loading...
همه چی اینجاست
مهدی رهنما بازدید : 500 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (1)

هفته گذشته ماموران پلیس آگاهی مشهد در جریان حمله افراد ناشناس به خانه دو برادر در خیابان ایثارگران مشهد قرار گرفتند.

تیم جناحی پس از حضور در محل در بررسی های اولیه دریافتند حوالی غروب اهالی محل با صدای پسر جوانی که درخواست کمک می کرد، از خانه های خود بیرون آمده و جوان 28 ساله را غرق در خون در مقابل در خانه یشان پیدا کردند.

پسر مجروح از همسایه ها درخواست می کرد که به کمک برادرش که در داخل خانه حضور داشت، بروند که آنها با حضور در یکی از اتاق ها با پیکر بی جان پسر 30 ساله روبرو شدند که او با ضربه های چاقو به قتل رسیده بود.

تحقیقات از اهالی محل نشان داد دقایقی قبل از این حادثه چهار مرد ناشناس وارد خانه این دو برادر شده و آنها را هدف ضربات چاقو قرار داده بودند.

با بررسی های مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی با دستور قاضی موحدی راد تحقیقات برای افشای راز این قتل را آغاز کردند.

تحقیقات کارآگاهان نشان داد مقتول به نام رحیم به اتهام ارتکاب چهار فقره قتل و درگیری با ماموران تحت تعقیب پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان قرار داشت.

رحیم سال 87 وقتی پلیس قاتلین پدرش را دستگیر نکرد، در اقدامی هولناک با اسلحه کلاشینکف به چهار مظنون قتل پدرش در یکی از خیابان های زاهدان تیراندازی کرد و از محل گریخت.

او در جریان فرار خود وقتی از سوی ماموران شناسایی شد با مامورین پلیس نیز درگیر و به سوی آنها تیراندازی کرد.

در حال حاضر پلیس احتمال می دهد رحیم قربانی این جنایت زنجیره ای شده و بستگان مقتول با شناسایی مخفیگاه وی و برادرش در مشهد آنها را هدف اقدام کینه جویانه خود قرار داده اند.

تحقیقات پلیسی از سوی کارآگاهان ادامه دارد و ماموران منتظر بهبود حال برادر رحیم هستند تا بازجویی ها از او را ادامه دهند.

مهدی رهنما بازدید : 406 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

(یکشنبه) در محل سالن کنفرانس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال از توپ جدید "آل اشپورت" که قرار است در فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال مورد استفاده قرار بگیرد، رونمایی می شود.

در این مراسم که راس ساعت 14 آغاز می شود، عبدالوحید جعفری، مدیر بخش خاورمیانه شرکت آل اشپورت حضور خواهد داشت.

مهدی رهنما بازدید : 550 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

در حاشیه سفر تیم پرسپولیس+ به مشهد، هواداران پرسپولیس با حضور در فرودگاه از کادر فنی و بازیکنان این تیم استقبال کردند. که در این بین حضور دختران هوادار پرسپولیس و کری خوانی شان برای استقلالی ها به چشم می خورد.

دختران هوادار پرسپولیس+ تصاویر

دختران هوادار پرسپولیس+ تصاویر

دختران هوادار پرسپولیس+ تصاویر

دختران هوادار پرسپولیس+ تصاویر

دختران هوادار پرسپولیس+ تصاویر

 

مهدی رهنما بازدید : 419 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن، مبارزه با گرسنگی و افزایش طعم و مزه غذا، فقط چند مورد از معجزات ادویه هاست، این فواید در فصول سرد سال بیشتر هم می شود. ما به شما می گوییم که چرا باید در این فصل غذاهایتان را پر از ادویه کنید.ادویه دارکردن مواد غذایی، عطر و طعم طبیعی به آنها می بخشد، که باعث کاهش مقدار چربی و نمکی می شود که شما نیاز دارید برای خوشمزه و دلچسب کردن غذا به آن بزنید. یکی از روشهای کنترل وزن، کاهش نمک در رژیم غذایی است.

نمک موجب احتباس آب در بدن شده و وزن را بالا می برد. با استفاده از ادویه به جای نمک، مصرف آن را کم کرده و علاوه بر کاهش وزن با کاهش فشار خون به سلامت قلبی خود نیز کمک می کنید.همچنین، یک مطالعه نشان داد که ادویه جات غنی از آنتی اکسیدان مانند دارچین، فلفل قرمز و... سوخت و ساز را بالا برده و می توانند منجر به سوزاندن چربی در بدن شده و مانع تجمع چربی اضافی در بدن می شوند.

ادویه جات با ایجاد احساس سیری میل شدید به غذا را کنترل و ظاهر و طعم غذا را بهتر می کنند. غذاهای خوشمزه و با ظاهر خوب احساس رضایت خاطر بیشتری ایجاد می کنند. اگر غذا رضایت بخش نباشد، احتمال پرخوری در شما افزایش می یابد.

عادت کنید به خوراکی ها و میان وعده هایی که قبلا درست می کردید ادویه اضافه کنید. مثلا اگر می خواهید رنگ سبز بد سوپ عدس را تغییر دهید، به آن زردچوبه اضافه کنید تا زرد شود.اگر می خواهید مزه خوراک مرغ شیرین خود را تغییر دهید کمی فلفل به آن اضافه کنید و...

9 ادویه زیر می توانند به کاهش وزن کمک کرده و عطر و طعم طبیعی را به غذای شما اضافه کنند:

جینسینگ

برخی از انواع جینسینگ می تواند سوخت و ساز بدن را زیاد کرده و انرژی را افزایش دهد. با توجه به تحقیق دانشگاه مریلند، جینسینگ Panax به طور خاص دارای خواص کاهش وزن است.

فلفل قرمز

فلفل قرمز با عنصر اصلی خود یعنی، کپسایسین، بدن را گرم کرده و به سوزاندن چربی کمک و اشتها را سرکوب می کند. همچنین با توجه به پژوهش های انجام شده در دانشگاه پاردو، با افزایش سوخت و ساز بدن، سبب می شود بدن کالری بیشتری بسوزاند.

دارچین

دارچین، قند خون و کلسترول LDL (نوع بد) را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهند که این ماده می تواند سوخت و ساز بدن و سطح انسولین را افزایش دهد و این یعنی کاهش احتمال ابتلا به دیابت. برای ایجاد طعم شیرینی از دارچین استفاده کنید.

فلفل سیاه

این ادویه محبوب خانواده ها می تواند سوخت و ساز بدن را از طریق ماده اصلی آن، یعنی پپرین افزایش دهد. فلفل سیاه نه تنها به بهبود هضم غذا کمک می کند بلکه موجب افزایش سرعت سوزاندن چربی نیز می گردد. بر اساس تحقیق دانشگاه اوکلاهما، در واقع، فلفل سیاه می تواند به طور بالقوه به اندازه راه رفتن به مدت 20 دقیقه، کالری بسوزاند.

خردل

خردل در واقع یک ماده عالی برای کاهش وزن است. محققان موسسه پلی تکنیک دانشگاه آکسفورد انگلستان می گویند که یک قاشق چایخوری می تواند سرعت متابولیسم را تقریبا 25 درصد افزایش دهد.

زردچوبه

زردچوبه، این ادویه نارنجی روشن، به شکستن چربی و به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند. با توجه به تحقیقات دانشگاه کلمبیا زردچوبه همچنین در کاهش خطر ابتلا به دیابت موثر است.

زنجبیل

مطالعات نشان می دهند که زنجبیل می تواند اشتها را سرکوب کرده و به هضم غذا کمک کند، سموم را از بدن خارج کرده و با بالا بردن درجه حرارت بدن به افزایش متابولیسم منجر شود. چه کسی می دانست که زنجبیل این همه قدرت دارد؟

هل

هل موجب افزایش متابولیسم و کاهش چربی اشباع شده می گردد. همچنین می تواند به هضم سالم غذا کمک کند.

زیره

زیره ضمن اینکه به مراحل هضم غذا و تولید انرژی کمک می کند، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. با توجه به برخی از پژوهش ها همچنین ممکن است برای کسانی که مبتلا به آسم، ورم مفاصل، بیماری های کلیه و سرطان روده بزرگ هستند نیز مفید باشد.

مهدی رهنما بازدید : 437 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

محققان دانشگاه کالیفرنیا در پژوهش جدید خود دریافته اند که برخلاف تصور پیشین، عشق می تواند دوام زیادی داشته باشد.

محققان مغز 17 داوطلب را که بیشتر آنها در دهه 50 سالگی قرار داشته و بطور میانگین حدود 21 سال بود که ازدواج کرده بودند، در زمان مشاهده تصویر همسرانشان اسکن کردند.نتایج به دست آمده کاملا متفاوت با نظر روانشناسانی بوده که به گفته آنها، احساس عشق شدید تنها حدود 18 ماه و در بهترین حالت سه سال طول خواهد کشید.

محققان دریافتند که مغز زنان و مردان عشاق میانسال همان فعالیتی را نشان داده که مغز عشاق جوان با تجربه هفت ماه ارتباط نشان می دادند.

اگرچه تنها یک تفاوت میان این دو گروه وجود داشت. در میان عاشقان میانسال، مناطق مغزی مرتبط با اضطراب دیگر فعال نبوده بلکه مناطق مرتبط با آرامش از بیشترین فعالیت برخوردار بودند.

گفته می شود که ازدواجهای شاد بر اساس ارتباط خوب، ارزشهای مشترک، حمایت محکم از اقوام و دوستان، شادی، کودکی باثبات، گفت و گوهای منصفانه و اراده سخت و ...هستند.

این در حالیست که دکتر مارسل زنتر از دانشگاه ژنو در بررسی 470 مطالعه انجام شده در مورد سازگاری دریافت که هیچ ترکیب خاصی از صفات شخصی وجود نداشته که منجر به قرار گرفتن فرد در یک رابطه عاشقانه پایدار شود بجز یک استثنا که آن قابلیت حفظ تصورات مثبت است.

