای تعجب دارد.

مهدی رهنما بازدید : 99 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

محمود سالارکیا در حاشیه مراسم جشن حمایت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که شکایت شهرداری از باشگاه پرسپولیس در چه مرحله ای است، تصریح کرد: این شکایت به کمیسیون ماده 38 آیین نامه معاملات شهرداری ارجاع داده شده است و این کمیسیون رای خود را مبنی بر محکومیت باشگاه پرسپولیس صادر کرده است.

وی ادامه داد: رای صادر شده برای باشگاه پرسپولیس توسط کمیسیون مربوطه یک میلیارد و 500 میلیون تومان جریمه نقدی است و با توجه به این که این رای در دیوان عدالت قابل اعتراض است باشگاه پرسپولیس نسبت به رای اعتراض کرده است.

مهدی رهنما بازدید : 97 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

طی این جنایت که در خراسان شمالی شهر اسفراین رخ داد قاتل به خاطر کینه از خواهر خود، اقدام به خفه کردن وی کرده و سپس جسد را به حمام منزل انتقال داده است.

طبق آخرین گزارشات دریافتی این پسر جنایتکار به دلیل اختلافاتی که با خواهر خود در گذشته داشت، با نقشه قبلی زمانی که خواهرش در خانه تنها بود آن را خفه کرده و پس از اطمینان از مرگ خواهرش آن را جهت از بین بردن سرنخ ها به حمام کشاند و شیر آب را باز گذشت و متواری شد.

که با هوشیاری همسایه ها از موضوع مطلع شده بودند سریعا متهم را دستگیر کردند.

متهم پس از اقرار به قتل خواهر خود، طی پرونده ای تحویل مرجع قضایی شد.

مهدی رهنما بازدید : 100 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

به نقل از واشنگتن پست در پی شکایات صد ها زن و دختران جوان مبنی بر سوء استفاده جنسی یک راننده اتوبوس شهری از آنان پلیس را وا داشت تا برای دستگیری وی دوربینی را در اتوبوس برای روشن شدن حقیقت جاسازی کنند.

به گزارش این خبرگزاری جورج سیمون جونیور 41 ساله با فریفتن مسافران خود آنان را در جایی دور از شهر مورد تجاوز جنسی قرار می داد و آنان را همان جا رها می کرد.

راننده اتوبوس همه مسافرانش را مورد تجاوز جنسی قرار می‌داد/ عکس

به گزارش این خبر گزاری این راننده که فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم آزمایشگاهیست با ضبط تصاویر هنگامی که یکی دیگر از قربانیانش را مورد آزار و اذیت جنسی و تجاوز قرار داده بود دست این راننده متجاوز را بر ملا کرد.

جان دروسو سخنگوی حمل و نقل نیوجرسی در بیانیه ای به نقل از این خبرگزاری گفت: راننده بلافاصله از شغل خود برکنار و اخراج شد.

 

مهدی رهنما بازدید : 93 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

امیر مشیری سرپرست کمیته روابط بین الملل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: پس از سفرهای اقتصادی که به چند کشور داشتیم باشگاه سن پائولی برزیل نیز دعوت نامه ای را از طرف "پیئلودی خسوس لوپز" مدیریت باشگاه خود شب گذشته برای ما فرستاد و رسما از رویانیان دعوت کرد تا در نشستی فرهنگی، اقتصادی و ورزشی با برزیلی ها شرکت کند.

مشیری ادامه داد: ما هم قرار است به این عزیزان پس از جمع بندی های انجام شده نظر خود را اعلام کنیم تا این نشست در برزیل و در باشگاه سن پائولی برگزار شود. در صورتی که رویانیان به برزیل سفر کند برای او دیدار از ورزشگاه و تمرینات چند باشگاه برزیلی در آستانه جام جهانی برنامه ریزی شده است.

مهدی رهنما بازدید : 99 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

شنیده می شود یکی از فوتبالیست های مطرح کشورمان که هم اکنون در لیگ برتر ایران بازی می کند حسابی عاشق یک دختر اتریشی شده و در آینده ای نزدیک با هم ازدواج خواهند کرد.

آقای "ر" یکی از فوتبالیست های خوب کشورمان عاشق دختری اتریشی شده که دوست خانوادگی خواهر این فوتبالیست است. خواهر این فوتبالیست سال هاست كه ساکن اتریش است.

گفته می شود این دختر اتریشی نیز حسابی عاشق فوتبالیست ایرانی شده و مسلمان نیز شده است.

مهدی رهنما بازدید : 91 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

کاپیتان تیم ملی ایران پس از مدت ها بلاتکلیفی، سرانجام تکلیفش را برای فصل بعد معلوم کرد. او شب گذشته و پس از مذاکره مدیربرنامه هایش با مسوولان باشگاه شارجه با این باشگاه اماراتی به توافق اولیه رسید و امروز عصر برای گفت وگوی نهایی و امضای قرارداد با این تیم به امارات سفر می کند.

نکونام پس از امضای قراردادش به تهران بر می گردد تا فردا در نشست خبری موسسه خیریه محک شرکت کند.

نکونام در حالی با مسوولان باشگاه شارجه به توافق رسیده که مسوولان باشگاه استقلال در آخرین فرصت، امروز تکاپوهایی را برای منصرف کردن نکونام آغاز کرده اند اما با توجه به صحبت های دیشب مدیربرنامه های نکونام با مسوولان شارجه بعید است،  تغییری در نظر کاپیتان تیم ملی ایجاد شود.

مهدی رهنما بازدید : 101 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

"لوتار ماتئوس" یکی از ستارگان بزرگ تاریخ فوتبال آلمان است و از بسیاری لحاظ رکورددار است.۱۵۰ بازی برای تیم ملی فوتبال آلمان انجام داده، ۲۵ بازی برای آلمان در پنج دوره از جام جهانی در بین سال های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۸، و از آن گذشته ۱۰۰ بازی در لباس باشگاه های بروسیا مونشن گلادباخ، بایرن مونیخ و اینترمیلان در چارچوب رقابت های باشگاه های اروپا دارد.

"ماتیوس" اما در زندگی شخصی به هیچ عنوان مانند زندگی ورزشی موفق نبوده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید وی تاکنون چهار بار ازدواج+ کرده و هر چهار بار با وجود داشتن فرزندان متعدد هم کارش به جدایی انجامیده است.

نخستین باری که وی ازدواج کرد، به سال ۱۹۸۱ میلادی مربوط می شود. در آن هنگام با "سیلویا" پیمان زندگی بست که حاصل آن دو دختر بود. این زندگی مشترک در سال ۱۹۹۲ به بن بست طلاق خورد.

در سال ۱۹۹۴ وی با "لولیتا مورنا"، دانشجوی سوئیسی ازدواج کرد. ثمره این ازدواج، پنج سال زندگی و تولد یک پسر بود.

ماتیوس پس از آن که در سال ۱۹۹۹ از همسر سوئیسی اش جدا شد، اظهار  داشت دیگر به سراغ تجربه تکرار پیمان  زناشویی نخواهد رفت اما او بار دیگر ازدواج کرد و "ماریجانا کاستیچ"، اهل صربستان سومین همسر این بازیکن اسبق آلمانی شد ولی در سال ۲۰۰۷ او اعلام طلاق کرد.

کمی پس از آن وی با "کریستیانا لیلی یانای" اوکراینی آشنا شد و ازدواج کرد و درست در نخستین روز سال ۲۰۰۹ میلادی خبر طلاق این دو در لاس وگاس امریکا انتشار یافت.

دو سال قبل دست از چهارمین پیمان زناشویی کشید، او از چند ماه قبل با "آریدانه"، دانشجوی ۲۴ ساله رشته روانشناسی آشنا شده است. این موضوع سبب شد تا رسانه  های کشورش اخبار مربوط به آن را منعکس کنند و حتی گزارش دهند به زودی ازدواج این دو تحقق خواهد یافت؛ اما درست در زمانی که فوتبالدوستان آلمانی منتظر جشن ازدواج این چهره بودند، انتشار خبری تعجب همگان از جمله آریدانه را برانگیخت.

این خبر جنجالی مربوط به آشنایی کاپیتان اسبق ژرمن  ها با "یوانا توژینکی" ۲۷ ساله است. برخی رسانه  های محلی نوشتند این خانم۲۷ ساله ششمین زن زندگی بازیکن سال  های دور آلمان  ها به شمار می رود و حتی پیشنهاد ازدواج نیز دریافت کرده است.

با انتشار این خبر، جنجال تازه ای درباره وی به وجود آمد زیرا "آریدانه" در گفتگو با یک نشریه خانوادگی عنوان کرد از بی تعهدی ستاره پیشین شوکه شده و نمی تواند چنین رفتاری را درک کند. ماتیوس که در دوران جوانی، چهره ای موفق و حتی جهانی بود، به تعبیر خود ژرمن  ها در زندگی خصوصی و تشکیل خانواده، یکی از ناموفق ترین  های جهان به شمار می رود.

فوتبالیست مشهور در آستانه ششمین ازدواج+ عکس

 

مهدی رهنما بازدید : 105 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

اعضای باند گرگ ها که شبانه طلاهای زنان سالخورده را با تهدید چاقو به سرقت می بردند، در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد از چندی قبل در جریان فعالیت اعضای یک باند سارقان خشن در سطح این شهر قرار گرفتند.

بررسی های پلیسی نشان می داد اعضای این باند که از ساعات پایانی روز و در مناطق خلوت شرق مشهد با تهدید چاقو از زنان سالخورده اخاذی می کنند. با توجه به افزایش سرقت های اعضای این باند تجسس های گسترده ای برای دستگیری متهمان آغاز و شامگاه دیروز چهار نفر از اعضای اصلی این شبکه در عملیات ضربتی ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان در بازجویی ها با اعتراف به سرقتهای خود اعلام کردند: همزمان با تاریک شدن هوا در محل های خلوت پرسه زده و با تهدید چاقو، پول و طلای زنان سالخورده را به سرقت می بردیم. نام گرگ ها را برای باند خود انتخاب کرده و در این مدت بیش از 51 فقره سرقت انجام دادیم.

سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار مهر گفت: با اعترافات اعضای این باند کارآگاهان سه خریدار اموال مسروقه را شناسایی و آنها را دستگیر کردند.

وی افزود: افرادی که به این شیوه از آنها سرقت شده است، می توانند با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت خود را مطرح کرده و متهمان را شناسایی کنند.

مهدی رهنما بازدید : 61 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

 

تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری تدارکاتی به مصاف ملوان انزلی در ورزشگاه درفشی فر رفت.

دو تیم با به نمایش گذاشتن یک بازی خوب با یک نتیجه یک بر یک به کار خود پایان دادند.

گل پرسپولیس را عباس زاده در دقیقه 13 به ثمر رساند و جلال رافخایی از روی یک ضربه ایستاگی در دقیقه 18 بازی را به تساوی کشاند.

گفتنی است تعدادی از هوادارانی که موفق نشدند این بازی را از نزدیک تماشا کنند از روی پشت بام های اطراف ورزشگاه درفشی فر این بازی را با دردسر تماشا کردند.

مهدی رهنما بازدید : 27 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

ملی پوشان ایران امشب در اولین بازی مقابل آلمان در گیم اول با نتیجه 25 بر 19 و در گیم دوم 25 بر 18 به برتری رسیدند . آلمان براي صعود به مرحله بعد اين مسابقه نياز به شش امتياز داشت ولی ناکام ماند و تیم ایران در صورت کسب شش امتیاز به رده سوم می رسد. تيم المان در گیم اول در دريافت ها مشكل داشت و بازيكنان ايران نيز سرويس هاي خوبي زدند. 

