loading...
همه چی اینجاست
مهدی رهنما بازدید : 28 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

ملی پوشان ایران امشب در اولین بازی مقابل آلمان در گیم اول با نتیجه 25 بر 19 و در گیم دوم 25 بر 18 به برتری رسیدند . آلمان براي صعود به مرحله بعد اين مسابقه نياز به شش امتياز داشت ولی ناکام ماند و تیم ایران در صورت کسب شش امتیاز به رده سوم می رسد. تيم المان در گیم اول در دريافت ها مشكل داشت و بازيكنان ايران نيز سرويس هاي خوبي زدند. 

ایران با اقتدار آلمان را هم در هم کوبید
اولین امتیاز ایران توسط امیر غفور به دست آمد تماشاگران پر شور ایرانی نقش خوبی در برتری این گیم داشتند ، حداقل شش سرویس ژرمن ها خراب شد 
در بازی امشب کار بهتری از خود به نمایش گذاشتند و از همان آغاز، مقابل آلمان با قدرت حاضر شدند. تیم ملی والیبال ایران با پیراهن های یکدست سفید مقابل سرخ پوشان آلمان در حالی در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال به میدان رفت که توانست در پایان ست اول با نتیجه 25 بر 19 از سد ژرمن ها عبور کند.
آلمانی ها با ترکیب کریستین فورم، کالیبردا، کولین، اسکاپس، کامپا و استوارد و با هدایت "ویتال هلن" بلژیکی مقابل ایران به میدان آمدند. در مقابل محمد موسوی، سعید معروف، علی مباشری، رحمان داودی، امیر غفور، فرهاد ظریف ترکیب تیم ملی والیبال ایران را در آغاز این دیدار شکل می دادند.
از حدود یکساعت قبل از مسابقه تمام ظرفیت سالن 12 هزار نفری آزادی پر شد. در برخی از سکوها حتی جای سوزن انداختن هم نبود. هواداران تیم ملی والیبال ایران با فریاد های بلند خود یکصدا تیم ملی را تشویق می کردند. موج حضور هواداران ایرانی به قدری بود که آلمان ها حدود 5 دقیقه پس از ورود به سالن با بهت به تماشاگران نگاه می کردند و بعد از دقایقی که به تدریج یخ شان باز شد گرم کردن را شروع کردند.
با وجود اینکه تمام سکوها پر شده بود شمار زیادی از علاقه مندان به تماشای مسابقه پشت درب ورودی منتظر مانده بودند تا نیروهای یگان ویژه اجازه ورود به آنها را بدهند ولی اینطور نشد. متاسفانه برخی از سربازهای یگان ویژه توجیه نشده بودند و حتی با خبرنگارها هم برخورد مناسبی نداشتند و اصرار می کردند که باید آنها را بازرسی بدنی کنند و کیف و لوازم شخصی اشان را بازبینی کنند.
اگر چه در آغاز این مسابقه تهویه سالن و دسترسی به اینترنت برای خبرنگاران قدری با مشکل روبرو شد اما بلافاصله با اقدام سریع مسئولان این مشکلات تا حدی برطرف شد.
دیدار تیم های ملی والیبال ایران و آلمان در هفته پایانی لیگ جهانی در حالی از ساعت 21 امروز جمعه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد که ظرفیت این سالن از یکساعت قبل از بازی تکمیل شده بود اما بسیاری از علاقمندان به والیبال پشت در مانده بودند. این عده که برخی از آنها بلیت مسابقه را هم در اختیار داشتند با وجود تلاشی که انجام دادند موفق به حضور در سالن نشدند و در نهایت با برخورد ماموران نیروی انتظامی مواجه شدند و برخی از آنها نیز برای متواری شدن کتک خوردند!
این بازی جمعه 21 تیرماه ساعت 21 به وقت تهران  آغاز شد. با توجه به قطع تلویزیونی دیدن این بازی برای  بسیاری از ایرانیان آزار دهنده است،
این دیدار البته مهمان ویژه دیگری نیز داشت که در بین انها چهره های سیاسی و فوتبالی هم دیده می شد. حسین فرکی مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، رحیمی معاون اول رئیس جمهور، مسئولان سفارت آلمان، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و برخی چهره های دیگر از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.