مهدی رهنما بازدید : 524 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

شاید بسیاری از مخاطبان اخبار ورزشی شبکه سوم سیما گمان کنند محمود معصومی با همان کت و شلوارهای رنگارنگش متولد شده و هیچگاه آنها را از تنش خارج نمی کند!

این مجری که سال هاست تنها در تریبون خبر ورزشی دیده شده و پوششی فوق العاده رسمی داشته حالا با انتشار عکس جدیدی از خود نشان داده متفاوت بودن را نیز بلد است. بد نیست معصومی در ادامه این روند یک فایل صوتی نیز از خود منتشر و در آن مدام از کلمات شکسته استفاده کند!

عکسی باورنکردنی از گوینده خبر معروف تلویزیون

 

مهدی رهنما بازدید : 134 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

سرهنگ علیرضا خالقی صبح امروز به تشریح جزئیات پرونده این قتل پرداخت.

به گفته وی، روز جمعه از طریق کلانتری 16 سید جعفر خبری تحت عنوان درگیری منجر به فوت در بلوار 52 متری امامشهر مخابره شد که سریعاً تیم بررسی صحنه جرم و ماموران اداره مبارزه با جرائم جنائی این پلیس به محل اعزام و مشاهده می کنند جسد مردی 55 ساله با هویت احمد- ق در حالی که با ضربه چاقو از پا درآمده در پیاده رو کنار خیابان افتاده و تحقیقات میدانی حکایت از این داشت قاتل 33 ساله که پسر مقتول و معتاد به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه بوده، پس از انجام قتل از محل متواری شده که با هوشمندی ماموران پلیس آگاهی در فاصله زمانی کمی پس از وقوع جنایت دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: متهم که فردی بیکار و داری سوابق کیفری متعدد می باشد علت و انگیزه اقدام جنون آمیز خود را اعتیاد به ماده توهم زا شیشه بیان کرد.

سرهنگ علیرضا خالقی تصریح کرد: با پیدایش مواد مخدر صنعتی و رواج این مواد بسیار مخرب در میان اقشار مختلف جامعه روز به روز بر آمار جرم های گوناگونی که تحت تاثیر این مواد به وقوع می پیوندد اضافه شده و متاسفانه همچنان سیر صعودی خود را ادامه می دهد که بهترین راه در مسیر مبارزه با این خطر، بالا بردن سطح آگاهی جامعه به ویژه جوانان و حمایت های صحیح خانوادگی است.

مهدی رهنما بازدید : 101 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

ماریا کری در سال1970 به دنیا آمد. او ملیتی امریکایی دارد و یکی از موفق ترین خواننده های پاپ می باشد. آلبوم های او بیش از 175میلیون دلار فروش داشته است! نکته قابل توجه در زندگی او، ازدواج با نیک کنون است. نیک در سال 1980 به دنیا آمده است و به عنوان یک بازیگر و همچنین یک رپر فعالیت دارد. این دو در سال 2008 بایکدیگر ازدواج کردند.

چند روز پیش ماریا کری درحال ضبط ویدیو جدید یکی از آهنگ هایش بود که ناگهان دچار حادثه شد. دست و کتف او در رفت و فیلمبرداری تعطیل شد. ماریا را به بیمارستان رساندند و تحت مداوا قرار گرفت. او حتی با همان دست به مراسم خیریه رفت و آهنگش را اجرا کرد.

دست خواننده زن سرشناس هالیوودی در رفت!! + عکس

مهدی رهنما بازدید : 92 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

در پی وقوع چند سرقت با پوشش مسافرکش توسط باندی از سارقان در سطح شهرستان شیراز،  تحقیقات پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری آنان آغاز شد.

در تحقیقات انجام شده، مشخص شد دو راننده و سرنشین یک پیکان سواری شخصی در سطح شهر، سوژه های خود که اغلب دختران جوان بوده را به عنوان مسافر، سوار و پس از طی مسافتی با تغییر مسیر در کوچه های خلوت با تهدید کارد ضمن آدم ربائی و در برخی موارد همراه با آزار و اذیت جنسی، اموال شامل پول، طلاجات و گوشی تلفن همراه آنان را به سرقت می برند.

با توجه به حساسیت موضوع شناسایی سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و انجام چهره نگاری، مشخصات سارقان در اختیار ماموران پلیس در سطح شهر قرار گرفت.

پس از آنکه فردی به ماموران مراجعه و اظهار کرد که خودرو پیکان وی توسط دو نفر در یکی از خیابان های مرکزی شهر توسط دو مسافرنما به سرقت رفته است، در تحقیقات به عمل آمده از وی با توجه تناقض گویی های این فرد ماموران به وی مظنون شدند.

با انجام تحقیقات لازم ماموران متوجه صوری و واهی بودن پرونده شده و در ادامه با تطابق چهره سارقان با این فرد و بازجویی های به عمل آمده مشخص شد این فرد یکی از آن دو سارق به عنف است.

در تحقیقات اولیه سه سرقت به عنف با همدستی فردی دیگری با پوشش مسافرکش نما از این سارق کشف شد.

با تلاش ماموران همدست این سارق نیز دستگیر و در بازرسی از منازل آنان چهار گوشی تلفن مسروقه متعلق به شکات کشف شد.

سرهنگ سیروس حیدری با تائید این خبر به باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت:در ادامه تحقیقات آدم ربایی، سرقت های به عنف و توام با آزار و اذیت از هر دو نفر کشف و سارقان با قرار مناسب قانونی راهی زندان شدند.

مهدی رهنما بازدید : 103 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

سرهنگ احد کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی گزارش مرگ مشکوک پسر بچه ای سه ساله در مشهد، ماموران گشتی کلانتری طبرسی جنوبی در محل حاضر و تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند.

وی افزود: با کشف جسد این کودک که داخل خانه مسکونی شان به قتل رسیده بود تحقیقات پلیس از مادر کودک ادامه پیدا کرد، زن جوان که در وضعیت عادی نبود در بررسی های اولیه اظهار داشت کودکش را به دلیل عصبانیت آنی خفه کرده است.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: جسد این کودک به پزشکی قانونی در حال حاضر انتقال یافته و تحقیقات به دستور مقام قضایی درباره علت و چگونگی ماجرا و ابعاد ابهام آمیز این پرونده ادامه داد

مهدی رهنما بازدید : 96 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش منابع خبری چین نوزاد دختر نوجوان 12 ساله چینی سالم به دنیا آمد و مادر و کودک در سلامت کامل به سر می برند.

به نقل از شین موآ: یکی از شهروندان صاحب مقام دولتی در همسایگی روستای "کیوای یانگ" استان "هونان" چین در اعتراف خود گفت به دلیل داشتن رابطه جنسی با دختر 12 ساله ام او را باردار کردم.

تجاوز پدر و معلمان مدرسه به دختر 12 ساله/ عکس

پس از دستگیری وی در پی شکایت مادر این دختر 12 ساله نزد پلیس پدر مجرم شناخته و دستگیر شد.

به گزارش این خبرگزاری وکلای مدافع این مقام دولتی ادعا کرده اند که وی هیچ نقشی در این زمینه نداشته و اعترافهای وی بی پایه و بی اساس و پدر 74 ساله مجبور به اعتراف از سوی پلیس شده است.

پس از آزمایش DNA ثابت شد که او پدر نوزاد است اما دختر 12 ساله اش پدرش را مبرا از این عمل می داند.

وی در حضور پلیس گفت چندین بار از سوی سه تن از معلمین مدرسه مورد تجاوز قرار گرفته است و حتی مدیر مدرسه نیز با تهدید دختر را وادار به سکوت کرده است.

به گفته این دختر 12 ساله بعد از مورد سوء استفاده قرار گرفتن از جانب سه معلم و مدیر مدرسه نزد پلیس شکایت کردم اما مدیر مدرسه را در حال رشوه دادن به افسر پلیس حین تحقیقات بر روی این موضوع دیدم.

به گزارش این خبرگزاری: پدر 74 ساله در حالی که نزد پلیس اعتراف می کرد گفت: در آن زمان کنترل رفتارم به دلیل مصرف الکل قابل کنترل و پیش بینی نبود من مقصر این عمل هستم.

پرونده همچنان در دادگاه در حالی بررسی است.

مهدی رهنما بازدید : 121 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

برنامه ماه عسل شبکه سه سیما با اجرای علیخانی هنوز به قسمت دهم نرسیده حاشیه هایی داشته است.در تازه ترین این حاشیه ها،علیخانی در برنامه چهارشنبه 26 تیر ماه با انتقاد از علی دایی و رویانیان به برخورد آنان با علی کریمی گلایه کرد که ظاهرا این انتقاد به مذاق طرفداران سرخ پوش خوش نیامده است و آنان در شبکه های اجتماعی به این مطلب وی واکنش نشان داده اند.

مجری برنامه ماه عسل که عصرچهارشنبه میزبان میهمانانی از تیم ملی والیبال بود دراواخر برنامه در یک دیالوگ بی ربط و درآستانه بازی حساس تیم های تراکتور سازی و پرسپولیس به انتفاد از مدیران و مربیان تیم سرخ پوش پایتخت پرداخت.

در اواخر این برنامه علیخانی از ظریف پرسید که طرفدار کدام تیم فوتبال است و او گفت که پرسپولیسی است و پس از آن مجری برنامه اعلام کرد باید چیزی بگوید که مدتی است قصد گفتنش را دارد.

علیخانی خطاب به رویانیان و علی دایی گفت: هیچکس در بزرگی شما شکی ندارد اما رفتار شما با علی کریمی خوب نبود. همانطور که رفتاری که با مجتبی جباری شد درست نبود. نباید کاری کرد که بزرگان پرسپولیس و استقلال مجبور شوند به تیم های دیگر بروند.

قطعا علیخانی می داند انتخاب بازیکنان یک تیم در اختیارمربی است که چه بازیکنانی در اختیار گیرد که با پازل سیستمی تیمش هماهنگ باشند.حال چرا مجری یک برنامه مناسبتی باید به انتقاد از انتخاب یک مربی بپردازد جای تعجب دارد.