ایران با اقتدار آلمان را هم در هم کوبید
اولین امتیاز ایران توسط امیر غفور به دست آمد تماشاگران پر شور ایرانی نقش خوبی در برتری این گیم داشتند ، حداقل شش سرویس ژرمن ها خراب شد 
در بازی امشب کار بهتری از خود به نمایش گذاشتند و از همان آغاز، مقابل آلمان با قدرت حاضر شدند. تیم ملی والیبال ایران با پیراهن های یکدست سفید مقابل سرخ پوشان آلمان در حالی در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال به میدان رفت که توانست در پایان ست اول با نتیجه 25 بر 19 از سد ژرمن ها عبور کند.
آلمانی ها با ترکیب کریستین فورم، کالیبردا، کولین، اسکاپس، کامپا و استوارد و با هدایت "ویتال هلن" بلژیکی مقابل ایران به میدان آمدند. در مقابل محمد موسوی، سعید معروف، علی مباشری، رحمان داودی، امیر غفور، فرهاد ظریف ترکیب تیم ملی والیبال ایران را در آغاز این دیدار شکل می دادند.
از حدود یکساعت قبل از مسابقه تمام ظرفیت سالن 12 هزار نفری آزادی پر شد. در برخی از سکوها حتی جای سوزن انداختن هم نبود. هواداران تیم ملی والیبال ایران با فریاد های بلند خود یکصدا تیم ملی را تشویق می کردند. موج حضور هواداران ایرانی به قدری بود که آلمان ها حدود 5 دقیقه پس از ورود به سالن با بهت به تماشاگران نگاه می کردند و بعد از دقایقی که به تدریج یخ شان باز شد گرم کردن را شروع کردند.
با وجود اینکه تمام سکوها پر شده بود شمار زیادی از علاقه مندان به تماشای مسابقه پشت درب ورودی منتظر مانده بودند تا نیروهای یگان ویژه اجازه ورود به آنها را بدهند ولی اینطور نشد. متاسفانه برخی از سربازهای یگان ویژه توجیه نشده بودند و حتی با خبرنگارها هم برخورد مناسبی نداشتند و اصرار می کردند که باید آنها را بازرسی بدنی کنند و کیف و لوازم شخصی اشان را بازبینی کنند.
اگر چه در آغاز این مسابقه تهویه سالن و دسترسی به اینترنت برای خبرنگاران قدری با مشکل روبرو شد اما بلافاصله با اقدام سریع مسئولان این مشکلات تا حدی برطرف شد.
دیدار تیم های ملی والیبال ایران و آلمان در هفته پایانی لیگ جهانی در حالی از ساعت 21 امروز جمعه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد که ظرفیت این سالن از یکساعت قبل از بازی تکمیل شده بود اما بسیاری از علاقمندان به والیبال پشت در مانده بودند. این عده که برخی از آنها بلیت مسابقه را هم در اختیار داشتند با وجود تلاشی که انجام دادند موفق به حضور در سالن نشدند و در نهایت با برخورد ماموران نیروی انتظامی مواجه شدند و برخی از آنها نیز برای متواری شدن کتک خوردند!
این بازی جمعه 21 تیرماه ساعت 21 به وقت تهران  آغاز شد. با توجه به قطع تلویزیونی دیدن این بازی برای  بسیاری از ایرانیان آزار دهنده است،
این دیدار البته مهمان ویژه دیگری نیز داشت که در بین انها چهره های سیاسی و فوتبالی هم دیده می شد. حسین فرکی مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، رحیمی معاون اول رئیس جمهور، مسئولان سفارت آلمان، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و برخی چهره های دیگر از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.
اگر آلمان مي توانست ايران را با نتيجه سه برصفر و يا سه بريك در دو بازي شكست داده و شش امتياز كسب كند به جاي روسيه كه در رده دوم اين گروه قرار دارد، به دور بعد صعود مي كرد. اما اين تيم در دستيابي به اين امتيازات ناكام ماند و به اين ترتيب با برتري ايران مقابل آلمان در دو ست اول و دوم ، تيم هاي ايتاليا و روسيه از گروه دو به دور بعد ليگ جهاني صعود مي كنند. 
گیم اول ديدار ايران و المان با نتيجه ۲۵بر۱۹ و ست دوم با نتيجه ۲۵ بر۱۸ به نفع تيم ملي كشورمان به پايان رسيد. 
گیم دوم:25 بر18 ایران
تیم ملی والیبال ایران گیم دوم مسابقه را هم مقتدارنه آغاز کرد. شاگردان ولاسکو خیلی زود چهار امتیاز از حریف پیش افتادند. دریافت های عالی و بازی سازی های دیدنی سعید معروف اختلاف امتیاز را با حریف به عدد شش رساند.
این نسل طلایی والیبال ایران کاملا آلمان  ها را مقهور توانایی های خود کرده بود. هواداران سر از پا نمی شناختند. همه جا پرچم سه رنگ ایران در اهتزاز بود. رحمان داودی همچنان یکی از موثرترین بازیکنان ایران بود.او خوب دریافت می کرد, عالی سرویس می زد و آبشارهای تماشایی داشت. هیچ یک از بازیکنان آلمان حرفی برای گفتن نداشتند.
دیگر هیچ کس امیدی به پیروزی آلمان ها نداشت. سعید معروف یک تنه دفاع روی تور حریف را جا می گذاشت و موسوی مقتدرانه از عنوان خود به عنوان بهترین دفاع روی تور لیگ جهانی دفاع می کرد. ولاسکو حتی نیازی به تعویض نمی دید. جشنی دیگر در راه بود.
بهنام محمودی و مهدوی که اواخر ست دوم به میدان آمده بودند نقش زیادی در پیروزی 25 بر 18 ایران در این ست داشتند.
گیم سوم:25 بر 20ایران
آلمانها در گیم سوم چیزی برای از دست دادن نداشتند. آن ها با تمام توان آمده بودند تا به باخت 3بر صفر برابر ایران تن ندهند. اما دیگر چیزی نمی توانست مانع ملی پوشان مقتندر والیبال ایران شود. عادل غلامی در این دیدار یک ستاره بود. علی مباشری حالا دیگر ششمین برد خود را از مجموع هفت بازی ملی جشن می گرفت. سعید معروف بهترین پاسور آسیا یک تنه ساختار دفاعی حریف را بهم می ریخت. خولیو ولاسکو بارضایت کار شاگردانش را زیر نظر داشت. ایران مثل دو ست قبل چهار امتیاز پیش افتاده بود و با حاشیه امنیت کار را دنبال می کرد. امیرغفور با هوشمندی بالای خود گاهی با دست دفاع کار می کرد و گاهی هم اسپک های طلایی خود راب ه قبل زمین آلمان می کوبید. بازیکنان ایران از همه جای زمین توپ را جمع می کردند و اجازه نمی دادند حریف مفت امتیاز بگیرد. تجلی غرور ملی در سالن طنین انداز شد. سید محمد موسوی همچون کوهی استوار مقابل مهاجمان حریف می ایستاد. بلندبالاهای ایران پنجمین پیروزی خود را در لیگ جهانی جشن می گرفتند.
ديدار برگشت دو تيم فردا شب در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار مي شود. 
مهدی رهنما بازدید : 17 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

تبلت ها با اینکه محصولات جدیدی نیستند اما نقطه اوج گرفتن و پیشرفت آنها به سال های 2010 و 2012 میلادی بر می گردد. این کامپیوترهای کوچک و قابل حمل برای انجام کارهای ساده طراحی شده بودند اما به تدریج پر قدرت شدند تا جایی که اکنون برخی از آنها را کاربران برای بازی انتخاب و خریداری می کنند.

تراشه های جدید که در تبلت ها جا خوش کرده اند آنها را از یک وسیله معمولی به یک کامپیوتر کوچک قدرتمند تبدیل کرده اند. برخی از این تبلت ها را در این مطلب برای شما انتخاب و معرفی کرده ایم. ترتیب قرار گیری این تبلت ها از ضعیف ترین به قوی ترین می باشد.

جدولی که در ادامه مشاهده می کنید امتیازاتی است که در نتیجه بنچ‌مارک تبلت ها به دست آمده است. این تست در زمینه دو فاکتور پردازنده گرافیکی و پردازنده تبلت صورت گرفته است.

نام تبلت

3DMark (Normal, 720p)

3DMark (Extreme, 1080p)

Kobo Arc

3,665

1,897

Sony Xperia Tablet S

4,084

2,249

Asus Transformer Pad Infinity TF700

4,298

2,397

Google Nexus 10

8,055

5,432

Sony Xperia Tablet Z

10,204

مشخص نیست


5. Kobo Arc



شاید برایتان کمی عجیب باشد که نام Kobo Arc را در میان تبلت های برتر بازی مشاهده کنید. اما این دستگاه پردازنده گرافیکی قوی PowerVR SGX544 دارد. به لطف این پردازنده گرافیکی، سرعت فریم های بازی بسیار بالا است. البته از نظر طراحی و مشخصات، تبلت چندان دلنشینی به نظر نیست.

از جمله مشخصات کلی آن باید به صفحه نمایش 7 اینچ IPS با رزولوشن 1280×800 و تراکم تصویر 215 پیکسل در هر اینچ، قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، نسخه 4.1 سیستم عاما اندروید، پردازنده دو هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز Texas Instruments ، 16 گیگابایت حافظه داخلی، یک گیگابایت رم، وای فای، دوربین جلو 1.3 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p، باتری 336 ساعت با عمر 10 ساعته و پورت میکرو یواس‌بی اشاره کرد.

این تبلت 364 گرم وزن و 12×1.14×18.8 سانتی متر اندازه دارد. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز تک هسته‌ای و از نوع   PowerVR SGX544 است.

4. سونی Xperia Tablet S



تراشه تگرا سه تبلت اکسپریا تبلت اس سونی یکی از بهترین تجربه های بازی را به کاربر منتقل می کند. اما از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تبلت خیلی خوبی نیست به همین دلیل نمی توان آن را جزو برترین تبلت های موجود دسته بندی کرد.

از جمله مشخصات کلی آن باید به صفحه نمایش 9.4 اینچ LCD  با رزولوشن 1280×800 و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید، پردازنده دو هسته‌ای 1.7 گیگاهرتز انویدیا تگرا سه، 16 گیگابایت حافظه داخلی، یک گیگابایت رم، وای فای، دوربین جلو یک مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p، دوربین عقبی 8 مگاپیکسل با فوکوس خودکار و لمسی، باتری 6 هزار میلی آمپر ساعت با عمر 12 ساعته و پورت یواس‌بی اشاره کرد.

این تبلت 570 گرم وزن و 239.8 x 174.4 x 8.8 میلی‌متر اندازه دارد. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز 12 هسته‌ای و از نوع   ULP GeForce است.

3. ایسوس ترنسفورمر Pad Infinity TF700



این تبلت به لطف داشتن صفحه نمایش بسیار باکیفیت، بدنه باریک و سبک و امکانات عالی بازی یکی از محبوب ترین تبلت های اندرویدی است. پردازنده تگرا سه این دستگاه در نمایش رزولوشن 1920×1200 پیکسل نمایشگر بسیار عالی کار می کند. البته با همه این مشخصات خوب، جزو 5 تبلت برتر این دسته بندی قرار نگرفته است.

از جمله مشخصات کلی آن باید به صفحه نمایش 10.1 اینچ S-IPS+ TFT  با رزولوشن 1920×1200 پیکسل و شیشه گوریلا گلاس 2، نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید، پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزNVidia

Tegra 3، 32 گیگابایت حافظه داخلی، یک گیگابایت رم، بلوتوث نسخه سه، وای فای، دوربین جلو 2 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p، دوربین عقبی 8 مگاپیکسل با فوکوس خودکار، باتری 25 wh با عمر 9.5 ساعته و پورت میکرو یواس‌بی اشاره کرد.

این تبلت 598 گرم وزن و 26.4×0.76×18 سانتی متر اندازه دارد.

2. گوگل نکسوس 10



گوگل نکسوس 10، عملکرد و سرعت بسیار عالی دارد. این تبلت، پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای  Mali T-604، پردازنده 1.7 گیگاهرتز و دوهسته‌ای Samsung Exynos 5 Dual و دو گیگابایت رم دارد. سیستم عامل این تبلت، نسخه 4.2.2 اندروید است.

از دیگر مشخصات آن باید به  صفحه نمایش 10.05 اینچ  با رزولوشن 2560×1600 و تراکم تصویر 299 پیکسل در هر اینچ، نسخه 4.2 سیستم عامل اندروید، پردازنده دو هسته‌ای A15، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دو گیگابایت رم، وای فای، بلوتوث، NFC، دوربین جلو 1.9 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p، دوربین عقبی 5 مگاپیکسل و باتری 9 هزار میلی آمپر ساعت اشاره کرد.

این تبلت 603 گرم وزن و 263.9×8.9×177.6 سانتی متر اندازه دارد.

1.سونی Xperia Tablet Z



بهترین تبلت اندرویدی در حوزه بازی، اکسپریا Tablet Z سونی است. این تبلت زیبا و پرسرعت و پرقدرت، پردازنده گرافیکی Adreno 320 و پردازنده کوالکوم اسنپ‌دراگون S4 Pro دارد. این تبلت قدرتمندی است اما تصور نمی کنیم بتواند برای مدت طولانی در صدر باقی بماند.