اگر آلمان مي توانست ايران را با نتيجه سه برصفر و يا سه بريك در دو بازي شكست داده و شش امتياز كسب كند به جاي روسيه كه در رده دوم اين گروه قرار دارد، به دور بعد صعود مي كرد. اما اين تيم در دستيابي به اين امتيازات ناكام ماند و به اين ترتيب با برتري ايران مقابل آلمان در دو ست اول و دوم ، تيم هاي ايتاليا و روسيه از گروه دو به دور بعد ليگ جهاني صعود مي كنند. 
گیم اول ديدار ايران و المان با نتيجه ۲۵بر۱۹ و ست دوم با نتيجه ۲۵ بر۱۸ به نفع تيم ملي كشورمان به پايان رسيد. 
گیم دوم:25 بر18 ایران
تیم ملی والیبال ایران گیم دوم مسابقه را هم مقتدارنه آغاز کرد. شاگردان ولاسکو خیلی زود چهار امتیاز از حریف پیش افتادند. دریافت های عالی و بازی سازی های دیدنی سعید معروف اختلاف امتیاز را با حریف به عدد شش رساند.
این نسل طلایی والیبال ایران کاملا آلمان  ها را مقهور توانایی های خود کرده بود. هواداران سر از پا نمی شناختند. همه جا پرچم سه رنگ ایران در اهتزاز بود. رحمان داودی همچنان یکی از موثرترین بازیکنان ایران بود.او خوب دریافت می کرد, عالی سرویس می زد و آبشارهای تماشایی داشت. هیچ یک از بازیکنان آلمان حرفی برای گفتن نداشتند.
دیگر هیچ کس امیدی به پیروزی آلمان ها نداشت. سعید معروف یک تنه دفاع روی تور حریف را جا می گذاشت و موسوی مقتدرانه از عنوان خود به عنوان بهترین دفاع روی تور لیگ جهانی دفاع می کرد. ولاسکو حتی نیازی به تعویض نمی دید. جشنی دیگر در راه بود.
بهنام محمودی و مهدوی که اواخر ست دوم به میدان آمده بودند نقش زیادی در پیروزی 25 بر 18 ایران در این ست داشتند.
گیم سوم:25 بر 20ایران
آلمانها در گیم سوم چیزی برای از دست دادن نداشتند. آن ها با تمام توان آمده بودند تا به باخت 3بر صفر برابر ایران تن ندهند. اما دیگر چیزی نمی توانست مانع ملی پوشان مقتندر والیبال ایران شود. عادل غلامی در این دیدار یک ستاره بود. علی مباشری حالا دیگر ششمین برد خود را از مجموع هفت بازی ملی جشن می گرفت. سعید معروف بهترین پاسور آسیا یک تنه ساختار دفاعی حریف را بهم می ریخت. خولیو ولاسکو بارضایت کار شاگردانش را زیر نظر داشت. ایران مثل دو ست قبل چهار امتیاز پیش افتاده بود و با حاشیه امنیت کار را دنبال می کرد. امیرغفور با هوشمندی بالای خود گاهی با دست دفاع کار می کرد و گاهی هم اسپک های طلایی خود راب ه قبل زمین آلمان می کوبید. بازیکنان ایران از همه جای زمین توپ را جمع می کردند و اجازه نمی دادند حریف مفت امتیاز بگیرد. تجلی غرور ملی در سالن طنین انداز شد. سید محمد موسوی همچون کوهی استوار مقابل مهاجمان حریف می ایستاد. بلندبالاهای ایران پنجمین پیروزی خود را در لیگ جهانی جشن می گرفتند.
ديدار برگشت دو تيم فردا شب در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار مي شود. 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 185
  • بازدید ماه : 776
  • بازدید سال : 3,220
  • بازدید کلی : 45,212