مهدی رهنما بازدید : 111 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

نام لیگ امارات برای فصل جدید به نام جعلی خلیج ع ر ب ی تغییر کرده و حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ اقدامی ناپسند محسوب می شود.

سایت الرویه در همین زمینه خبری همراه عکس جواد نکونام با لباس تیم ملی در حالی که بازوبند کاپیتانی در دستش است، منتشر کرد که شیطنت آمیز به نظر می رسد.

این سایت با انتخات تیتر " دومین ایرانی در لیگ خلیج ع ر ب ی" نوشت: چند ساعت آینده شاهد پیوستن بازیکن تیم استقلال جواد نکونام به تیم شارجه به عنوان دومین ایرانی حاضر در این رقابت ها هستیم، مسابقاتی که ششمین دوره آن از سپتامبر آینده آغاز می شود. این درحالی است که این انتقال صورت نگرفت و نکونام با استقلال تمدید کرد.

شیطنت بی شرمانه یک سایت عربی+ عکس

مهدی رهنما بازدید : 90 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

"ادینسون کاوانی" مهاجم اروگوئه ای تیم فوتبال ناپولی با عقد قراردادی به ارزش 64 میلیون یورو به پاری سن ژرمن پیوست تا یکی دیگر از قراردادهای گران قیمت فوتبال جهان به ثبت برسد.

این موضوع بهانه ای شد تا به بررسی 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ فوتبال جهان بپردازیم.

1- کریستیانو رونالدو:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

ستاره پرتغالی رئال مادرید که در سال 2009 از منچستر یوناتید به رئال مادرید پیوست، همچنان به عنوان گران قیمت ترین بازیکن فوتبال جهان شناخته می شود.

این مهاجم پرتغالی با قراردادی به ارزش 96 میلیون یورو راهی مادرید شد تا گران ترین رقم برای انتقال بازیکن را کهکشانی های برنابئو بپردازند.

2- زلاتان ایبراهیموویچ:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

مهاجم سوئدی و توانمند حال حاضر پاری سن ژرمن فرانسه، زمانی که در اینترمیلان توپ می زد در سال 2009 با رقم 92.5 میلیون یورو راهی بارسلونا شد تا دومین بازیکن گران قیمت فوتبال جهان لقب بگیرد.

البته زلاتان در بارسا با حضور ستارگانی نظیر مسی، ژاوی و اینیستا چندان موفق نبود و خیلی زود از این تیم جدا شد اما بدون شک او دومین نقل و انتقال برتر فوتبال در سطح جهان به حساب می آید.

3- زین الدین زیدان:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

هافبک فرانسوی و مغز متفکر میانه میدان زمانی که در یوونتوس بازی می کرد مورد توجه سران رئال مادرید قرار گرفت و در سال 2001 با رقم 69 میلیون یورو راهی رئال مادرید شد.

ستاره مسلمان فرانسوی تا مدت ها گران ترین بازیکن فوتبال جهان محسوب می شود و انتقالات رونالدو و زلاتان باعث شد تا در رده سوم گران ترین بازیکنان فوتبال جهان قرار بگیرد.

زیدان در حال حاضر به عنوان دستیار در کنار آنچلوتی در رئال حضور دارد.

4- کاکا:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

ستاره برزیلی که زمانی در میلان چشم ها را خیره می کرد و این تیم با بازی سازی او قهرمانی اروپا را هم بدست آورد در سال 2008 با رقم 65 میلیون یورو راهی برنابئو شد تا در رده چهارم گران ترین بازیکنان فوتبال قرار داشته باشد.

کاکا درخششی که در میلان داشت در رئال از خود به نمایش نگذاشت و طرفداران رئال بسیار امیدوارند که در این فصل با حضور آنچلوتی مربی که کاکا را به اوج رساند، بار دیگر این ستاره فوتبال برزیل به دوران درخشش خود باز گردد.

5- ادینسون کاوانی:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

مهاجم اروگوئه ای روز گذشته با قراردادی به ارزش 64 میلیون یورو از ناپولی به سن ژرمن پیوست تا در جمع 5 بازیکن گران قیمت فوتبال جهان قرار بگیرد.

انتقال این مهاجم اروگوئه ای بدون شک در حال حاضر گران ترین انتقال در سال 2013 به شمار می رود.

6- فیگو:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

هافبک پرتغالی که با جنجال های فراوان از بارسلونا به رقیب دیرینه رئال مادرید پیوست در سال 2000 با رقمی به ارزش 60 میلیون یورو راهی برنابئو شد تا یکی دیگر از گران ترین نقل و انتقالات فوتبال جهان رقم بخورد.

7- رادامل فالکائو:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

ستاره کلمبیایی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در این فصل با قراردای به ارزش 60 میلیون یورو به موناکو پیوست تا او هم در جمع ستارگان گران قیمت فوتبال جهان قرار بگیرد.

8- فرناندو تورس:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

مهاجم ملی پوش ماتادورها، تنها اسپانیایی حاضر در جمع گران ترین بازیکنان فوتبال جهان است.

او در سال 2011 با قراردادی به ارزش 58 میلیون یورو از لیورپول راهی چلسی شد اما دراین تیم به هیچ وجه نتوانست درخشش سابق را داشته باشد.

9- هرنان کرسپو:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال پارما در سال 2000 با رقم عجیب 57 میلیون یورو که در آن زمان یک رکورد محسوب می شد راهی لاتزیو شد.

با وجود اینکه 13 سال از آن زمان می گذرد این انتقال همچنان در جمع 10 نقل و انتقال فوتبال جهان قرار دارد.

10- نیمار:

گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر

ملی پوش برزیلی سانتوس پس از کش و قوس های فراوان در این فصل از سانتوس راهی بارسلونا شد.

رقم قراردادی که رسانه ها برای این انتقال بیان کردند 57 میلیون یورو است.

این مهاجم در این فصل در کنار مسی دارنده 4 توپ طلای فوتبال جهان خط آتش بارسلونا را تشکیل خواهند داد.

 

مهدی رهنما بازدید : 97 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

نوکیا جدیدا از تلفن هوشمندی به نام Lumia 1020 رونمایی کرده که مجهز به دوربین 41 مگاپیکسلی است تا با رقبایی چون سامسونگ و اپل دست و پنجه نرم کند.

گفته می شود این دوربین از بالاترین کیفیت در بازار برخوردار است.

دوربین ارائه شده دارای لنزهای شناوری است که با تکان های دوربین سازگاری دارد و همچنین مجهز به شش لنز است که به تولید تصاویر دقیق تر کمک می کنند.

جو الو، معاون اجرایی نوکیا و مسئول ابزار هوشمند معتقد است که محبوبیت رو به افزایش عکس و فیلم به این معناست که مشتریان بیشتری به دوربین های کیفی تر نیاز دارند.

دوربین جدید 41 مگاپیکسلی پا را فراتر از دوربین های «آی فون 5» با هشت مگاپیکسل و دوربین سامسونگ Galaxy S4 Zoom با 16 مگاپیکسل نهاده است.

این ویژگی  همچنین بالاتر از تعدادی از دوربین های فشرده است، گرچه مگاپیکسل های بالاتر لزوما به معنی عکس های بهتر نیست زیرا مولفه هایی مانند کیفیت لنز نیز بر محصول نهایی تاثیر می گذارد.

دوربین جدید از نرم افزار ویندوز استفاده می کند و طی دو سال آینده در بازارهای چین ظاهر می شود اما عرضه آن از 26 جولای به بهای 299.99 دلار در امریکا آغاز می شود.

نسخه های پیشین Lumia قبلا دیدگاه های مثبت منتقدان و وبلاگ های فناوری را به خود جلب کرده بودند.

گوشی نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسلی +عکس

مهدی رهنما بازدید : 99 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

محمود سالارکیا در حاشیه مراسم جشن حمایت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که شکایت شهرداری از باشگاه پرسپولیس در چه مرحله ای است، تصریح کرد: این شکایت به کمیسیون ماده 38 آیین نامه معاملات شهرداری ارجاع داده شده است و این کمیسیون رای خود را مبنی بر محکومیت باشگاه پرسپولیس صادر کرده است.

وی ادامه داد: رای صادر شده برای باشگاه پرسپولیس توسط کمیسیون مربوطه یک میلیارد و 500 میلیون تومان جریمه نقدی است و با توجه به این که این رای در دیوان عدالت قابل اعتراض است باشگاه پرسپولیس نسبت به رای اعتراض کرده است.

مهدی رهنما بازدید : 85 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

یک ترفند ساده شما می توانید کامپیوتر خود را در 4 ثانیه به صورت استاندارد خاموش کنید،این کار با نگه داشتن کلید پاور نیز امکان پذیر است اما در دراز مدت قطعات کامپیوتر آسیب می بینند در این جا به روش صحیح آن می پردازیم.

 

برای این کار:

...

Windows Task Manger را باز کنید(Ctrl+Alt+Del)

 

از منوی Shut Down در حالی که کلید Ctrl را نگه داشته اید بر روی Turn Off کلیک کنید.

 

حال خواهید دید که پس از 4 ثانیه کامپیوتر شما خاموش می شود.

 

نکته : این ترفند بر روی تمامی گزینه های منوی Shut Down عملی خواهد بود برای مثال می توان به جای خاموش کردن سریع اینبار بر روی Restart کلیک کنید تا کامپیوتر 4 ثانیه بعد Restart بشود..

مهدی رهنما بازدید : 95 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

سردار مسعود خرم نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع چندین فقره سرقت منزل به شیوه خاص که سبب نارضایتی مردم تبریز شده بود گفت: کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از بررسی  کردن موضوع متوجه شدند که سارقان پس از ورود به منزل با تخریب درب اتاق خواب و درب ورودی اقدام به سرقت گاوصندوق، طلاجات، پول و... لوازم منازل می کردند.

رئیس پلیس استان آذربایجان شرقی گفت: در این خصوص اقداماتی ازقبیل بررسی صحنه های سرقت، انجام تحقیقات مقدماتی، تردد جاده ای، افزایش گشت نامحسوس و محسوس انجام گرفت که گزارش خرید و فروش طلاجات مسروقه در یکی از زرگری ها به کارآگاهان واصل شد وبا تحقیقات محلی مشخص شد فردی به هویت (س-ج) ساکن تبریز نسبت به فروش طلاجات با فاکتور در چندین مرحله اقدام کرده است.