از جمله مشخصات کلی آن باید به صفحه نمایش 10.1 اینچ  با رزولوشن 1200×1920 پیکسل، نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید، پردازنده دو هسته‌ای 1.5 کوالکوم S4 Pro، دو گیگابایت رم، وای فای، دوربین جلو 2.2 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p، دوربین عقبی 8.1 مگاپیکسل با فوکوس لمسی و خودکار، باتری 6 هزار میلی آمپر ساعت با عمر 10 ساعته و پورت میکرو یواس‌بی اشاره کرد.

این تبلت 495 گرم وزن و 266 x 172 x 6.9 میلی متر اندازه دارد. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز تک هسته‌ای و از نوع   Adreno 320 است.
منبع : برترین ها
باز نشر : همه چی اینجاست
مهدی رهنما بازدید : 21 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

تیم فوتبال پرسپولیس طی روزهای پنجشنبه (فردا) و یکشنبه هفته آینده میزبان تیم های ملوان بندر انزلی و فولاد اهواز خواهد بود.

این بازی ها در راستای برنامه های آماده سازی سرخپوشان انجام می شود که از سوی سرمربی تیم طراحی شده است. پرسپولیس پیش از این در مصاف با دو تیم لیگ برتری تراکتورسازی تبریز و استقلال صنعتی خوزستان به پیروزی های یک بر صفر و دو بر صفر دست پیدا کرده است.

طبق برنامه، سرخپوشان روز جمعه استراحت دارند و روز شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرین خواهند کرد.

مهدی رهنما بازدید : 31 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

بیش از 280 نوع مورچه وجود دارد که می توانند جان انسان را بگیرند.

مورچه های آتشی و مورچه های سیافو که آفریقایی هستند از مرگ آورترین مورچه ها هستند. اکثر گزارش های مرگ در اثر خواب رفتن فرد نزدیک تپه مورچه ها و به علت گازهای زهری آنها گزارش شده، گازهای ریزی که شوک در بدن ایجاد کرده و مرگ را به همراه دارند.

سال 2006 در کالیفرنیای جنوبی گزارش های زیادی از مرگ براثر شوک و گازگرفتگی مورچه ها منتشر شده، یکی از این گزارش ها درباره «جانت والاس رودل شیانسکی» بود، زنی 68 ساله در حیاط خانه اش مشغول باغبانی بود که مورد حمله یک دسته مورچه آتشی قرار گرفت.

جانت در حال زیرورو کردن تکه ای از خاک زمین بود تا در آن گل بکارد که ناگهان همسرش او را دید که به طرز عجیبی بالا و پایین می پرد. وقتی هری شیانسکی به او رسید دسته ای مورچه قرمز رنگ توجهش را جلب کرد که روی قوزک پای جانت راه می رفتند، هری خیلی سریع مورچه  ها را جدا کرده و همسر نیمه هوشیارش را به درون خانه برد تا روی زخم هایش آمونیاک بمالد.

در همین فاصله که هری تا کابینت داروها برود و برگردد جانت هوشیاری خود را کاملاً از دست داد؛ او را به بیمارستان منتقل کردند و بعد از چند ساعت شوک آلرژیک در بدن او آغاز شده و بر اثر تب بالا، تورم و بسته شدن رگ ها جانت جان خود را از دست داد.

مهدی رهنما بازدید : 28 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

قابت های فصل 14-2013 لالیگا قرعه کشی شد و تیم های رئال و بارسا فصل جدید را با دیدارهای خانگی مقابل بتیس و لوانته آغاز خواهند کرد.

اما اولین ال کلاسیکو فصل در هفته دهم برگزار می شود؛ هفته ای که بارسا باید در نوکمپ از رئال پذیرایی کند. دیدار برگشت دو تیم هم 23 مارس در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد

فصل گذشته هم دو تیم دیدار رفت را در خانه بارسا برگزار کرده بودند که با تساوی 2-2 به پایان رسید. البته با توجه به نتایج خوبی که رئالی ها در دیدارهای اخیر در نوکمپ کسب کرده اند، مطمئنا چندان از این اتفاق ناراضی نیستند. بازیکنانی مانند نیمار و ایسکو می تواند در این دیدار، برای اولین بار حضور در ال کلاسیکو را تجربه کنند.

مهدی رهنما بازدید : 27 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش ایران ویج به نقل از تابناک، شنبه هشتم تیرماه جاری، بازرسان اداره کل نظارت بر مواد آرایشی وزارت بهداشت به سمت کارخانه “پالیز طب شرق” در کرج، جایی که “کرم حلزون و نیو تودی” به سفارش شرکت «سپیده ماهان» تولید می‌شد، حرکت کردند و پس از سپری شدن زمانی کوتاه، نتیجه بازرسی نشان داد که هیچ‌گونه سندی مبنی بر وجود مواد اولیه “عصاره حلزون” و همچنین ماده “الانتویین” در انبار و یا خط تولید کارخانه وجود ندارد.

اداره بهداشتی-آرایشی دانشگاه علوم پزشکی کرج (البرز) محل دیگری بود که بازرسی شد و البته آنجا هم مدارکی برای اثبات ساخت و آزمایشات کنترلی چنین فرمولی یافت نشد تا معلوم شود که ظاهرا کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز چشمان خود را بر همه چیز بسته و نظارتی روی صدور پروانه و فرایند تولید نداشته‌اند تا به این ترتیب راه برای تقلب و فروشی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال برای چند نوکیسه هموار شود.

با آشکار شدن این حقایق، کمیته فنی و قانونی آرایشی بهداشتی وزارت بهداشت که گزارش بازرسان را دریافت کرده بود، بلافاصله پروانه محصولات شرکت سپیده ماهان را باطل کرد و متعاقب آن، حق صدور پروانه ها را از دانشگاه علوم پزشکی البرز سلب نمود و در اقدام تکمیلی، سازمان غذا و دارو هم طی نامه‌ای به تاریخ دوازدهم تیر ماه (چهارشنبه گذشته) به رئیس سازمان صداوسیما، خواستار توقف تبلیغ محصولات شرکت سپیده ماهان شد.

Full page photo
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، ضمن اعلام توقف تولید محصولات تقلبی شرکت سپیده ماهان، توقف پخش آگهی‌های آن در رسانه ملی را خواستار شد

این نوکیسه‌ها که بودند؟

گزارش های دریافتی حکایت از آن دارند که در پشت پرده ماجرا، آقای «م.ی» و خانم «ر.پ» (اسامی نزد «تابناک» محفوظ است) دو نفری بودند که در اولین تجربه کاری خود، در نهم شهریورماه سال ۸۲، یک شرکت “مسئولیت محدود” را به نام شرکت خدماتی و بازرگانی سپیده ماهان و با سرمایه اولیه دو میلیون تومان ثبت کردند. شرکتی که حتی توانایی خرید محلی برای خود نداشت و مجبور بود تا سال ۹۰ چندین نوبت در محدوده خیابان آزادی تغییر آدرس دهد؛ چه برسد به اینکه دارای کارخانه و تولید صنعتی باشد.

ماجرای برملا شده امروز زمانی ابعاد حقیقی تر خود را نشان خواهد داد که بدانیم این شرکت در سال ۹۰ اقدام به ثبت اسامی تجارتی زیر نموده است:

نیوتودی، حلزون، تن تاک، آدلی، مدارا، ترنتو، اینام، پنیلو و پلیل؛ اسامی متعدد و چه بسا خوش آب و رنگی که برای محصولاتی همچون: انواع کرم‌ها، صابون، شامپو و انواع محصولات بهداشتی و آرایشی، لاغری، کاهش وزن، کرم حلزون، روغن شتر مرغ(!)، محصولات آشپزخانه، بدنسازی و… تقاضای ثبت داده شده‌اند.

راز این ثبت اسامی هم چیزی نیست جز اینکه قرار بوده تمامی این محصولات به مرور (احتمالا طی مدتی کوتاه و به صورت پی در پی) روانه بازار شوند؛ به این صورت که پس از پی بردن مردم به بی‌تاثیر بودن یا بی ارزش بودن یکی از این محصولات تقلبی، مدتی بعد محصولی مشابه اما این بار با نام و شمایلی دیگر به بازار عرضه شده و کلاهبرداری ادامه بیابد.

Full page photo
ثبت نام تجاری “حلزون” در میان آگهی‌های ثبت نام تجاری توسط این شرکت، از این رو جالب توجه است که در بازرسی از کارخانه آن، نه حلزونی مشاهده شده و نه عصاره و یا مواد برگرفته از آن!
Full page photo
برخی از آگهی‌های ثبت “نام تجاری” که نشان از ادامه‌دار بودن برنامه مدیران شرکت سپیده ماهان برای عرضه محصولات قبلی با نام دیگر در آینده دارد

شائبه ارتباط با جریانات خارج از کشور

تولیدکنندگان کرم‌هایی با نام “حلزون” و “نیو تودی” سالهای متمادی حمایت مالی شبکه‌های تلویزیونی وابسته به جریانات برانداز نظام را در خارج از کشور به عهده داشته اند و با فروش کالای خود به صورت قاچاق در کشور، توانمندی سازمانهای نظارتی را برای جلوگیری از ورود و  فروش این محصول به کشور را به چالش کشیده بودند.

اینجاست که وقتی یک شرکت مسئولیت محدود که سالها در پستویی در حال دست و پا زدن برای تامین دو میلیون تومان حقوق موسسین و مدیران خود بوده، بدون هیچ سابقه‌ای در تولید و برندی سازی تجارتی-آن هم در زمینه تخصصی حوزه سلامت،- ناگهان با چنین اعداد و ارقامی وارد فعالیت می‌شود، این شک را تقویت می‌کند که جریانی در پشت این حرکت قرار داشته و امثال مدیران این شرکت‌ها، تنها بازیگرانی بیش نیستند.

چه کسی به این محصولات مجوز داده است؟

صدور این مجوزها در زمان ریاست سابق سازمان غذا و دارو با همکاری معاونت سابق این نهاد در حوزه غذا و بهداشتی-آرایشی صورت گرفته که با ورود دکتر عباس حاجی آخوندی به این سازمان، به رغم مخالفت‌های برخی کارشناسان، موضوع پیگیری و این تقلب آشکار گردید.

در این نوع از تجارت که تجار یهودی در اروپا، امریکا و آفریقای جنوبی مبدع آن هستند، همانند شرکتهای هرمی، محصولات در بازار اصلی عرضه نمی‌شوند که مبادا مردم با دیدن و لمس کردن آنها، قادر به محک زدن‌شان شده و حتی نارضایتی خریداران از طریق زنجیره فروشنده، توزیع کنندگان خرد و کلان و نهایتا شرکت، قابل پیگیری مستقیم باشد، بلکه تنها با نشان دادن کاتالوگ‌های فریبنده و فروش تلویزیونی و تلفنی، کالا  به محل اقامت مشتری ارسال می‌شود.

Full page photo
برخی از آگهی‌های ثبت تغییرات شرکت سپیده ماهان که نشان از تغییرات متعدد آدرس شرکت در طول چند سال داشته و حجم سرمایه‌گذاری و ارقام مالی آن را نشان می‌دهد!

ضرر ریالی صداوسیما چقدر بوده است؟

با آشکار شدن نقش عواملی که مجوزها را صادر کرده و نظارت را فراموش کرده بودند، نقش ضلع سوم ماجرا آشکار می‌شود؛ جایی که رسانه ملی به عنوان بازوی قدرتمند تبلیغ این کالا، رخ نمایی کرده و نه تنها سهم بزرگی در رقم خوردن این رویداد تلخ به خود اختصاص داده، بلکه از جهات دیگری، خود هم طعمه این کلاهبرداری واقع شده است.

ماجرا از این قرار است که تعرفه پخش آگهی در صداوسیما برای محصولات ساخت ایران خیلی ارزانتر از محصولات وارداتی تعیین شده است و در کمال تعجب، در حالی که شرکت سپیده ماهان فقط پروانه ساخت کرم حلزون را در دست داشته و بقیه محصولاتش، وارداتی است، از تعرفه در نظر گرفته شده برای محصولات داخلی بهره برده است؛ موضوعی عجیب که با آرم “ساخت ایران” در بالای تبلیغات تلویزیونی محصولات این شرکت، خودنمایی می‌کرد اما کشفیات اخیر بر صحت آن خط بطلان کشید.