خرم نیا تصریح کرد: در تحقیقات معلوم شد فروشنده طلاجات یکی از سارقان مشاهده شده در صحنه های سرقت است بنابراین با شیوه های خاص پلیسی نامبرده در زرگری غافلگیرانه دستگیر شد.

وی گفت: سارق در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اتهام وارده شد که بلافاصله از محل سکونتش بازرسی لازم معمول و مقادیری اموال مسروقه از قبیل تابلو فرش، فرش، دوربین های فیلمبرداری، عکاسی دیجیتالی، لب تاپ، طلاجات، نقره جات و بدلیجات به مقدار زیاد کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی افزود: سارق در ادامه تحقیقات و پس از کشف اموال مسروقه ناچار لب به اعتراف گشود و بیان داشت با همدستی چهار نفر دیگر در حدود چهار ماه قبل از مناطق مرفه نشین کلانشهر تبریز با استفاده از خودرو اقدام به سرقت 13 فقره منزل کرده ایم که با راهنمایی وی صحنه های سرقت بازسازی و مالباختگان شناسایی و اموال مسروقه کشف و به رویت مالباختگان رسید که مورد شناسایی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: تحقیقات با جدیت کامل در جهت شناسایی و دستگیری سایر متهمان کماکان ادامه دارد.

سردار خرم نیا در خصوص آسیب شناسی این جرم بیان کرد: علت این سرقت ها عدم توجه مالباختگان به هشدارهای پلیسی و نگهداری طلاجات و اموال با ارزش ریالی بالا در منزل است که شهروندان باید به خاطر مصونیت بیشتر، پیام ها وهشدارهای پلیسی را جدی بگیرند.

مهدی رهنما بازدید : 89 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

هزاران سال است که سیر به عنوان یک گیاه درمانی استفاده می شود زیرا در واقع یک آنتی اکسیدان و ضد میکروب قوی و موثر محسوب می شود . علاوه براین ، سیر سطح قند خون را تنظیم می کند و کلسترول خون را پایین می آورد.

از سیر در غذاهای روزانه خود استفاده کنید :

استفاده از سیر درغذاها و رژیم غذایی روزانه بهترین راه برای بهره بردن از خواص و فواید این گیاه مفید است.

_ سعی کنید همراه گوشت قرمز حتما" از سیر خام خرد شده استفاده کنید زیرا سیر باعث می شود عوارض خوردن گوشت قرمز کمتر شود. حتما" به یاد داشته باشید که سیر را خرد کنید تا آلیسین آن فعال شود زیرا شما تنها زمانی می توانید از خواص ضد میکروبی سیر بهرمند شوید که آلیسین موجود در آن فعال شود .

_ سیر را رنده و یا چرخ کنید و از آن در سالاد های خود استفاده کنید تا از مزایای بی شمار آن بهرمند شوید . مصرف سیر رنده و یا چرخ شده از لخته شدن خون جلوگیری می کند و باعث کاهش کلسترول و سطح نیترات معده می شود.

از روغن سیر استفاده کنید :

_ آغشته کردن یک دستمال تمیز به روغن سیر و پاک کردن زخم باز با آن ، به دفع عفونت زخم کمک می کند. علاوه براین می توانید به جای استفاده از دستمال ، زخم را باروغن سیر شستشو دهید تا عفونت آن از بین برود.

_ علاوه براین ، استنشاق روغن سیر از طریق دستگاه بخور و یا بو کرد یک پنبه آغشته به این روغن ، برای درمان بیماریهای تنفسی مفید است.

_ سیر حتی برای حیوانات خانگی هم مفید است و اگر یک حبه سیر به آنها بدهید می توانید از آنها در برابر کک ها محافظت کنید. اما به یاد داشته باشید که سیر از خانواده پیاز است و از آنجایی پیاز برای سگها یک ماده سمی محسوب می شود بسیاری از آنها ممکن است به سیر هم حساسیت داشته باشند و به همین دلیل قبل از خوراندن سیر به سگتان حتما" مطمئن شوید که به این گیاه حساسیت ندارد.

مهدی رهنما بازدید : 97 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

طی این جنایت که در خراسان شمالی شهر اسفراین رخ داد قاتل به خاطر کینه از خواهر خود، اقدام به خفه کردن وی کرده و سپس جسد را به حمام منزل انتقال داده است.

طبق آخرین گزارشات دریافتی این پسر جنایتکار به دلیل اختلافاتی که با خواهر خود در گذشته داشت، با نقشه قبلی زمانی که خواهرش در خانه تنها بود آن را خفه کرده و پس از اطمینان از مرگ خواهرش آن را جهت از بین بردن سرنخ ها به حمام کشاند و شیر آب را باز گذشت و متواری شد.

که با هوشیاری همسایه ها از موضوع مطلع شده بودند سریعا متهم را دستگیر کردند.

متهم پس از اقرار به قتل خواهر خود، طی پرونده ای تحویل مرجع قضایی شد.

مهدی رهنما بازدید : 99 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

سرهنگ هوشنگ پوررضاقلی به تشریح در مورد پرونده قتل دختر 16 ساله توسط پدرش پرداخت و اظهار داشت: در یکی از شهرستان های استان کرمان یک دختر 16 ساله دبیرستانی در پی برقراری دوستی با یک جوان 20 ساله از خانه خارج می شود.

وی افزود: عدم حضور این دختر به شدت در خانواده وی ایجاد حساسیت می کند و این موضوع به گوش دختر و پسر می رسد و دختر به یکی از بستگان خود پناه می برد و پس از دو سه روز غیبت به منزل می رود.

پوررضاقلی ابراز داشت: این دختر بعد از یک کتک کاری شدید پس از برگشت به منزل در هفته بعد از وقوع این ماجرا در روند عادی زندگی وقتی به داخل مزرعه می رود با شلیک سلاح شکاری پدر به قتل می رسد و در قبری دفن می شود که در عمق شش متری مزرعه از قبل آماده شده بود.

وی بیان کرد: متهمان این پرونده بعد از حدود شش ماه دستگیر شدند و بعد از انکارهای طولانی اقرار کردند و با حضور مقامات قضایی و راهنمایی خانواده مقتول و با استفاده از بیل مکانیکی جنازه وی از قبر خارج شد.

این مقام انتظامی اذعان داشت: دو اندیشه و تفکر غیرمنطقی و غیرعادی در این خانواده وجود داشته است که یک تفکر برقراری رابطه با جنس مخالف را ممنوع نمی داند و در همان منزل تفکری وجود دارد که رابطه با جنس مخالف را برابر با مرگ می داند.

پوررضاقلی افزود: این دو اندیشه بسیار از هم دور هستند و وقتی به هم می رسند به مرگ منجر می شوند.

مهدی رهنما بازدید : 100 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

به نقل از واشنگتن پست در پی شکایات صد ها زن و دختران جوان مبنی بر سوء استفاده جنسی یک راننده اتوبوس شهری از آنان پلیس را وا داشت تا برای دستگیری وی دوربینی را در اتوبوس برای روشن شدن حقیقت جاسازی کنند.

به گزارش این خبرگزاری جورج سیمون جونیور 41 ساله با فریفتن مسافران خود آنان را در جایی دور از شهر مورد تجاوز جنسی قرار می داد و آنان را همان جا رها می کرد.

راننده اتوبوس همه مسافرانش را مورد تجاوز جنسی قرار می‌داد/ عکس

به گزارش این خبر گزاری این راننده که فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم آزمایشگاهیست با ضبط تصاویر هنگامی که یکی دیگر از قربانیانش را مورد آزار و اذیت جنسی و تجاوز قرار داده بود دست این راننده متجاوز را بر ملا کرد.

جان دروسو سخنگوی حمل و نقل نیوجرسی در بیانیه ای به نقل از این خبرگزاری گفت: راننده بلافاصله از شغل خود برکنار و اخراج شد.

 

مهدی رهنما بازدید : 98 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

ناصر شفق در بیانیه ای در مورد بحث های روز اخیر منبی بر حضورش در باشگاه پرسپولیس موضع خود را به شرح زیر اعلام کرد:

باشگاه بزرگ پرسپولیس سرمایه غیرقابل انکار ورزش ایران است که استحقاق رسیدن به رفیع ترین قله های فوتبال ایران را داشته و می تواند همواره و پیوسته به عنوان قدرت اول آسیا مطرح باشد.

نتایج چند سال اخیر و ناکامی در لیگ،جام حذفی و عدم کسب سهمیه آسیایی گرچه بر میلیون ها هوادار این باشگاه پرافتخار به عنوان یاران دائمی ،بی تعویض و صاحبان اصلی باشگاه سخت گران آمده است اما حمایت پرشور ومثال زدنی این ثروت بی بدیل فوتبال ایران،دریایی از انرژی و امید را پیش روی هر مدیری قرار می دهد تا با برنامه ریزی دقیق و حساب شده زمینه ساز موفقیت و پیروزی باشد.

همین امر سبب گردید از بدو دریافت پیشنهاد حضور در این باشگاه که نزدیک به دو ماه پیش توسط دکتر حمید سجادی عزیز ارائه گردید اتاق فکری تشکیل داده تا تمام جوانب کار را مورد بررسی قرار دهیم و بعد از جمع بندی نهایی نسبت به رد یا قبول این پیشنهاد -که منجر به برگزاری جلساتی با وزیر محترم ورزش و جوانان و معاون ورزشی ایشان شد-تصمیم گیری کنیم.

ابتدا تصورمان براین بود که شاید آقای وزیر در آخرین روزهای دولت دهم به قصد دلجویی از بابت مسائلی که در زمان مدیریت در تراکتورسازی برایمان رقم خورد به سمت و سوی ما تمایل پیدا کرده اند که در آن صورت موجب تشکر و امتنان از ایشان است.