این در حالی است که سازمان غذا و دارو در نامه خود اعلام نموده که تجهیزات تبلیغ شده این شرکت نه مجوز تولید داخل دارند و نه مجوز واردات! گزاره‌ای به معنای نابود کردن تولید کننده داخلی در سال هایی که کمک به اقتصاد، محور اصلی شعار نظام بوده است.

به عبارت بهتر، می‌توان این گونه ادعا کرد که طی این مدت، شرکت سپیده ماهان به همراه شرکت مشاور تبلیغاتی خود (نام محفوظ است) میلیاردها تومان از پول صداوسیما (بیت‌المال) را نیز در جیب خود گذاشته و با زدوبند با چند کارمند واحد بازرگانی این سازمان، مدارک جعلی دال بر “تولید داخل” را در پرونده جا داده‌اند؛ البته این ضرر جدای از خسارت معنوی وارد شده بر اعتبار رسانه ملی نزد افکار عمومی است که پرداختن به آن در این مقال نمی‌گنجد.

شائبه تبلیغ کالای قاچاق از رسانه ملی؟

اگر بازرگانی صدا و سیما خوش شانس باشد، باید کالاهای غیر تولید داخل این شرکت به هر شکل ممکن که شده، برگ سبز گمرکی داشته باشند چراکه در غیر این صورت باید گفت که از بدو تاسیس رادیو و تلویزیون در کشور، برای نخستین بار خواهد بود که کالای قاچاق از این رسانه تبلیغ شده و به فروش رسیده است.

در صورت اثبات چنین تخلفی که مبنای آن “جعل سند پروانه تولید داخلی محصول” است، مدیران شرکت سپیده ماهان و شرکت تبلیغاتی مشاور آن (نام نزد تابناک محفوظ است) با مجازات های سنگینی مواجه خواهند بود.

بازپس گیری حقوق خریداران

 دادستان بعنوان مدعی العموم با ورود به پرونده می‌بایست در صدد بازپس گیری پول خریداران برآید، چراکه گزارش بازرسان و رای کمیته فنی وزارت بهداشت تایید می‌کند که در ساخت و فروش کرم حلزون تقلب رخ داده و آنچه که ادعا می شده با چیزی که فروش رفته مطابقت ندارد و در این میان میلیاردها تومان از این تجارت(!) کسب مال شده است.

گفتنی است که با توجه به ابعاد گسترده ماجرا، در گزارش‌های تکمیلی بعدی به ریشه یابی جنبه‌های دیگر این موضوع خواهیم پرداخت.

مهدی رهنما بازدید : 25 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

برای بررسی لیست بازیکنان پرسپولیس و پیدا کردن نام و نشانی از بازیکن جدید این تیم، یعنی "مارکوو سپانوویچ سری" مجبور به سرکشی به صفحه ی ویکیپدیا باشگاه پرسپولیس شدم و از آن جائی که بروزرسانی بخش انگلیسی همواره دقیق تر بوده است ترجیح دادم برای کسب اطلاعات مورد نیاز نسخه ی لاتین را بررسی کنم. زمانی که به لیست بازیکن فعلی پرسپولیس رسیدم، چشمم به نام لیونل مسی خورد، از تعجب یکه خوردم، این که هضم شوخی این ماجرا نیز سخت است، چه برسد به واقعیت آن ! حقیقت آن است که حضور اسطوره ای همچون مسی برای کاتالونیا در پرسپولیس همان قدر سخت است که حضور او در رئال مادرید !

به هرترتیب شیطنت یکی از عاشقان و شیفتگان پرسپولیسی-بارسائی باعث شد تا لحظه ای در دنیای نشدنی ها پرواز کنیم ! نکته ی جالب آن است که ملیت مسی ایرانی درج است، یعنی دقیقا ملیت شماره ی 10 پرسپولیس یعنی غلام رضا رضائی. در اینجا بود که یک لحظه به خود نهیب زدم میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان ! آن هم در شرایطی که خبر حل شدن مشکل رضائی با وعده ی رویانیان را تازه شنیده ایم !

صفحه ی وکیپدیا باشگاه پرسپولیس را در تاریخ 14/4/1392 و در ساعت 6:59 دقیقه مشاهده شد.

ستاره بارسلونا به پرسپولیس پیوست+ عکس

مهدی رهنما بازدید : 21 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

اشکان دژاگه روز گذشته در جلسه افتتاحیه تمرینی فولام همچون دیگر اعضا تیم لندنی حضور یافت.

وی که دو ماه قبل دچار مصدومیت شد و 3 بازی ملی ایران را در جام جهانی از دست داد، خود را به مارتین یول، سرمربی تیم معرفی کرد و زیر نظر وی فعالیت ورزشی خود را در زمین تیمش «موت اسپور پارک» از سرگرفت.

!♥!♥!

مهدی رهنما بازدید : 71 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (1)

گلشیفته فراهانی فرزند بهزاد فراهانی از بازیگران سرشناس سینمای ایران، پس از آنکه انحطاط اخلاقیش را با برهنگی و رقاصه گی در فیلم های متعددی به نمایش گذاشت، در آخرین گام سقوطش در گرداب مسائل غیر اخلاقی، پس از قبول نقش یک روسپی و توهین به هویت زنان افغانی، این بار نیز در نقش یه رقاصه زن عرب به هویت زنان عرب نیز توهین و بی هویتی خود را به نمایش گذاشته است.

 
گلشیفته فراهانی در فیلم “درست مثل یک زن” نقش یک زن مهاجر عرب را دارد. وی پس از جدایی از همسرش به دنبال کار مورد علاقه اش ” رقص عربی” می رود. فیلمی در ژانر موزیکال و درام به کارگردانی رشید بوچارب و بازی سینا میلر، گلشیفته فراهانی و بهار سومخ، ساخته مشترک فرانسه، امریکا و انگلستان در سال ۲۰۱۲ میلادی است.

 گلشیفته فراهانی در فیلم جدید هالیوودی +تصاویرگلشیفته فراهانی در فیلم جدید هالیوودی +تصاویر
فیلم جدید گلشیفته فراهانی به نام “درست مثل یک زن” در فصلِ آینده اکران خواهد شد.

گلشیفته فراهانی در فیلم جدید هالیوودی +تصاویر
بهزاد فراهانی نیز در واکنش به عملکرد دخترش به جای پاسخگو بودن با طفره رفتن از این موضوع گفته بود که من در این کشور زندگی می کنم ومسائل دخترم به من ارتباطی ندارد. نمی دانم چرا هر چه می گویم کسی حرف هایم را متوجه نمی شود.

گلشیفته فراهانی در فیلم جدید هالیوودی +تصاویر

مهدی رهنما بازدید : 31 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

سی و اندی سال خصومت ورزی بین دو کشور، یک شبه حل نخواهد شد. اما زمانی که دولت اوباما در سال 2007، پیشنهاد ملاقاتی را داد، نشان داد که دیپلماسی می تواند گامی موثر در حل مساله هسته ای ایران باشد و اکنون این فرصت را دارد تا صحت ادعای خود را به اثبات برساند.

جیمز روبین، تحلیگر سیاسی و استاد دانشگاه آکسفورد اخیرا مقاله ای را منتشر کرده و در آن سه پیشنهاد به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ارایه داده که در دور دوم ریاست جمهوری خود آنها را به کار ببرد. آنچه در زیر می خوانید پیشنهاد های روبین برای هزار و 300 روز باقی مانده از ریاست جمهوری اوباما است.

1. بازنویسی قوانین جنگ

یکی از انتقادهای وارد به سیاست مبارزه با تروریسم اوباما این است که وی به طور قاطع در مقابل رویکرد جورج بوش قرار نگرفت. اما اوباما می تواند با مدرن کردن قوانین جنگ این تصور را اصلاح کند.

کنوانسیون ژنو و دیگر ابزارهای مشابه، به منظور برخورد با دشمنان سنتی و نه گروه هایی مستقل طراحی شده اند. اوباما باید یک کنفرانس بین المللی به منظور تعیین استانداردهای جدید در تعریف دشمنان و برخورد با آنها را برنامه ریزی کند. همچنین نقش پهپادها نیز در این زمینه بسیار قابل توجه است، به خصوص که این هواپیماهای جاسوسی می توانند استانداردهای جدیدی را برای کاهش تلفات انسانی و میزان تهدید آمیز بودن اهداف، تعریف کنند.

این کنفرانس باید با مشارک اعضای ناتو و برخی کشورهای آسیاسی برگزار شود. اوباما نمی تواند توافق جامع در این کنفرانس را تضمین کند ، اما کمترین دستاورد این نشست همکاری بلند مدت در بخش های نظامی و خدمات جاسوسی بین کشورها خواهد بود. این ابتکاری است که اوباما باید به خرج دهد و از منافع داخلی آن نیز بهره مند شود.

2. حفظ اردن در برابر فاجعه انسانی

به نظر می رسد دولت اوباما به یک رویکرد محدود در قبال جنگ سوریه متعهد است و به نظر نمی رسد تصمیم وی برای ارسال مقادیر کمی سلاح به سوریه چندان در تغییر محاسبات این کشور تاثیرگذار باشد. اما اوباما باید از فاجعه انسانی و اغتشاش های منطقه ای در اردن جلوگیری کند.

از سال 2011، حدود نیم میلیون سوری به اردن گریخته اند و هزینه اقتصادی و اجتماعی هنگفتی را به این کشور وارد کرده اند. رئیس جمهور آمریکا باید منابع مالی در اختیار اردن قرار دهد تا خدماتی مانند مسکن، غذا و دارو را در اختیار پناهجویان سوری قرار دهد. به این ترتیب از بروز فاجعه انسانی در اردن که می تواند اقتصاد ضعیف این کشور را تحت اثیر قرار دهد، جلوگیری می شود.

ایالات متحده باید در صورت لزوم حمایت نظامی از اردن به عمل آورد تا منطقه امن برای پناهجویان در مرز سوریه ایجاد کند. این اقدام به منزله مداخله در جنگ نیست ، بلکه از دسته اقداماتی است که کشورهای متحد یکدیگر در مواقع بحران به آن دست می زنند. منطقه به این اقدام روی خوش نشان خواهد داد و در عرصه بین المللی نیز این طرح می تواند نشان دهنده قدرت رهبری آمریکا باشد

3. ملاقات با رئیس جمهور ایران

باراک اوباما در جریان تبلیغات انتخاباتی خود در سال 2008، اعلام کرد در صورتی که پیروز انتخابات باشد، با رئیس جمهور ایران ملاقات خواهد کرد. او کار درستی کرد که با محمود احمدی نژاد ملاقات نکرد، اما اکنون که رئیس جمهوری میانه رو در ایران روی کار آمده، اوباما باید به وعده خود جامه عمل بپوشاند.

اوباما می تواند اظهارات اولیه روحانی در مورد اینکه برای گفت و گوی مستقیم با آمریکا آماده نیست را نادیده بگیرد و یک نامه خصوصی برای تبریک وی بفرستد که در آن پیشنهاد ملاقات، بدون پیش شرط در مورد مکان، ارایه شده باشد. البته این پیشنهاد نمی تواند به سرعت مساله هسته ای ایران را حل کند اما می تواند گامی در جهت تحقق این هدف باشد ، چرا که اوباما با نوشتن این نامه موضع روحانی را تقویت می کند.

دو طرف می توانند همچنین در مورد موضوعاتی مانند افغانستان مذاکره کنند. همانگونه که در سال 2001، این مذاکرات انجام شد و ایران به دولت اوباما برای روی کار آوردن دولت کرزای پس از سقوط طالبان کمک کرد. البته سی و اندی سال خصومت ورزی بین دو کشور، یک شبه حل نخواهد شد. اما زمانی که دولت اوباما در سال 2007، پیشنهاد یک نشست را مطرح کرد، نشان داد که دیپلماسی می تواند گامی موثر در حل مساله هسته ای ایران باشد و اکنون این فرصت را دارد تا صحت ادعای خود را به اثبات برساند.

مهدی رهنما بازدید : 31 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

رضا قوچان نژاد مهاجم 25 ساله استاندارد لیژ در زمستان سال قبل از "سنت تروئیدن" راهی استاندارد لیژ شد اما ترافیک زیاد مهاجمان در تیم جدید او باعث شد تا قوچان نژاد فرصت کمی برای بازی داشته باشد. او حتی در خیلی از بازی های تیمش در بین نفرات ذخیره نیز قرار نداشت و با توجه به فرصت کمتر از یکساله تا آغاز جام جهانی به نظر می رسد که انتخاب تیم جدید در اولویت قوچان نژاد قرار گرفته است.

"رنه ایجکلکمپ" مدیر برنامه های رضا قوچان نژاد روز گذشته با حضور در تمرینات این تیم، به یک روزنامه بلژیکی گفت: " رضا پسر خوب و مثبت اندیشی است و همیشه حرف از موفقیت و جاه طلبی در تیمش می زند اما شرایط برای او چندان خوشایند به نظر نمی رسد. استاندارد لیژ چهار مهاجم دارد. هم "باتشوایی" و هم "ازکوئیل" قراردادشان را تمدید کردند و به زودی مهاجم دیگری نیز به این تیم اضافه می شود. با توجه به اینکه رضا تابستان آینده باید در جام جهانی بازی کند او قصد دارد تا به تیمی برود که بتواند در آن کامل بازی کند تا بتواند قبل از جام جهانی شرایط خوبی داشته باشد و در فرم مطلوبی قرار گیرد.

مدیر برنامه های قوچان نژاد در ادامه گفت: باشگاه های زیادی تمایل خود را برای به خدمت گرفتن قوچان نژاد اعلام کرده اند. قوچان نژاد از تیم هایی در لیگ هلند، آلمان و بلژیک پیشنهاد دارد.

مدیر برنامه های قوچان نژاد در حالی از رفتن این بازیکن از استاندارد لیژ خبر می دهد که "گوچی" تا سال 2016 با استاندارد لیژ قرارداد دارد.

مهدی رهنما بازدید : 25 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

امیرحسین صادقی روز گذشته با مسئولان استقلال به توافق رسید. این بازیکن برای دریافت مطالباتش به دفتر مدیرعامل استقلال رفت و با فتح الله زاده جلسه ای برگزار کرد.

مدافع استقلال برای دریافت مطالباتش دست فتح الله زاده را باز گذاشت و به او گفت هر زمانی که می خواهد تاریخ چک ها را امضاء کند.

مدیرعامل استقلال وقتی این اقدام صادقی را دید کلید ماشین خود را در اختیار این بازیکن قرار داد تا به جای طلبش آن را در اختیار بگیرد. بدین ترتیب صادقی با لکسوز سفید فتح الله زاده باشگاه را ترک کرد.

 

مهدی رهنما بازدید : 41 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

شوخی جالب دیوید بکهام با همسرش

دیوید بکهام با انتشار یک تصویر از خنده همسرش ، ثابت کرد که همسرش اخمو نیست. ویکتوریا بکهام به عبوس و اخمو بودن در عکسها شهرت دارد ، به همین دلیل دیوید بکهام یک عکس از نمای نزدیک از صورت همسرش در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، عکسی که در آن ویکتوریا دراز کشیده و در حال خندیدن است.»

دیوید بکهام که از همسرش ۳ فرزند پسر با نامهای بروکلین ۱۴ ساله ،رومئو ۱۰ ساله ، کروز ۸ ساله و یک دختر ۲۳ ماهه با نام هارپر دارد ، زیر این عکس نوشت :« می بینید به شما گفته بودم که او اخمو نیست و لبخند می زند.» از زمانیکه این تصویر جالب در فیس بوک این ستاره فوتبال ۳۸ ساله منتشر شد تا ۱۲ ساعت بعد ، ۳۴۲ هزار نفر آن را لایک کردند . ویکتوریا قبلا” خودش اعتراف کرده بود که در همیشه در عکسهایش اخمو به نظر می رسد و به شوخی گفته بود که صنعت مد مقصر این اخم های اوست . او در این باره گفت: « در واقع قبلا” من عادت داشتم که همیشه در عکسهایم بخندم و فکر می کنم از زمانیکه وارد دنیای مد شدم خندیدن را کنار گذاشتم. دنیای مد لبخند مرا دزدید.» مترجم: فرشته مشاور

مهدی رهنما بازدید : 19 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

امیر قلعه نویی، سرمربی تیم استقلال در خلال تماشای بازی تیم ملی والیبال با ایتالیا روی خط برنامه چهل تیکه از شبکه ورزش آمد و در گفتگو با مهدی توتونچی مجری برنامه حرف هایی زد که در نوع خود جالب بود.

او گلایه کرد از وضعیت سقف قرارداد و هم چنین قانون منع حضور گلرهای خارجی در تیم های لیگ برتری و گفت: خیلی بد است، عده ای این قانون را وضع می کنند و مدیران بعدی این قانون را لغو می کنند. این خود نشان می دهد در فوتبال ایران برنامه وجود ندارد. قانون سقف قرارداد یک قانون آبکی بوده، ما باید یا خود طرح های نویی در فوتبال پیاده کنیم یا از دیگران الگوبرداری کنیم. چون از فوتبال حرفه ای عقب هستیم بیشتر باید الگوبرداری کنیم. آیا مثلا در همسایگی ما در کشور ترکیه این کار انجام می شود؟ این قانون را وضع کردند و از من خواستند که تعهد بدهم که این کار را انجام ندادم. سقف قرارداد سبب شد 500 میلیون تومان از پول من قابل دریافت نباشد. یک مربی که در یک تیم شهرستانی کار می کند می شناسم که طی این دو سال اصلا کارنامه ای نداشته اما مبلغ قراردادش از من بالاتر بوده و همه پولش را دریافت کرده است! اما من که برای دریافت پول خود مراجعه کردم بحث سقف قرارداد را پیش کشیدند. این نشان می دهد این قانون وضع شد تا یک سری به منافع خود برسند. قانون در فوتبال ایران سلیقه ای اجراء می شود...

امیر قلعه نویی درپاسخ به این سوال که لیگ 16 تیمی به سود فوتبال تمام خواهد شد یا خیر، گفت:  ما در بعد جمعیت و وسعت کشور غنی هستیم و پتانسیل هم به اندازه کافی داریم اما مشکل این است که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ما محدود است و با چنین امکاناتی همین تعداد تیم هم برای لیگ برتر زیاد است. امروز تنها ورزشگاهی که در فوتبال ایران استاندارد است ورزشگاه آزادی است. تیم های شهرستانی که برای بازی با استقلال و پرسپولیس به تهران می آیند اگر چه به این دلیل خوب بازی می کنند که بازی پخش مستقیم می شود و بازیکنانشان انگیزه زیادی دارند اما بیشتر به این دلیل است که کیفیت چمن ورزشگاه آزادی خوب است. اگر ما همت عالی در تجهیز استادیوم ها و بهیود امکانات داشته باشیم می توانیم لیگ را 20 تیمی برگزار کنیم. 16 یا 18 یا 20 تیمی چندان مهم نیست. مهم کیفیت بازی ها است.امروز جای نساجی مازندران در لیگ برتر خالی است. جای ابومسلم مشهد در لیگ برتر. مازندران بیشترین وبهترین بازیکنان را دارد اما خودش فاقد سهمیه در لیگ برتر است و این به خاطر نبود امکانات است.

صعود تیم ملی به جام جهانی حاصل یک لیگ پویا بوده یا تیم ملی بر حسب اتفاق جهانی شده است. سرمربی تیم استقلال در واکنش به این سوال گفت: آنجایی که تیم ملی بد بازی می کند و بد نتیجه می گیرد همه کاسه و کوزها بر سر لیگ می شکنند و می گویند:« چون لیگ ضعیفی داریم تیم ملی بد بازی کرده است و بد نتیجه گرفته است اما حال که تیم ملی به جام جهانی صعود کرده هیچ کس نیامده و از باشگاه ها تشکر کند.»

هر چه باشد این صعود جای تبریک دارد اما نباید به خاطر این صعود چشم پوشی کنیم از ضعف هایی که داریم چه در تیم ملی و چه در فوتبال باشگاهی. امروز ما در بعد برنامه ریزی در برگزاری لیگ برتر ضعیف هستیم. باید پیش از شروع فصل مشخص کنند جام حذفی کی شروع می شود و فینال آن بصورت تک بازی خواهد شد  یا رفت و برگشت.  باید همین امروز مشخص کنند دیدار فینال در کدام ورزشگاه برگزار می شود. البته غلامرضا بهروان که الان مهمان شما است مظلوم واقع شده و گویی قرار است سازمان لیگ این فصل برنامه بازی ها را تا نیم فصل ارا ئه دهد و این خیلی خوب است چرا که سبب می شود من مربی با برنامه کار خود را پیش ببرم.

امیر قلعه نویی از دولت امروز و دولت بعدی خواست نگاه ملی به استقلال داشته باشند چرا که استقلال تنها نماینده فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ آسیا است. او اشاره ای به بودجه کلان یکی از باشگاه های اماراتی (300 میلیون درهم)  در لیگ آسیا داشت و مشکلات مالی استقلال را گوشزد کرد...

سرمربی استقلال در دقایقی که روی خط برنامه چهل تیکه شبکه ورزش بود از داریوش مصطفوی و محمد دادکان هم حرف زد و گفت:امروز خاک خورده و تصیلکرده این فوتبال خانه نشین هستند و کار افتاده دست کسانی که مدیر نیستند و به دنبال منافع خویش هستند. البته هستند در بین مدیران سیاسی که کارنامه خوبی از خود به جا گذاشتند مثل اسلامیان ساهان یا همین سردار رویانیان در پرسپولیس.

امیر قلعه نویی هم چنین در خطاب به مجری برنامه گفت: امروز استقلال مثل برنامه شما چهل تکه شده است. سرمربی استقلال در واکنش به اصرار مجری برنامه مبنی بر حضور زنده  در برنامه گفت: کسی از قیافه من خوشش نمی آید.

مهدی رهنما بازدید : 27 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضایی گفته بود که در فصل آینده به طور حتم پیراهن پرسپولیس را برتن خواهد کرد و حتی با مسوولان این باشگاه به توافقاتی رسیده بود ولی این بازیکن هنوز قراردادی با پرسپولیس امضا نکرده است. طبق خبرهایی که از باشگاه پرسپولیس شنیده می‌شود، رضایی در مورد مسائل مالی با پرسپولیس اختلاف دارد و هنوز قرارداد رسمی امضا نشده است. او اما تمایل ندارد که فعلا صحبت کند و در جمله‌ای کوتاه به خبرآنلاین می‌گوید:«من فعلا دوست ندارم صحبت کنم تا در یکی، دو روز آینده همه چیز به طور کامل مشخص شود.»
از رضایی می‌پرسیم که آیا فکر می‌کنی اختلاف شما با پرسپولیس حل شود:«بعید می‌دانم مشکل خاصی به وجود بیاید و مشکل من با پرسپولیس حل شدنی است. فعلا صبر می‌کنم تا همه چیز به طور کامل مشخص شود و بعدا در مورد همه چیز صحبت خواهم کرد. من بارها گفته‌ام که پرسپولیس را دوست دارم و می‌خواهم در این تیم بمانم.»

مهدی رهنما بازدید : 31 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا نیکبخت واحدی در حالی به استقلال برگشته که چند سال قبل از همین تیم به پرسپولیس رفت. نیکبخت که چند سالی است از دوران اوجش فاصله گرفته‌، از همین حالا مخالفانی در استقلال دارد. کاربران خبرآنلاین در خبرهایی که مربوط به نیکبخت است نظرات خود را در مورد بازگشت او نوشته‌اند و از این نظرات می‌توان متوجه شد که اکثر کاربران استقلالی خبرآنلاین از بازگشت نیکبخت خوشحال نیستند. یکی از کاربران در مورد این موضوع نوشته:«ای نیکبخت، یادت رفته می‌گفتی : بهترین گل کل دوران ورزشیم رو تو دربی به استقلال زدم . چی شد حالا که تو دسته 3 هم بازیت نمی‌دن می‌خوای با پول تو استقلال بازی کنی.»

کاربری دیگر خطاب به سرمربی استقلال نوشته: «آقای قلعه نویی کمی هم به احساسات طرفداران اهمیت بدهید. شما با این کارات دیگه شورشو در آوردی. میداوودی و منوچهری را که عاشق پیراهن استقلال بودن را بیرون می‌کنی، نوری و نیکی پرسپولیسی رو میاری. ما هوادارا از این کارات دیگه خسته شدیم.» البته نیکبخت موافقانی هم دارد. یکی از موافقان حضور نیکبخت نوشته: «استقلال با جذب نیکبخت فقط می‌خواست دست این پسر را بگیره که به امثال مجتبی محرمی و علی اکبریان و ... تبدیل نشه . خواهشا توهین ها را تمام کنید . بخشیدن آدمها لذت بیشتری از انتقام داره . معرفت تاجی و استقلالی ها همینه.»