در کمتر از دو هفته مانده به مراسم تحلیف جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب ، علیرغم اعلام آمادگی قبلی برای عضویت در هیئت مدیره، محدودیت زمانی مانع از پذیرفتن این دعوت گردید و امروز بر این عقیده ایم هرگونه تغییر در باشگاه های بزرگ پرسپولیس و استقلال به صلاح و مصلحت نبوده و بهترین راهکار و تدبیر، محترم شمردن حق انتخاب دولت و وزیر منتخب است تا نسبت به ادامه یا خاتمه فعالیت مدیران این دو باشگاه تصمیم گیری کنند. لذا اعلام می دارد در شرایط فعلی علیرغم میل باطنی و قلبی در خدمت به باشگاه بزرگ پرسپولیس حضور در این باشگاه را منوط به تصمیم و نظر وزیر بعدی می دانیم.

پرسپولیس متعلق به میلیون ها هوادار، پیشکسوتان و بزرگانی همچون همایون بهزادی، جعفر کاشانی ،علی پروین،حسین علی کلانی ،محمد زادمهر،محمد دادکان،محمد مایلی کهن،حمید درخشان،خمید استیلی،علی دایی،مهدی مهدوی کیا،کریم باقری،علی کریمی،حسین عبدی،و دهها ستاره درخشانی است که فوتبال ایران همواره به ایشان بالیده و مفتخر بوده است و چنانچه روزی فرصت خدمت به این باشگاه مردمی فراهم آید از تمام ظرفیت ها و توانایی این عزیزان برای کمک به اعتلای نام این باشگاه استفاده خواهیم کرد.

در پایان این بیانیه برای مدیریت ،کادر فنی ،بازیکنان و هواداران خونگرم پرسپولیس آرزوی موفقیت وسربلندی شده و از دکتر عباسی و دکتر سجادی به سبب حسن نظر تقدیر و تشکر شده است.

 

مهدی رهنما بازدید : 87 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

محققان با انجام آزمایشاتی بر روی 60 داوطلب دریافتند که نیم ساعت ورزش در روز در کاهش وزن و سوزاندن کالری موثرتر از یک ساعت ورزش در روز است.

طبق مطالعاتی که در مجله آمریکایی فیزیولوژی به چاپ رسیده است، 30 دقیقه  ورزش در روز به اندازه 60 دقیقه  ورزش و حتی بیشتر، در کم کردن وزن تاثیرگذار است.

در این تحقیقات 60 نفر سنگین وزن به مدت 13 هفته  مورد بررسی قرار گرفتند. 30 نفر در برنامه ورزشی یک ساعت در روز ثبت نام کردند و 30 نفر دیگر در برنامه ورزشی 30 دقیقه  در روز ثبت نام کردند. تیم تحقیقاتی دریافتند که 30 دقیقه  ورزش در روز برای کم کردن وزن کافی است.

یکی از محققان می گوید:  به طور متوسط، مردانی که 30 دقیقه  در روز ورزش می کنند در سه ماه 3.6 کیلوگرم وزن کم می کنند،  در حالی که کسانی که یک ساعت در روز ورزش می کنند حدود 2.7 کیلوگرم وزن کم می کنند. کاهش جرم بدن در هر دو گروه چهار کیلوگرم بوده است.

کسانی که روزی 30 دقیقه  در روز ورزش می کنند، بیشتر از میزان مورد انتظار کالری می سوزانند. در واقع تمرین به مدت یک ساعت در روز در کاهش وزن فرقی با تمرین نیم ساعت در روز ندارد.

طبق آزمایشات ، بعد از نیم ساعت ورزش در روز افراد علاقه و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت فیزیکی در روز دارند، اما کسانی که روزی 60 دقیقه  ورزش می کنند، بیشتر غذا می خورند و کمتر فعالیت را ادامه می دهند.

 

مهدی رهنما بازدید : 96 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

برج میلاد این روزها منو ویژه افطار دارد. نان و پنیر و آش 15 هزار تومان، 25 گرم خاویار برای باز شدن اشتها 150 هزار تومان و ... . این روزها که بسیاری از مردم به شدت درگیر مشکلات اقتصادی هستند جا دارد مسئولان در شهرداری تهران همراه با مردم و رسانه ها با نهضت تحریم "افطاری اشرافی" همراه شوند.

افطاری چند صدهزار تومانی در برج میلاد! + منو قیمت ها

 

مهدی رهنما بازدید : 93 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

امیر مشیری سرپرست کمیته روابط بین الملل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: پس از سفرهای اقتصادی که به چند کشور داشتیم باشگاه سن پائولی برزیل نیز دعوت نامه ای را از طرف "پیئلودی خسوس لوپز" مدیریت باشگاه خود شب گذشته برای ما فرستاد و رسما از رویانیان دعوت کرد تا در نشستی فرهنگی، اقتصادی و ورزشی با برزیلی ها شرکت کند.

مشیری ادامه داد: ما هم قرار است به این عزیزان پس از جمع بندی های انجام شده نظر خود را اعلام کنیم تا این نشست در برزیل و در باشگاه سن پائولی برگزار شود. در صورتی که رویانیان به برزیل سفر کند برای او دیدار از ورزشگاه و تمرینات چند باشگاه برزیلی در آستانه جام جهانی برنامه ریزی شده است.

مهدی رهنما بازدید : 99 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

شنیده می شود یکی از فوتبالیست های مطرح کشورمان که هم اکنون در لیگ برتر ایران بازی می کند حسابی عاشق یک دختر اتریشی شده و در آینده ای نزدیک با هم ازدواج خواهند کرد.

آقای "ر" یکی از فوتبالیست های خوب کشورمان عاشق دختری اتریشی شده که دوست خانوادگی خواهر این فوتبالیست است. خواهر این فوتبالیست سال هاست كه ساکن اتریش است.

گفته می شود این دختر اتریشی نیز حسابی عاشق فوتبالیست ایرانی شده و مسلمان نیز شده است.

مهدی رهنما بازدید : 81 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

یک روانپزشک گفت: شیرخوار به طور اتفاقی یا در هنگام گرسنگی شروع به مکیدن انگشت می کند اما اگر این عمل بازگیری نشود کودک در سنین مدرسه و بالاتر این رفتار را در هنگام اضطراب انجام می دهد.

هادی معتمدی اظهار داشت: مکیدن انگشت در دوره نوزادی یک رفتار عادتی است چرا که نوزاد همواره در جست و جوی سینه مادر است و به همین منظور رفلکس مکیدن را طی می کند.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: رفلکس مکیدن به نوزاد حالت خوشایندی می دهد و باعث آرامش نوزاد می شود. این رفتار برای نوزاد عمل لذتبخش شیر خوردن را تداعی می کند؛ بنابراین نوزاد به طور اتفاقی یا در هنگام گرسنگی شروع به مکیدن انگشت می کند.

این روانپزشک ادامه داد: بنابراین مکیدن انگشت در سنین نوزادی نمی تواند نشانه اضطراب باشد بلکه یک نوع رفلکس جست و جو است که می تواند به صورت عادت درازمدت در بیاید.

معتمدی با بیان این مطلب که مکیدن انگشت نوزاد شیرخوار نباید غیرطبیعی تلقی  شود ادامه داد: این مطلب بدان معنا نیست که این عمل نباید بازگیری شود بلکه باید در این موقع از پستانک استفاده کرد یا به صورت آرام انگشت بچه را از دهان خارج کرده و با رسیدگی بیشتر مادر و تغذیه به موقع نوزاد، وی را از مکیدن انگشت برحذر داشت.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: اگر این عمل نوزاد بازگیری نشود ممکن است کودک تا سنین مدرسه و بالاتر نیز این رفتار را تکرار کند و در آن موقع هر گاه که دچار اضطراب شود اقدام به مکیدن انگشت کند حتی در موقع خوابیدن نیز انگشت خود را بمکد.

این روانپزشک ادامه داد: بهتر است از همان سنین نوزادی به گونه ای که نوزاد اذیت و آزار نشود رفتار بازگیری انجام شود تا بعدها تبدیل به عادت نشده و جدایی سخت تر نشود.

معتمدی تصریح کرد: بسیاری از مادران برای بازگیری کودک از مکیدن انگشت در سنین بالاتر انگشت را تلخ می کنند یا از مواد تند و آزار دهنده استفاده می کنند که باید مادران را از این عمل باز داشت.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: استفاده از آبلیمو، مواد گیاهی و همچنین مالیدن موادی که کودک به آنها علاقه ندارند بر روی انگشت کودک می تواند در بازگیری کودک از مکیدن انگشت مؤثر باشد.

 

مهدی رهنما بازدید : 91 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

کاپیتان تیم ملی ایران پس از مدت ها بلاتکلیفی، سرانجام تکلیفش را برای فصل بعد معلوم کرد. او شب گذشته و پس از مذاکره مدیربرنامه هایش با مسوولان باشگاه شارجه با این باشگاه اماراتی به توافق اولیه رسید و امروز عصر برای گفت وگوی نهایی و امضای قرارداد با این تیم به امارات سفر می کند.

نکونام پس از امضای قراردادش به تهران بر می گردد تا فردا در نشست خبری موسسه خیریه محک شرکت کند.

نکونام در حالی با مسوولان باشگاه شارجه به توافق رسیده که مسوولان باشگاه استقلال در آخرین فرصت، امروز تکاپوهایی را برای منصرف کردن نکونام آغاز کرده اند اما با توجه به صحبت های دیشب مدیربرنامه های نکونام با مسوولان شارجه بعید است،  تغییری در نظر کاپیتان تیم ملی ایجاد شود.

مهدی رهنما بازدید : 101 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

"لوتار ماتئوس" یکی از ستارگان بزرگ تاریخ فوتبال آلمان است و از بسیاری لحاظ رکورددار است.۱۵۰ بازی برای تیم ملی فوتبال آلمان انجام داده، ۲۵ بازی برای آلمان در پنج دوره از جام جهانی در بین سال های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۸، و از آن گذشته ۱۰۰ بازی در لباس باشگاه های بروسیا مونشن گلادباخ، بایرن مونیخ و اینترمیلان در چارچوب رقابت های باشگاه های اروپا دارد.