اما کاربری دیگر در جواب موافقان حضور نیکبخت نوشته: «تــاوان این چند سال دوری نیکبـخت رو چــــــــرا استــقــلال بایــد بده؟ مگر ما بدهکاریم به این آقــا؟ این لیگ فقط اسمش حرفه ایه و درآمداش... نیکبخت الان پول چیش رو می‌خواد بگیره؟»

مهدی رهنما بازدید : 49 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

محمد رویانیان در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات برای استفاده از اماکن ورزشی این تیم توسط باشگاه پرسپولیس به بحث های فراوان درباره ماندن یا رفتنش از تیم پاسخ داد. او که زیر فشار دولتی است برای رفتن و فعلا با لطف حمایت بی دریغ هواداران از سوی وزیر ورزش نگه داشته شده تا شاید تصمیم گیری درباره اش را دولت و وزیر بعدی ورزش بر عهده بگیرد، درباره کارگروهی که از سوی حمید سجادی تشکیل شده تا مدیر جدید پرسپولیس را انتخاب کند گفت:« به هر حال من مشکلی ندارم. البته اگر عابدینی را به جایم به عنوان مدیرعامل بیاورند می پذیرم و در کنارش فعالیت می کنم چون او گزینه ای مناسب است برای هدایت و توسعه فنی تیم و من هم می توانم به خوبی به امور اقتصادی باشگاه بپردازم.»
او درباره شرایط تیم و فشاری که برای رفتنش است هم می گوید:« فعلا که به من کیش دادند و در شرایط سختیهستم اما هنوز مات نشدم! اگر مدیرعامل هم نباشم در پرسپولیس می مانم. حتی حاضرم با مدیر بعدی هم کار کنم تا برنامه های توسعه ای مان نیمه کاره نمانندو من که جامی در این تیم نگرفتم که بگویم 6 تا جام گرفتم و باید بمانم هفتمی اش را بگیرم ولی مطمئنم که می توانم به توسعه باشگاه کمک کنم. البته هنوز متوجه نشدم که چطور وقتی داشتیم با آرامش کارمان را انجام می دهیم ، یکبار از پرسپولیس یک چالش ملی ساختند. اینکه فقط به ما زوم کردند و نه کاری به استقلال داشتند و نه سپاهان. سپاهانی که خیلی هم بیشتر از ما دارد هزینه می کند.»
رویانیان که می داند عقب نشینی موضعی دولت برای برداشتنش ناشی از حمایت های مردمی و پیشکسوتان تیم بوده باری دیگر از آنها تشکری ویژه داشت.
راستی پرسپولیس از استقلال بازیکن می گیرد؟ رویانیان می گوید:« آنها بازیکن از ما گرفته‌اند و کری هم زیاد می‌خوانند اما ما نیازی به کری‌خوانی نداریم. من و فتح الله زاده دیگر پیر شدیم و سنی از ما گذشته. در مورد بازیکنان استقلال و آندو هم باید بگویم کدام تیم است که او را نخواهد. ما هم او را می‌خواهیم البته باید شرایط فراهم شود و نظر اول را علی دایی را بگیریم. جباری هم واقعا بازیکن ارزشمندی است اما در ابتدا باید وضعیتش در باشگاه استقلال مشخص شود و آبی‌پوشان مقدم هستند اگر به آنها به توافق نرسید درباره او هم فکری می‌کنیم.»
نکته مهم دیگر درباره پرسپولیس نامه اخیر رئیس جمهور است برای واگاری تیم بصورت هبه به پیشکسوتان. چیزی که جنجالی به همراه خواهد داشت:« واقعا از رئیس‌جمهور ممنون هستم امیدوارم هر چه زودتر این موضوع اجرایی شود می‌توانند بخشی از باشگاه را به شرکت پیشکسوتان هبه کنند و بخش دیگر هم به قسمت تجاری واگذار کنند اما این موضوع باید به درستی انجام شود و در یک برنامه‌ریزی اساسی این مسئله اجرایی شود. پیشکسوتان نمی‌توانند در بحث اقتصادی موفق باشند آنها برای مدیریت خوب هستند. ما پیشنهادی داده‌ایم تا سه قسمت هواداران، پیشکسوتان و بخش تجاری برای خصوصی‌سازی باشگاه اقدام کنند. اگر تلفیقی از این موارد باشد باشگاه می‌تواند به درستی خصوصی شود اما کسی به حرف ما توجه نمی‌کند اگر صحبتی هم می‌شود دوباره حرف ما تکرار می‌شود. »
رویانیان در مورد حضور کامبوزیا به عنوان مدیرعامل هم گفت:« کامبوزیا هم از من بهتر است هر کسی بیاید در خدمت او خواهم بود و یا در هیئت مدیره فعالیت می‌کنم مگر اینکه مرا نخواهند و بگویند که نیا.»
رویانیان در این باره که می گویند علی پروین به خاطر او از هیات مدیره برکنار می شود ، گفت:« من هم این موضوع را امروز شنیدم و باید پیگیری کنم واقعیت دارد یا خیر.»

مهدی رهنما بازدید : 31 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

استارت کریمی برای بازگشت به تیم ملی/ کروش آیا شماره 8 را برمی گرداند؟

علی کریمی استارت زده تا در جام جهانی همراه تیم ملی باشد. او که به تبریز رفته تا شاید آخرین سال فوتبالی اش را سپری کند بعد از چند بار خداحافظی با تیم ملی دوباره اعلام آمادگی کرده تا به اردو دعوت شود. او که عصر پنجشنبه در تهران اولینبازی اش را در دیداری دوستانه برای تراکتورسازی با نفت ، تیمی که یحیی گل محمدی هدایتش را در دست دارد انجام داد گفت مشکل تیمش عدم هماهنگی است اما آنچه مهمتر بود ، حرف های علی کریمی در جمع خبرنگاران بود درباره بازگشت به تیم ملی فوتبال. او که به شدت از ابراز علاقه طرفداران فوتبال تبریز تشکر کرد و گفت امید دارد امسال بتواند برای آنها ، این لطف شان را جبران کند ، درباره تیم ملی گفت:« از الان تا جام جهانی و تابستان بعد زمان زیادی مانده اما حقیقتش این است که خیلی دوست دارم در جام جهانی بازی کنم.» او البته خیلی حرفه ای و با طمائنینه درباره تیم ملی حرف می زند چون می داند کارلوس کروش برای دعوت از او به اردو باید دلایلی محکم داشته باشد چون او بعد از یک بازی غم انگیز برابر سپاهان در تصمیمی احساسی و در بدترین شرایط ممکن از تیم ملی خداحافظی کرد و دست کادرفنی را درحالی که برای مشکل رحمتی و عقیلی زیر فشار بود بست. اگرچه کارلوس کروش همیشه درباره کریمی با احترام سخن می گوید اما دعوت از او می تواند باعث تحریک هواداران استقلال شود به همین دلیل او با احتیاط بیشتری در این باره تصمیم می گیرد و کریمی هم این را خیلی خوب میداند که تنها درخشش فوی العاده در تبریز می تواند او را دوباره ملی پوش کند؛«همیشه دوست داشتم به تیم ملی کمک کنم اما مهمتر از حضور یا نبودن من موفقیت تیم ملی است. ما به جام جهانی رسیدیم و باید امیدوار باشیم که بتوانیم این روند موفق را در جام جهانی هم داشته باشیم و آنجا بازی های خوبی به نمایش بگذاریم. آنجا تیم هم هواداران زیادی دارد و هم دعای خیر مردم به کمک بچه ها می آید. من هم هر کمکی از دستم بر بیاید ، در خدمت تیم ملی هستم.»
حالا باید دید کریمی با این گفته ها می تواند شماره 8 تیم ملی را در جام جهانی بر تن داشته باشد یا این شماره به بازیکن دیگری می رسد؟

مهدی رهنما بازدید : 27 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

شاکی شدن جانت جکسون بخاطر سو استفاده های برادرانش از وی!

جانت جکسون با برادرهایش قطع رابطه کرده است. ظاهرا" این ستاره ۴۷ ساله همیشه از اعضای خانواده بزرگش حمایت کرده اما دیگر صبرش تمام شده و تصمیم گرفته با آنها قطع رابطه کند.

یک منبع خبری به روزنامه نشنال اینکوایر گفت:«جانت همیشه خیلی سخاوتمندانه با اعضای خانواده اش رفتار می کرد و هر وقتی یکی از آنها پیش او می آمد و کمک می خواست از هیچ کمکی دریغ نمی کرد.»

«اما ظاهرا" پولهایی که او تا بحال به آنها داده است کافی نیست و درخواستهای آنها هرگز تمام نمی شود . اما این کمکها تا زمانی ادامه داشت که جانت احساس نکرده بود که برادرهایش از بخشندگی او سوء استفاده می کنند.»

«اما حالا او به این نتیجه رسیده که دیگر نباید از آنها حمایت کند و به همین دلیل شماره تلفنش را عوض کرده و در حال حاضر تنها کسی که می تواند مستقیما" با او تماس بگیرد مادرش، کاترین است. اگرچه ، برادرهای او بازهم حاضر نیستند دست بردارند و سعی می کنند از طریق مادرشان با او ارتباط برقرار کنند.»

بنا به گفته این منبع خبری ، پنج برادر جانت با نامهای جکی ۶۲ ساله ، تیتو ۵۹ ساله ، جرمین ۵۸ ساله ، مارلون ۵۶ ساله و رندی ۵۱ ساله بیش از سایر اعضای خانواده از سخاوتمندی جانت سوء استفاده می کنند.

 

مهدی رهنما بازدید : 35 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

یک گروهبان ارتش آمریکا که در جنگ عراق خدمت کرده است، با کشتن 2 هزار و 746 نفر، رکورد کشتار توسط یک نفر را در تاریخ آمریکا شکسته است. "دیلارد جانسون" نظامی آمریکایی به خاطر خوش خدمتی در ماموریت های ارتش این کشور در عراق تا کنون 37 مدال دریافت کرده است.

نام جانسون به خاطر شمار جنایاتی که در ارتش آمریکا مرتکب شده در تاریخ ایالات متحده ماندگار شده است. این نظامی سابق به نیویویک پست گفت در مدت خدمتش در ارتش آمریکا 2 هزار و 746 نفر را به بهانه های مختلف هدف قرار داده است. وی که از کودکی علاقه شدید به کشتن با تفنگ داشته، از سال 1986 وارد ارتش آمریکا شده و در سال 2003 به عراق اعزام شده است.

قرار است طی روزهای آینده کتاب خاطرات جانسون از کشتار مردم عراق منتشر شود. وی در بخشی از این کتاب مدعی شده است: در زمان کشتن این افراد به شکستن رکورد فکر نمی کردم. من زمانی که لازم بود، می کشتم و خشن می شدم اما زمانی که لازم بود، ملایمت به خرج می دادم.

سربازی که رکورددار کشتن آدم است: کشتن 2746 نفر!! + عکس

در حال حاضر این نظامی 48 ساله به همراه همسر و چهار فرزندش در فلوریدا زندگی می کند و به گفته خودش هیچ احساس گناهی به خاطر کشتن این همه انسان ندارد. جانسون در زمان خدمت در هنگ زرهی ارتش آمریکا در عراق به خاطر استنشاق بخارهای رادیواکتیوی ناشی از شلیک گلوله های ضدزره دچار نوعی سرطان خونی شده و هم اکنون مشغول مداوای این بیماری است.

مهدی رهنما بازدید : 25 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

فروردین: امروز اگر شما به میزان توانایی تان توجه نكنید گرفتار مشكلی جدی خواهید شد. اصلاً مهم نیست كه چه كاری می خواهید انجام دهید؛ شما نمی توانید آن كار را انجام دهید. بنابراین یاد بگیرید كه چگونه می توانید شور و هیجانتان را نسبت به زمانی كه در اختیار دارید متعادل كنید و تصمیمی عاقلانه بگیرید.

اردیبهشت: امروز برای شما روزی كاملا عمل گرایانه است، برای اینكه شما ترغیب شده اید كه به گونه ای رویاپردازی كنید كه رویاهایتان به واقعیت نزدیك باشند. این سخن به معنای این نیست كه شما نمی دانید بهترین كاری كه می توانید انجام دهید چه كاری است؛ بلكه فقط بدین معنی است كه شما فقط به دلیل اینكه معمولاً پاهایتان روی زمین قرار دارد، از اینكه بخواهید همیشه در آینده زندگی كنید خسته می شوید. حتی اگر اكنون نظر دیگران برایتان اهمیت ندارد، زمانی كه خواستار لذت و تفریح هستید مواظب باشید كه دچار آشفتگی نشوید.

خرداد: اگر موضوعات اجتماعی مهم تر از كار و خانواده به نظر می رسند، دلیلش این است كه شما به عقب برگشته و دوباره اولویت های اخیرتان را ارزیابی می كنید. با وجود اینكه شما بر سر دوراهی قرار گرفته اید، نادیده گرفتن مسئولیتها به خاطر خوشی و لذت آنی كاری خطرناك است. ممكن است كه شما به سمت حاشیه بروید، اما به خاطر یك لحظه هیجان انگیز در مقابل زور و اجبار تسلیم نشوید.

تیر: شما با پرورش دادن خود و دیگران تمایل دارید كه كاملاً در حرفه تان پیشرفت كنید، اما امروز صدایی از درونتان برخواسته و از شما خواسته های بزرگتری دارد. حتی اگر شما بدانید كه جسمتان لزوماً به تحرك بیشتر –اعم از روحی و فیزیكی- نیاز ندارد، باز هم احساس آشفتگی می كنید. باوجود این شما كاملاً عملكردی همراه با ریسك را بیشتر از عملكردی معمولی می پسندید. بدون اینكه خود و دیگران را به مخاطره بیندازید سعی كنید راهی كه شما را سریعاً به مقصود می رساند را بیابید.

مرداد: شما می توانید برنامه خوب و بزرگی برای خودتان داشته باشید، اما باز هم لازم است كه آنها را قبل از عملی كردن متعادل كنید. این سخن بدین معنی نیست كه شما باید عامل بازدارنده ای برای خودتان باشید، بلكه معنی آن این است كه شما نمی توانید موقعیت هایی را كه اخیرا در زندگی تان ایجاد شده است را نادیده بگیرید. به جلو پیش بروید تا بتوانید به نقطه آرامی كه دوست دارید برسید، اما انتظار معجزه نداشته باشید وگرنه ناامید خواهید شد. از طرف دیگر، یك حركت مثبت می تواند نتایج شگفت آوری به بار آورد.

شهریور: درحالیكه شما خود را با دقت با واقعیت تنظیم می كنید، می توانید مدافع قضاوت كردن باشید، اما امروز كاملاً به این موضوع پرداختن اوضاع را بدتر می كند. برای این ممكن است امروز خیلی افراطی عمل كنید. ستاره بخت شما با پیش رفتن به سمت طرز فكر شما در مورد كمال شما ممكن را به اشتباه می اندازد.

مهر: گفته شده كه علامت میزان به وجود آورنده تعادل در دنیای شماست. اگر این گفته حقیقت داشته باشد پس امروز می توان پیشنهاد جدیدی به شما داد، برای اینكه این عدم توازنی كه اخیراً برایتان ایجاد شده به شما اجازه استراحت كردن نمی دهد. در یك لحظه شما به سمت موضوعی جدید كشیده می شوید. لحظه بعد شما كنار كشیده و از خلوت خود بیرون نمی آیید. اگرچه هماهنگی ای كه در نهایت به وجود می آید زودگذر است، با این حال اگر شما عملكردهای افراطی تان را متعادل كنید احساس خیلی بهتری پیدا خواهید كرد.

آبان: شما با یك چشم انداز جدید در مورد امور روزمره زندگی خود هیجان زده شده اید و آمادگی كامل برای ترقی كردن دارید. امم وقتی شما شروع به كار می كنید، در حالی كه از شدید بودن تغییرات هراسانید، ممكن است ناگهان آروز كنید كه روال كارها آرامتر پیش برود. اگر شما اولین قدم را برداشته باشید امكان برگشتن به عقب وجود ندارد. به یاد دشته باشید كه می تواند امور را كنترل كنید و برنامه های روزانه خود را متعادل كنید.

آذر: كمی هیجان می تواند لبخند را روی لبهای شما بنشاند، برای اینكه شما برای رویارویی با چیزهای جدید آمادگی دارید. شما تاحدی محتاط نیز هستید، برای اینكه نمی خواهید چیزهایی را كه تازگیها به دست آورده اید را به خطر بیندازید. به یاد داشته باشید زمانی كه ژوپیتر ستاره بخت شما در نشانه برج عمل گرای شما قرار می گیرد، شما با تمرین كردن خویشتن داری می توانید بهترین كارآیی را داشته باشید. اگر شما بخواهید به آرامی كار كنید، این كار می تواند حتی برایتان خطرساز هم باشد، بنابراین در شروع كار مرتكب هیچ اشتباهی نشوید.

دی: حتی اگر امروز شما تلاش كنید به خوبی وظایفتان را انجام دهید، شاید هدفهای شما در دراز مدت به نتیجه برسند. شما فقط در برابر فكر از دست دادن تفریح و شادی نمی توانید مقاومت كنید. شاید جلوتر از دیگران حركت كردن در شما احساس نشاط به وجود آورد، بنابراین احتایط را از دست ندهید.

بهمن: امروز هرچیزی كه نسبت به چیزهای مشابه خودش كه قدیمی تر هستند جدید و متفاوت باشد بهتر به نظر می رسد، برای اینكه شما دوست دارید از یكنواختی های روزانه فرار كنید. اما اورانوس سیاره سركش شما به سمت عقب متمایل می شود، بنابراین ممكن است شما مجبور شوید برای مدت كوتاهی كارهایتان را متوقف كنید. اگر شما در برابر آن مقاومت كنید، احتمالاً آرزو خواهید كرد كه ای كاش اجازه داده بودید امور به روال خود پیش بروند. هر تصمیمی كه بگیرید، قبول كنید كه در شرایط كنونی بهترین تصمیم را گرفته اید.

اسفند: اكنون كار كردن بر اساس آنچه كه قبلاً انجام داده اید ساده تر است، اما پیدا كردن جایگاه جدیدی برای به ثمر نشاندن تلاشهایتان كار سختی است. شما امروز، فقط به خطر اینكه به سرعت خود بیفزایید، ابتدا مثل حركت سریع یك خرگوش با سرعت به جلو حركت كرده و بعد مثل یك لاك پشت حركت خود را آرام می كنید. اگرچه ریتم ناهماهنگ كاری شما ممكن است همكارانتان را عصبانی كند، اما اكنون برای به حداكثر رساندن سطح توانایی هایتان بهترین روش است. نگران اینكه دیگران چه فكری می كنند و شما چقدر می توانید كار كنید، نباشید.

مهدی رهنما بازدید : 27 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

 

سعید اکبری/ پای حرف های وحید هاشمیان، بعد از صعود به جام جهانی، گل قوچان نژاد و تکان خوردن فوتبال ایران. جنس حرف های او دوست داشتنی است. هاشمیان به جناحی وابسته نیست و از کسی بی دلیل تعریف نمی کند. مثلا از کروش تعریف می کند به این دلیل: «او به نوعی سرمربی منچستر بوده.» هاشمیان، در روزهای شاد فوتبال ایران از واقعیت ها نیز می گوید و اینکه فوتبال ملی ما ضعیف شده است. او به آنالیز گل قوچان نژاد مقابل کره نیز می پردازد و اعتقاد دارد، این گل یک کلاس آموزشی است. هاشمیان همینطور حرف های پرمعنایی درباره مربیگری در ایران به زبان می آورد و در پایان می گوید: «در ایران هرگز کمک مربی نخواهم شد.»

آقای هاشمیان، بازی ایران و کره جنوبی را دیدید؟

نه متاسفانه ندیدم. خب من دستگاهی دارم که از طریق اینترنت می توانم شبکه سه و جام جم را ببینم. متاسفانه شبکه جام جم بازی را نشان نداد و شبکه سه را هم نداشتم. به همین دلیل نتوانستم بازی را ببینم ولی از طریق اینترنت لحظه به لحظه پیکیز نتیجه بازی بودم. پس از بازی نیز توانستم خلاصه ای از آن را ببینم.

بحث های زیادی درباره گل رضا قوچان نژاد می شود. شما به عنوان کسیکه سال ها در اروپا بازی کرده اید، چه نظری دارید. برخی می گویند اگر یک فوروارد لیگی جای رضا بود، دنبال آن توپ نمی رفت.

خب ما به چند نوع می توانیم گل بزنیم. یکی گل زدن از طریق کارهای تاکتیکی تیم. یکی هم گل زدن با استفاده از اشتباههای حریف که البته به هوش مهاجم بستگی دارد. من هم گلی شبیه به گل رضا قوچان نژاد به کره جنوبی زدم. بعضی وقت ها باید پیش بینی کنی و حدس بزنی که ممکن است دفاع حریف اشتباه کند. باید سماجت به خرج بدهی که بتوانی گل بزنی. قوچان نژاد نه روی گلی که به کره زد، بلکه روی گلر به قطر نیز از اشتباه مدافع حریف استفاده کرد. مهاجم های ایران باید از گل رضا دو درس یاد بگیرند. یکی اینکه دفاعی که پشتش به جهت بازی است، شرایط خوبی برای کنترل توپ ندارد و مهاجم باید او را تحت فشار بگذارد تا بتواند گل بزند. دیگر اینکه آدم نباید حتما به دل گلر حریف برود. بعضی وقت ها گلر پایش را هنوز سفت نکرده، باید ضربه بزنی. اگر قوچان نژاد یک لحظه تعلل می کرد زاویه بسته می شد و شاید آن توپ اصلا گل نمی شد.

چرا قوچان نژاد این شرایط را دارد و بیشتر مهاجم های لیگ برتر نه؟

خب همه این چیزها به پایه برمی گردد. در فوتبال پایه باید روی بچه ها کار بشود. قوچان نژاد در اروپا بازی کرده است. از سویی، مربی باید این چیزها را به بازیکن آموزش دهد. متاسفانه از آنجا که اغلب مربیان فوتبال ایران کلاس نگذرانده اند و تجربه بین المللی نداشته اند نمی توانند این آموزش ها را بدهند.

درست است که تیم ملی به جام جهانی رفته ولی برخی می گویند باید واقع گرا بود و در باد این برد نخوابید.

خب این برد و صعود برای فوتبال ما خوب بود و نباید فراموش کنیم که ما قاطعانه کره را نبردیم. البته باید از تیم ملی تشکر کرد چون در شرایط باور نکردنی توانستیم صعود کنیم. واقعا باور کردنی نبود ولی به هر حال فوتبال ما ضعیف شده است. متاسفانه مدیرهایی که وارد فوتبال ما می شوند این کار نیستند. درست به کار فوتبال پایه رسیدگی نمی کنند. شما نگاه کنید غیر از تیم ملی نوجوانان ما هیچ تیم پایه مان موفق نبوده است. آنها پولی برای ساختن کمپ و زمین خرج نمی کنند و فقط دنبال خرید بازیکن هستند و سریع هم دوست دارند نتیجه بگیرند. صعود به جام جهانی فوتبال ما را بالا کشید. به نظرم نتایجی که کروش گرفت هوشمندانه بود. ما بازی بسته انجام دادیم و با استفاده از یک موقعیت گل زدیم. ولی با این سیستم ما به مشکل می خوریم. 

پیشنهاد شما چیست؟

باید تغییراتی در تیم ملی داشته باشیم. چند بازیکن با تجربه نیاز داریم که باید در تیم ملی بدانند ولی باید از جوان ها استفاده کنیم. جوانانی که بتوانند دو سه جام جهانی برای ما بازی کنند. نمونه اش آندرانیک تیموریان بود. در جام جهانی 2006 برای تیم ملی بازی کرد و حالا نیز دارد بازی می کند. اگر بدانیم حتی بد نیز نتیجه می گیریم، ارزش دارد از جوان ها استفاده کنیم. من معتقدم نباید در جام جهانی برزیل دنبال نتیجه باشیم و جوانگرایی کنیم.

شما البته در ایا سخت تیم ملی، از کروش حمایت کردید. انگار می دانستید آخرش این می شود.