"ماتیوس" اما در زندگی شخصی به هیچ عنوان مانند زندگی ورزشی موفق نبوده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید وی تاکنون چهار بار ازدواج+ کرده و هر چهار بار با وجود داشتن فرزندان متعدد هم کارش به جدایی انجامیده است.

نخستین باری که وی ازدواج کرد، به سال ۱۹۸۱ میلادی مربوط می شود. در آن هنگام با "سیلویا" پیمان زندگی بست که حاصل آن دو دختر بود. این زندگی مشترک در سال ۱۹۹۲ به بن بست طلاق خورد.

در سال ۱۹۹۴ وی با "لولیتا مورنا"، دانشجوی سوئیسی ازدواج کرد. ثمره این ازدواج، پنج سال زندگی و تولد یک پسر بود.

ماتیوس پس از آن که در سال ۱۹۹۹ از همسر سوئیسی اش جدا شد، اظهار  داشت دیگر به سراغ تجربه تکرار پیمان  زناشویی نخواهد رفت اما او بار دیگر ازدواج کرد و "ماریجانا کاستیچ"، اهل صربستان سومین همسر این بازیکن اسبق آلمانی شد ولی در سال ۲۰۰۷ او اعلام طلاق کرد.

کمی پس از آن وی با "کریستیانا لیلی یانای" اوکراینی آشنا شد و ازدواج کرد و درست در نخستین روز سال ۲۰۰۹ میلادی خبر طلاق این دو در لاس وگاس امریکا انتشار یافت.

دو سال قبل دست از چهارمین پیمان زناشویی کشید، او از چند ماه قبل با "آریدانه"، دانشجوی ۲۴ ساله رشته روانشناسی آشنا شده است. این موضوع سبب شد تا رسانه  های کشورش اخبار مربوط به آن را منعکس کنند و حتی گزارش دهند به زودی ازدواج این دو تحقق خواهد یافت؛ اما درست در زمانی که فوتبالدوستان آلمانی منتظر جشن ازدواج این چهره بودند، انتشار خبری تعجب همگان از جمله آریدانه را برانگیخت.

این خبر جنجالی مربوط به آشنایی کاپیتان اسبق ژرمن  ها با "یوانا توژینکی" ۲۷ ساله است. برخی رسانه  های محلی نوشتند این خانم۲۷ ساله ششمین زن زندگی بازیکن سال  های دور آلمان  ها به شمار می رود و حتی پیشنهاد ازدواج نیز دریافت کرده است.

با انتشار این خبر، جنجال تازه ای درباره وی به وجود آمد زیرا "آریدانه" در گفتگو با یک نشریه خانوادگی عنوان کرد از بی تعهدی ستاره پیشین شوکه شده و نمی تواند چنین رفتاری را درک کند. ماتیوس که در دوران جوانی، چهره ای موفق و حتی جهانی بود، به تعبیر خود ژرمن  ها در زندگی خصوصی و تشکیل خانواده، یکی از ناموفق ترین  های جهان به شمار می رود.

فوتبالیست مشهور در آستانه ششمین ازدواج+ عکس

 

مهدی رهنما بازدید : 105 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

اعضای باند گرگ ها که شبانه طلاهای زنان سالخورده را با تهدید چاقو به سرقت می بردند، در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد از چندی قبل در جریان فعالیت اعضای یک باند سارقان خشن در سطح این شهر قرار گرفتند.

بررسی های پلیسی نشان می داد اعضای این باند که از ساعات پایانی روز و در مناطق خلوت شرق مشهد با تهدید چاقو از زنان سالخورده اخاذی می کنند. با توجه به افزایش سرقت های اعضای این باند تجسس های گسترده ای برای دستگیری متهمان آغاز و شامگاه دیروز چهار نفر از اعضای اصلی این شبکه در عملیات ضربتی ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان در بازجویی ها با اعتراف به سرقتهای خود اعلام کردند: همزمان با تاریک شدن هوا در محل های خلوت پرسه زده و با تهدید چاقو، پول و طلای زنان سالخورده را به سرقت می بردیم. نام گرگ ها را برای باند خود انتخاب کرده و در این مدت بیش از 51 فقره سرقت انجام دادیم.

سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار مهر گفت: با اعترافات اعضای این باند کارآگاهان سه خریدار اموال مسروقه را شناسایی و آنها را دستگیر کردند.

وی افزود: افرادی که به این شیوه از آنها سرقت شده است، می توانند با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت خود را مطرح کرده و متهمان را شناسایی کنند.

مهدی رهنما بازدید : 24 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

گوگل را واقعا می شود جزو برندهای سرآمد در میان برندهایی دانست که به قول معروف، یک شبه ره صد ساله رفته اند و نامی ماندگار در ذهن همه شده اند. این «همه» که می گوییم در مقیاس جهانی است. شرکت گوگل ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ تاسیس شد..

 برای آن ها که غرق در دنیای کامپیوتر و اینترنت هستند شاید باور این نکته سخت باشد که گوگل از سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است. درحالی که شاید به اندازه عمرش و حتی بیش از آن در ذهن ما سابقه حضور دارد و خیلی از ما زندگی روزانه مان در فضای مجازی با جست و جو در گوگل معنا پیدا می کند.

گوگل را واقعا می شود جزو برندهای سرآمد در میان برندهایی دانست که به قول معروف، یک شبه ره صد ساله رفته اند و نامی ماندگار در ذهن همه شده اند.

این «همه» که می گوییم در مقیاس جهانی است. جالب این جاست که گوگل به این موفقیت عجیب و غریبی هم که طی این سال ها به دست آورده است، راضی نیست و حالا در تکنولوژی تلفن های همراه و تبلت و حتی تلویزیون، حرف هایی برای گفتن دارد.

بررسی موفقیت های این برند از این جهت مهم است که می تواند به عنوان الگویی تجاری، موردتوجه مدیران و بازرگانان جوان کشورمان قرار بگیرد. همان هایی که هر روز بیش از دیروز اهمیت حضور در فضای مجازی را درک می کنند و در اندیشه گسترش کسب و کار بومی خود به فضای نت هستند. اگر دنبال بازاریابی موفق اینترنتی هستند این پرونده واقعا به دردتان می خورد.

همه فن حریف

شرکت گوگل یک شرکت فعال در عرصه جست و جوی اینترنتی و تکنولوژی تبلیغات است که در تاریخ ۴ سپتامبر سال ۱۹۹۸ تاسیس شد. به گزارش برترین ها این شرکت در عین حال در زمینه عکس، اخبار، نقشه ها، ویدئوها و برنامه هایی که از سوی خود گوگل ساخته شده اند، هم فعالیت می کند. گوگل پربیننده ترین سایت اینترنتی دنیاست و به حدی در سراسر دنیا محبوب است که در زبان انگلیسی حتی فعل to google به معنای جست و جو در اینترنت هم به وجود آمده است.

این فعل هم چنین در زبان های دیگر دنیا هم معادله های مشابهی پیدا کرده است. یکی از ویژگی های خاص گوگل این است که این سایت در تاریخ های مشخصیف شکل لوگوی اصلی خود را به مناسبت رویدادی که در آن تاریخ رخ داده، تغییر می دهد. لوگوی گوگل در این شرایط doodle نامیده می شود.

شرکت گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین تاسیس شد که در دانشگاه استنفورد به عنوان داوطلب phd حضور داشتند و به آن ها لقب «پسران گوگل» اطلاق شده است. به گزارش برترین ها اولین فروش سهام گوگل در سال ۲۰۰۴ صورت گرفت. البته پیج، برین و اریک اشمیت قرار گذاشته اند که تا سال ۲۰۲۴ میلادی کنار هم مدیریت گوگل را عهده دار باشند. مقر شرکت گوگل از سال ۲۰۰۶ تاکنون در ماونتین ویو کالیفرنیاست. این شرکت هدف اصلی خود را از ابتدا سازماندهی اطلاعات جهانی و امکان دتسرسی ساده عموم به این اطلاعات عنوان کرده بود. گوگل روزانه بیش از یک میلیارد درخواست جست و جو دارد.

دلیل رشد سریع گوگل، محصولات زنجیره ای و شریک شدن با شرکت های دیگر بود. رشکت گوگل سرویس هایی همچون ایمیل جی میل و شبکه های اجتماعی اورکات و گوگل پلاس را شامل می شود و برنامه هایی همچون مرورگر وب گوگل کروم، ویرایشگر تصویر پیکاسا و سیستم پیام رسانی فوری گوگل تاک به کاربران خود پیشنهاد می دهد.

این شرکت روی سیستم عامل موبایل اندروید نظارت دارد. گوگل به عنوان دومین برند باارزش دنیا از سوی برندز معرفی شده و البته شیوه تجارت این شرکت و خدمات آن، انتقادهایی درمورد عدم رعایت حفظ حریم خصوصی، کپی رایت و سانسور را به گوگل وارد کرده است.

تاریخ شکل گیری ایده گوگل

در ژانویه سال ۱۹۹۶ لری پیج و سرگئی برین دانشجویان دانشگاه استنفورد فرضیه ای را توسعه بخشیدند که براساس آن یک موتور جست و جوگر مبتنی بر آنالیز ریاضی رابطه میان سایت های اینترنتی می توانست نتایج بهتری نسبت به تکنیک های استفاده شده قبلی ارائه دهد. آن ها با این باور که صفحات مربوطه با تعداد لینک های بیشتر می توانستند از اهمیت بیشتری برخوردار باشند، تصمیم به توسعه بخشیدن تئوری خود گرفته و پایه های ساخت یک موتور جست و جوی اینترنتی را بنا کردند.

گوگل درواقع پروژه تحقیقاتی این دو تحت عنوان Back Rub بود. البته این موتور جست و جوگر ابتدا با دامنه google.stanford.edu استفاده می شد و در سال ۱۹۹۷ با دامنه google.com ثبت شد و این شرکت یک سال بعد در سپتامبر سال ۱۹۹۸ تاسیس شد. به گزارش برترین ها اولین دفتر کار گوگل در گاراژ خانه سوزان وژکیکی در منلوپارک، کالیفرنیا قرار داشت. در تاریخ هفتم ماه می سال ۲۰۱۰ میلادی گوگل با آپدیت های مهمی در مورد نمای گرافیکی و بهترشدن و کارایی های بیشتر رو به رو شد که این بزرگترین به روزشدن انجام شده در تاریخ گوگل به شمار می رفت.