ما در کشورمان خوش استقبال هستیم و بد بدرقه. آقای کروش شکست هایی در شناسنامه اش داشت ولی وقتی کسی مربی منچستر بوده، یعنی توانایی های زیادی دارد. کروش به نوعی سرمربی منچستر یونایتد بود چون فرگوسن تمام اختیارات را به دستیار اولش می دهد. من اطلاعاتی در این باره گرفته ام و می دانم که او در کار طراحی تمرین نیز دخالتی نمی کرد و تنها نظارت داشت. حتی بعضی روزها نیز سرتمرین نمی آمد. من این چیزها را از کسانی شنیدم که در منچستر بودند. کروش در منچستر خیلی خوب کار کرد. در جوانان پرتغال نی بود. روی نیمکت رئال مادرید هم نشست. طی کردن این رده ها در اروپا کار ساده ای نیست. کروش چه نتیجه می گرفت و چه نتیجه نمی گرفت، من به حمایت از او می پرداختم. خیلی ها فکر می کردند تیم ایران دارد اوت می شود ولی من سعی کردم واقعیت ها را بگویم و البته اسمش را حمایت نمی گذارم. کروش نیازی به حمایت من ندارد. فقط به نظر من بعضی از کارشناس ها در ایران باید واقع بین تر باشند.

وضعیت خود شما به چه شکل است؟ شنیده ام فصل بعد در تیمی مشغول خواهید شد.

هدف من این است که در هامبورگ بمانم. دوست ندارم مدام در سفر باشم و دور از خانواده. به همین دلیل دوست داشتم در لیگ منطقه ای هامبورگ بمانم. برای من کار در لیگ پنج با توجه به اینکه مدرکم به زودی می رسد، ایده آل خواهد بود. در کنار آن، می توانم دوره های کوتاه مربیگری را سپری کنم. با دو تیم نیز در حال مذاکره هستم که به احتمال زیاد حضور در یکی از این تیم ها صد درصد خواهد بود. این باشگاه به احتمال زیاد روز پنجشنبه همه چیز را رسمی اعلام می کند.

شما چه زمانی مدرک لازم را برای مربیگری مثلا در بوندسلیگا یک می گیرید؟

مدرک به دست آوردنی نیست. اینجا مدرک A،B،C و مدرک فوتبال حرفه ای. من مدرک A را گرفته ام. سه مرحله از کار را پشت سر گذاشته ام. حالا نیز باید 12 ماه به عنوان سرمربی در لیگ چهار، پنج و یا شش مربیگری کنم. شاید این فصل، بتوانم آن را پشت سر بگذارم. یا اینکه باید به عنوان کمک مربی در لیگ دو و سه کار کنی. بعد از پشت سرگذاشتن این یکسال، باید در امتحانات شرکت  کنی و بعد هم یکسال در دوره مربیگری فوتبال حرفه ای حاضر شوی. این اصولی است که در آلمان وجود دارد.

و برای همه قانون یکی است. از شمای ایران تا ستاره های فوتبال آلمان؟

دقیقا. ماریو باسلر یا اولافتون که بازیکنان بزرگی در آلمان بودند نیز باید این دوره را سپری کنند ولی در ایران دقیقا چنین هایی رعایت نمی شود.

و البته مخصوصا درباره بازیکنانی چون شما و مهدوی کیا که سال ها در سطح اول اروپا و دنیا بازی کرده اید.

ببینید یک چیز من را آزار می دهند. من و مهدوی کیا سابقه طولانی در فوتبال آلمان داریم. با بهترین مربیان کار کرده ایم ولی این خیلی بحث مسخره ای است که بعضی ها در ایران می گویند ما باید کسب تجربه کنیم! آیا من باید 20 سال پیر شوم و بعد بگویند با تجربه شده است؟ سامر بلافاصله پس از خداحافظی، به دورتموند رفت و این تیم را قهرمان کرد. یا گواردیولا کسب تجربه کرد و به بارسلونا رفت؟ در ایران تجربه تبدیل به حربه ای شده که یکسری خاص را در فوتبال نگه دارند. خیلی از مربیان لیگ برتر و برخی از مربیان ملی ما حتی مدرک مشخصی ندارند.

همین چیزها فوتبال ایران را از دنیا متمایز کرده است!

واقعا این بحث هایی که درباره ما می کنند، خنده دار است. به خاطر همین خیلی مربیان راحت در ایران می کنند و یکی مثل من یا مهدوی کیا، باید تجربه کسب کنیم. ما که نزدیک به 10،11 سال در آلمان بودیم. مسخره است که با این شرایط کارشناس در تلویزیون می گوید آنها باید پله پله خودشان را بالا بکشند. چطور به ما رسید شد پله پله؟ به خاطر همین است که من در فوتبال ایران هیچوقت به عنوان دستیار کار نمی کنم و تنها سرمربی خواهم بود.

حضور امثال شما و مهدوی کیا در فوتبال ایران حداقل می تواند به پاک شدن این فوتبال نیز کمک زیادی کند!

همه سعی و تلاش ما نیز همین خواهد بود که بتوانیم در فضایی سالم رقابت کنیم.

مهدی رهنما بازدید : 28 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

مرتضی رضایی:روز یکشنبه و در کنفرانس خبری هواپیمای پرسپولیسی ها بود که رویانیان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درباره اینکه ماموریتش دوماه است به پایان رسیده  این واکنش را نشان داد:« اگر تصمیم به رفتن من باشد ، آن را با تمام وجود می پذیرم و اگر بخواهند هم مثل همیشه با تمام وجود به کارم ادامه می دهم.»جرقه زده شده بود و خود رویانیان هم می دانست که دستور از یک ماه قبل،برای برکناری اش رسیده است.چه اگر این طور نبود او بحث را ادامه نمی داد و بیشتر روی مسئله رفتنش مانور نمی کرد.او گفت حتی اگر از پرسپولیس برود باز هم در این تیم می ماند و کارهای اقتصادی انجام می دهد.
فردای این کنفرانس مطبوعاتی همه چیز آن طور که پیش بینی می شد رقم خورد.با روی کار آمدن خوردبین و کامبوزیا،(که از نفر دوم به عنوان مدیر عامل جدید سرخ ها نام برده می شد)رفتن رویانیان از پرسپولیس شدت بیشتری گرفت.گمانه زنی های متفاوت حتی شایعه را تا استعفای سردار که به همراه علی دایی به روسیه رفته بود(برای مذاکره و ایجاد تفاهم با تیم روبین کازان)پیش برد اما رویانیان از همان روسیه مصاحبه کرد و با تکذیبی ساده اعلام کرد نه استعفا داده و نه خبری از چیزی دارد.
این در حالی بود که در ایران خبر مثل بمب ترکیده بود و فدا حسین مالکی برکناری رویانیان را با رفتن منوچهر متکی از وزارت امور خارجه احمدی نژاد مقایسه کرد.پس از این اظهار نظر تقریبا برای چند ساعت همه چیز آرام بود تا اینکه بعد از ظهر،حوالی ساعت 18 خبر رسید که نژاد فلاح از عضویت در هیئت مدیره پرسپولیس برکنار شده است و خوردبین و کامبوزیا به این جمع اضافه شدند.خبری که با اضافه شدن این دو عضو جدید،داشت به خبر رفتن رویانیان رنگی واقعی می پاشید.

در این بین پشت پرده رفتن رویانیان از پرسپولیس و ارتباط این اتفاق با یک هولدینگ،جریانات را وارد فاز جدید کرد.توافق بر سر اینکه با رفتن سردار 51 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به صاحبان این شرکت هولدینگ سپرده شود و آنها امور این باشگاه بزرگ پایتخت را در دست بگیرند.سردار یا این خبر را ندید یا اینکه نخواست از روسیه نسبت به آن واکنشی نشان دهد.
یک روز بعد،رویانیان که به نظر خودش هم با رفتنش کنار آمده بود مصاحبه ای با هواداران پرسپولیس کرد.او آنها را به آرامش دعوت کرد تا این آرامش سبب شود که جو پرسپولیس به هم نریزد.

رویانیان در همین مصاحبه تاکید کرد به خاطر رسیدن پرسپولیس به آرامش کنار می رود.او همچنین به هواداران قول داد که اوضاع تیمشان بهبود پیدا خواهد کرد و آنها نباید نگران چیزی باشند.
ساعاتی پس از اینکه سردار این مصاحبه را انجام داد بازیکنان پرسپولیس هم که در اردوی رامسر به سر می برند نامه ای خطاب به وزیر ورزش نوشتند تا با جلوگیری از این کار،قطار رو به حرکت پرسپولیس از ریل خارج نشود.اتفاقی که هیچ تاثیری نداشت و آن طور که از شواهد پیداست کامبوزیا که ریاست فدراسیون شطرنج را برعهده داشته است روز پنج شنبه رسما به عنوان مدیر عامل جدید سرخپوشان معرفی خواهد شد و سردار هم همانطور که خودش گفته می ماند تا کارهای اقتصادی باشگاه پرسپولیس را سر و سامان بدهد.کامبوزیا حتی مصاحبه ای هم کرده و علیه رویانیان موضع شدیدی گرفته است.اتفاقی که شاید واکنش سردار را هم به همراه داشته باشد.
سردار به همراه علی دایی در روسیه به سر می برد و بدون شک می داند که قرار است چه اتفاق هایی بیفتد.او به قول خودش رفت تا پرسپولیس در آرامش باشد.اتفاقی که با رویه در پیش گرفته شده بعید است بیفتد و این احتمال وجود دارد که با روی کار آمدن وزیر جدید،باز هم مدیر عامل جدیدی برای پرسپولیسی ها انتخاب شود و مدیریت کامبوزیا،چند ماه هم بیشتر دوام نداشته باشد.

مهدی رهنما بازدید : 23 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

اخيرا محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس در صحبت هاي تازه اي از تاسيس شهر الکترونيک پرسپوليس و شبکه تلويزيوني پرسپوليس TV سخن گفته است.

 

به گزارش فارس، وي اين اقدامات را در راستاي الگوبرداري از باشگاه هاي مطرح خارجي، به منظور درآمدزايي، توسعه فعاليت هاي اقتصادي و تجارت بين الملل، پوشش اخبار و رويدادهاي باشگاه پرسپوليس و ارائه خدمات ويژه به هواداران اعلام کرده است.

 

اين درخواست جديد که براي نخستين بار پاي رويانيان را به حوزه فناوري باز کرده، از منظر قانوني قطعا نياز به مجوزهايي خواهد داشت که چارچوب قانوني اين برنامه جديد باشگاه پرسپوليس را از معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات جويا شده ايم.

 

محمد علي فرقاني اظهار داشت: آقاي رويانيان دو درخواست براي اخذ پروانه اپراتوري «شهر الکترونيک پرسپوليس در قشم» و اخذ پروانه اپراتوري «نسل چهارم تلفن همراه» به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارائه کرده  است.

 

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي افزود: به دليل اينکه ايشان مي خواهند در شهر الکترونيک پرسپوليس جزيره قشم کار اقتصادي انجام دهند و سرويس ارائه کنند، نيازمند اخذ مجوز از رگولاتوري هستند.

 

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: تاکنون تجربه اي در کشور به عنوان «مجوز اپراتوري شهر الکترونيک» با چنين وسعت و گستردگي و با اهداف اقتصادي وجود نداشته و به اين دليل درخواست آقاي رويانيان براي طرح و بررسي موضوع به کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات فرستاده خواهد شد.

 

وي تصريح کرد: در زمان صدور يک پروانه اپراتوري، موضوعاتي از جمله شرح خدمات، منطقه جغرافيايي، سرويس، تکاليف و دوره حفاظت از سرمايه پيش بيني و در پروانه قيد مي شود که اين موارد در مورد پروانه «شهر الکترونيک» نيز بايد بررسي شود.

 

فرقاني افزود: در نهايت پاسخ درخواست آقاي رويانيان براي ايجاد «شهر الکترونيک پرسپوليس در قشم» بسته به نظر کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات خواهد بود.

 

وي ادامه داد: در پاسخ به درخواست اخذ پروانه نسل چهارم نيز با توجه به اينکه پيش از اين پروانه FTTX (اپراتور چهارم، اپراتور فيبر نوري) به شرکت ايرانيان نت واگذار شده و 5 سال مدت دوره حفاظت اين پروانه است، آنها را به شرکت ايرانيان نت ارجاع داده ايم که با جلب رضايت ايرانيان نت بخشي از کار اين اپراتور را به صورت کارگزاري در قشم انجام دهند.

 

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاکيد کرد: با توجه به دوره حفاظت 5 ساله اپراتور فيبر نوري، پروانه جديدي در اين زمينه براي پرسپوليس صادر نخواهد شد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 222
  • بازدید سال : 2,666
  • بازدید کلی : 44,658