تبلیغات

۹۹ درصد از درآمدهای گوگل ناشی از برنامه های تبلیغاتی این شرکت است. تنها در سال ۲۰۰۶ این شرکت ۱۰/۴۹۲ میلیارد دلار از مجموع تبلیغات خود درآمد داشت. گوگل نوآوری های متعددی در عرصه تبلیغات اینترنتی داشته که این شرکت را در بازار تبلیغات به یکی از بزرگ ترین شرکت ها تبدیل کرده است.

این شرکت از ادسنس و دابل کلیک هم برای تبلیغاتش استفاده می کند. اد سنس با هدف درآمدزایی از طریق اینترنت در سال ۲۰۰۳ توسط گوگل به وجود آمده به گونه ای است که اگر از یک پایگاه اینترنتی روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر دیدن کنند، می توان در روز دستکم ۱۰ دلار درآمد کسب کرد.

هر کلیک بین ۰/۱ تا ۱۰ دلار قیمت دارد. دابل کلیک را گوگل در سال ۲۰۰۷ با ۳/۱ میلیارد دلار خرید که بزرگ ترین خرید تاریخ گوگل به شمار می رفت. تبلیغات در این پایشگاه در کنار محتوایی که ارتباط نزدیکی به آن دارند، قرار می گیرند. اولین تعدیل نیروی مهم گوگل با اخراج ۳۰۰ نفر از کارمندان دابل کلیک صورت گرفت که یک چهارم کارمندان این شرکت در آمریکا را شامل می شدند.

سرمایه و پیشنهاد عمومی سازی اولیه

نخستین بودجه ای که برای گوگل زمانی که هنوز این شرکت ثبت نشده بود، اختصاص یافت توسط اندی بکتولشیم موسس سن مایکروسیستمز و به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار بود. سال ۱۹۹۹ برین و پیج پیشنهاد فروش گوگل را به مدیرعامل «اکسایت» جرج بل به مبلغ یک میلیون دلار ارائه کردند ولی این پیشنهاد از سوی بل رد شد و او ۷۵۰ هزار دلار را به برین و پیج پیشنهاد داد. در همان سال سرمایه ای حدود ۲۵ میلیون دلار برای گوگل اعلام شد.

اولین پیشنهاد عمومی سازی IPO گوگل در سال ۲۰۰۴ مطرح شد. سهام گوگل به شکل مزایده آن لاین با استفاده از سیستمی که مورگان استنلی و کردیت سوئیس ساخته بودند، به فروش رسید و سرمایه ای بیش از ۲۳ میلیارد دلار نصیب گوگل کرد. سهام بعد از IPO عملکرد خوبی داشت و در سال ۲۰۰۷ به ۷۰۰ دلار برای هر سهم رسید که عمده آن بابت فروش بالا و تبلیغات اینترنتی بود. این شرکت هم اکنون در فهرست بورس نزدک با نام GOOG و در بورس فرانکفورت با نام HHQ1 حضور دارد.

خرید موتورولا

در پانزدهم آگوست سال ۲۰۱۱ گوگل اعلام کرد که قصد خریداری بخش تلفن های همراه شرکت موتورولا تحت نام موتورولا موبیلیتی را دارد. این شرکت برای خرید سهام موتورولا مبلغ ۵/۱۲ میلیارد دلار به صورت نقد پرداخت کرد و بدین ترتیب مالکیت شرکت «موتورولا موبیلیتی» به گوگل واگذار شد.

در پی این اقدام شرکت گوگل صاحب ۱۹ هزار کارمند جدید شد. گوگل با خرید موتورولا در جهت تقویت سیستم عامل اندروید و رقابت با شرکت هایی نظیر مایکروسافت و اپل گام خواهد برداشت. موتورولا حق امتیاز سیستم عامل اندروید را در اختیار دارد. اچ.تی.سی و سامسونگ هم از همین سیستم عامل در تلفن های خود استفاده می کنند. البته گوگل به صورت جداگانه شرکت موتورولا موبیلیتی را کنترل خواهد کرد.

شرکت های خریداری شده و همکاری ها

از سال ۲۰۰۱ تاکنون شرکت گوگل کمپانی های زیادی را خریداری کرده است. به گزارش برترین ها سال ۲۰۰۴ این شرکت، کیهول را خرید. شرکت اولیه محصولی تولید کرد که مشاهده گر زمین نام داشت و تصویری سه بع دی از کره زمین ارائه می کرد. گوگل نام این سرویس را به گوگل ارث در سال ۲۰۰۵ تغییر داد. دو سال بعد، گوگل شرکت یوتیوب ویدئوهای آن لاین را به مبلغ ۱/۶۵ میلیارد دلار در سهام خرید.

سال ۲۰۰۷ گوگل با ۳/۱ میلیارد دلار دابل کلیک را خرید. در اواخر همان سال گرندسنترال را به مبلغ ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. این سایت سال بعد به گوگل وویس تغییر نام داد. سال ۲۰۰۹ گوگل اولین کمپانی عمومی خود را که یک شرکت ویدئویی نرم افزاری به نام Technologies On2 را با ۱۰۶/۵میلیون دلار خرید. گوگل هم چنین آردوارک یک شرکت شبکه اجتماعی را با ۵۰ میلیون دلار خرید و در سال ۲۰۱۰ هم آگنیلوکس را خریداری کرد.

گوگل در سال ۲۰۰۵ همکاری با سان مایکروسیستمز را شروع کرد تا دو شرکت در تبادل تکنولوژی با یکدیگر فعالیت کنند. سپس گوگل با ای.او.ال و تایم وارنر هم همکاری کرد. این شرکت با مایکروسافت، نوکیا و اریکسون هم همکاری های مشترکی داشته است. در سال ۲۰۱۰ گوگل انرژی اولین سرمایه گذاری خود را روی انرژی پروژه های قابل بازیافت با ۳۸/۸ میلیون دلار در دو کارخانه بادی در داکوتا شمالی انجام داد.

 

موتور جست و جوگر

میلیاردها صفحه وب در فهرست جست و جوی گوگل هستند تا کاربران موضوعات دلخواه خود را با استفاده از کلمات کلیدی در آن جست و جو کنند. جست و جوگر گوگل، محبوب ترین سرویس این شرکت است. در نوامبر ۲۰۰۹ گوگل ۶۵ درصد از سهم بازار موتور جست و جوی برتر در آمریکا را در اختیار داشت. گوگل از این طریق روزانه صدها میلیون دلار درآمدزایی دارد. ترتیب قرارگرفتن نتایج جست و جوی گوگل بستگی به عاملی به نامنر تبه صفحه دارد.

گوگل بابت هر جست و جویی که روی این سایت انجام می شود، ۱۲ سنت درآمد دارد و از کلیک روی آگهی ها هم ۶۲ سنت سود می کند. به طور متوسط درآمد گوگل از هر کاربر جست و جوگرش ۷ دلار است. درآمد خالص گوگل در سال ۲۰۰۹ حدود ۶/۵ میلیارد دلار بوده است.

البته هرازگاهی به موتور جست و جوگر گوگل انتقادهایی وارد شده است. ازجمله سرویس های دیگر انتقادبرانگیز گوگل، گوگل باکس بود. گوگل کتاب ها را اسکن و آپلود و نسخه کامل کتاب های مجاز را به موتور جست و جوی جدید خود اضافه کرد ولی انجمن نویسندگان آمریکا علیه این سرویس گوگل شکایت کرد. اگرچه گوگل مدعی شد که این اقدام با قوانین کپی رایت تناقض ندارد. سال ۲۰۱۰ گوگل جست و جوی تصاویر خود را هم به روز کرد و این امکان را برای کاربرانش فراهم کرد تا با حرکت دادن موس روی تصاویر، آنها را کمی بزرگ تر ببینند.

گوگل پلکس

ساختمان اصلی گوگل در ماونتین ویو کالیفرنیا واقع شده و گوگل پلکس نام دارد. گوگل پلکس از دو واژه گوگل و کامپلکس ساخته شده و به اجتماعی زیاد از ساختمان های گوگل اشاره دارد. در سالن ورودی این ساختمان یک پیانو، تعدادی سرور قدیمی و نمونه های تحقیقاتی یک پروژه روی دیوار به چشم می خورند.

در تالار ورودی هم توپ های ورزشی و دوچرخه ها دیده می شوند. کارمندان شرکت گوگل می توانند در قسمت های تفریحی این شرکت که مجهز به رختکن، لباسشویی و خشک کن، اتاق ماساژ، بازی های ویدئویی، فوتبال دستی، پیانو، میز بیلیارد و پینگ پنگ است، به امکانات موجود دسترسی داشته باشند.

غذای رایگان هم به صورت ۲۴ ساعته در اختیار کارمندان است. در سال ۲۰۰۶ گوگل به دفتر ۲۸۹۰۰ متر مربعی خود در خیابان هشتم منهتن، نیویورک سیتی منتقل شد. انی دفتر اختصاصی برای گوگل ساخته شده و در حال حاضر هم بزرگ ترین تیم تبلیغاتی گوگل در آن استقرار دارند.

این ساختمان ۱۰ میلیون دلار در سال به عنوان کرایه برای گوگل هزینه داشته و شباهت زیادی در طراحی با مقر اصلی گوگل در ماونتین ویو دارد. در نوامبر ۲۰۰۶ گوگل زمین کارنگی ملون در پیتسبورگ را هم افتتاح کرد تا امروز مربوط به خرید و فروش و تبلیغات و برنامه هایی برای تلفن های هوشمند را در آن جا انجام دهد. گوگل در سراسر دنیا دارد و در ایالات متحده در شهرهای آتلانتا، اوستین، بولدر، سن فرانسیسکو، سیاتل و واشنگتن دفتر دارد.

ابزارهای تولیدی و جی میل

علاوه بر سرویس اینترنتی جست و جوگر استاندارد، گوگل طی سال های اخیر ابزار تولیداتی زیادی داشته است. نسخه آزمایشی جی میل، سرویس وب میل رایگان گوگل در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد. هر کاربر می توانست با دریافت دعوت نامه از کاربری دیگر که حساب جی میل داشت صاحب جی میل می شود و از خدمات این ایمیل استفاده کند. در سال ۲۰۰۷ استفاده از این سرویس برای عموم آزاد اعلام شد. سرویس جی میل در سال ۲۰۰۹ به روز شد و از حالت آزمایشی بیرون آمد.

در آن زمان جی میل به طور ماهانه ۱۴۶ میلیون کاربر داشت. این سرویس اولین سرویس ایمیل آن لاین بود که یک گیگابایت فضا به کاربرانش می داد و اولین سرویسی بود که ایمیل های رد و بدل شده بین دو نفر را به صورت پشت سر هم همچون یک فوروم نشان می داد. به گزارش برترین ها سرویس جی میل هم اکنون بیش از ۷۴۰۰ مگابات فضای آزاد با یک فضای اضافه از رنج ۲۰ گیگابایت در سال به کاربرانش ارائه می دهد. برنامه نویسان سرویس جی میل را به خاطر پیشگام بودن در استفاده از ای جکس، (تکنیکی در برنامه نویسی که به کاربران اجازه می دهد محتویات یک صفحه وب را بدون دوباره نوسازی آن مشاهده کنند) می شناسند.

ازجمله انتقادهای وارده به جی میل امکان افشای داده های کاربران است. اگرچه گوگل مدعی است که ایمیل هایی که با جی میل ارسال می شوند، هرگز توسط اشخاص دیگری قابل خواندن نیستند. گوگل داکس هم یکی دیگر از ابزارهای مفید آن لاین گوگل است که به کاربران این امکان را می دهد که اسناد را به صورت آن لاین در محیطی نه چندان غیرمتفاوت با مایکروسافت ورد ایجاد یا ویرایش کنند. این سرویس در ابتدا Writely نام داشت اما گوگل در سال ۲۰۰۶ آن را خریداری کرد. البته در آن زمان استفاده از گوگل داکس مثل جی میل فقط با داشتن دعوتنامه ممکن بود.

سیستم عامل کروم

کروم سیستم عاملی آزاد است که در ابتدا برای لپ تاپ های ارزان و براساس پردازش ابری طراحی شده بود. در این سیستم عامل تمام برنامه ها از طریق مرورگر کروم اجرا و اطلاعات کاربران هم روی سروس گوگل نصب می شود. گوگل کروم یک مرورگر وب آزاد و رایگان است که سپتامبر سال ۲۰۰۸ بر پایه پروژه کرومیوم ارائه شد. ابتدا نسخه آزمایشی گوگل کروم برای کاربران سیستم عامل ویندوز در ۱۰۰ کشور عرضه شد و گوگل اعلام کرد که در آینده نسخه های دیگری برای مکینتاش و لینوکس ارائه خواهد شد.

نقشه های معروف گوگل

گوگل ترانسلیت یکی از سرورهای جانبی خدمات ترجمه ای است که ترجمه بین ۳۵ زبان مختلف دنیا را انجام می دهد. گوگل سرویس اخبار خود را در سال ۲۰۰۲ راه انداخت. در سال ۲۰۰۶ گوگل پیشنهادی مبنی بر دسترسی به سرویس رایگان وایرلس در شهر سن فرانسیسکو و با سرویس اینترنتی ارث لینک ارائه کرد که با مخالفت شرکت هایی نظیر ورایزن و کامکست رو به رو شد. شرکت گوگل هم اکنون امکان استفاده رایگان از وایرلس را در ماونتن ویو کالیفرنیا فراهم کرده است.

یوتیوب توسط چاد مردیث هرلی، استیون چن و جاود کریم کارمندان شرکت pay pal در فوریه سال ۲۰۰۵ ثبت و شش ماه بعد به طور رسمی افتتاح شد. در پی موفقیت یوتیوب، یعنی پایگاهی اینترنتی که امکان تماشای ویدئوهای مختلف را به صورت آنلاین فراهم می کند، گوگل این شرکت را خریداری کرد.

محصولات دیگر

در سال ۲۰۰۷، گوگل برنامه ریزی تولید موبایل های این شرکت را به عنوان رقیب اصلی اپل، آیفون اعلام کرد. این پروژه اندروید نام داشت که یک دستگاه تلفن نبود بلکه یک سیستم عامل برای دستگاه های موبایل به شمار می رفت. سال ۲۰۱۰، به گوگل یک تلفن اندروید تحت نام شرکت گوگل به نام نکسوس وان را روانه بازار کرد. محصولاتی نظیر گوگل ویو، گوگل کروم یک مرورگر اینترنتی که در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد و سرانجام در سال ۲۰۱۱ گوگل والت که یک اپلیکیشن موبایل برای پرداخت های وایرلسی است.

در ژوئن ۲۰۱۱ گوگل سرویس شبکه اجتماعی گوگل پلاس را معرفی کرد. در جولای همین سال شرکت گوگل اعلام کرد که گوگل پلاس به مرز ۱۰ میلیون کاربر تن ها بعد از ۲ هفته بعد از راه اندازی رسیده و بعد از چهار هفته تعداد کاربران گوگل پلاس به ۲۵ میلیون نفر رسید.

کارمندان و مدیران

 

عملکرد سهام گوگل بعد از پیشنهاد عمومی اولیه این شرکت پاداش بزرگی برای کارمندان قدیمی گوگل به شمار می رفت. بعد از IPO، موسسان این شرکت و اریک اشمیت مدیرعامل آن خواهان کاهش حقوقشان به یک میلیون دلار شدند. پیشنهادهای بعدی آنها برای افزایش حقوق خود دادند توسط کمپانی مورد قبول قرار نگرفت چون آنها در این مدت از سهام گوگل هم سود برده بودند. تا قبل از سال ۲۰۰۴ اشمیت ۲۵۰ هزار دلار در سال و پیج و برین هرکدام ۱۵۰ هزار دلار در سال درآمد داشتند.

در سال ۲۰۰۷ و اوایل سال ۲۰۰۸ چندین مدیر اجرایی درجه یک از گوگل جدا شدند و به سایت فیس بوک رفتند. در آوریل سال ۲۰۰۱ لری پیج مدیرعامل گوگل و اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل شدند. شرکت گوگل یک تکنیک تشویقی و ترغیب تحت عنوان «استراحت ابتکاری» ایجاد کرده که در آن مهندسان ۲۰ درصد از زمان کار خود را به پروژه هایی که به آن ها علاقه دارند، اختصاص می دهند. بخشی از سرویس های جدید گوگل هم چون جی میل، گوگل نیوز، اورکات و ادسنس از همین ایده به وجود آمده اند. گوگل در حال حاضر توسط لری پیج، اریک اشمیت و سرگئی برین اداره می شود. اشمیت مدیر اجرایی و برین مدیر تکنولوژی و پیج هم مدیرعامل و مدیر بخش محصولات گوگل هستند.

سیستم عامل اندروید

محبوبیت گوگل از سال ۲۰۰۷ با راه اندازی سیستم عامل مخصوص تلفن های همراه این شرکت به نام اندروید بیشتر شده و شرکت های مختلف تلفن های زیادی را براساس این سیستم عامل طراحی کردند. اندروید بر پایه هسته لینوکس ساخته شده و هم اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه اندرویدی در سراسر جهان وجود دارد که روزانه ۵۵۰ هزار دستگاه به این تعداد اضافه می شود.

در ژانویه ۲۰۱۰ گوگل تلفن همراه خود با سیستم عامل اندروید به نام نکسوس وان را عرضه کرد که سخت افزار آن را اچ تی سی ساخته بود. سخت افزار نکسوس اس گوشی تلفن همراه بعدی این شرکت توسط سامسونگ با نظارت اندروید گوگل ساخته شد.

مهدی رهنما بازدید : 29 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

بهنوش بختیاری پس از چندی قبل که خبر خوانندگی وی در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب بسیار گسترده ای هم روبرو شد اخیرا به گزارش گری لیگ برتر فوتبال ۹۳ - ۹۲ روی آورده است .

بازی لیگ برتر ایران که همه ساله در سطح گسترده منتشر می شود که هر ساله با صدای عادل فردوسی پور است اما امسال با صدای بهنوش بختیاری روانه بازار بازی های رایانه ای شده است.

بهنوش بختیاری بعد از خوانندگی گزارشگر لیگ برتر شد!! + عکس

گفتنی است که در تبلیغان این محصول آمده برای اولین بار است که یک زن گزارشگری فوتبال می کند .در این بازی بهنوش بختیاری و شهروز شبستری بصورت همزمان این بازی را گزارشگری می کنند.

 

مهدی رهنما بازدید : 35 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

فروردین: امروز نباید سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید، فقط آنها را همانگونه که هستند ابراز کنید. از طرف دیگر فراموش نکنید که درست نیست هر چیزی که در ذهنتان دارید را بیان کنید. بعضی از حس ها در انسان وجود دارند که نباید در موردشان با کسی صحبت کرد. اگر قبل از اینکه به نتایج کارهایتان فکر کنید، در مورد تمام نیازها و خواسته هایتان با دیگران حرف بزنید، مطمئناً به دردسر خواهید افتاد.

اردیبهشت: تازگیها به شما فرصت ویژه ای داده شده است. اگر شما وظایفتان را انجام داده و منتظر هستید، باز هم باید بدانید که برای استفاده کردن از این فرصت چه کارهایی باید انجام بدهید. البته شما عاقل تر شده اید چون یاد گرفته اید از اتفاقاتی که در گذشته پیش آمده درس بگیرید. اما اگر خیلی سریع از این یافته های خود استفاده نکنید، فرصتی را که به شما رو آورده را برای همیشه از دست خواهید داد.

خرداد: رویدادهای غیر منتظره ای که در محل کار اتفاق افتاده است شما را نسبت به آینده تان بیمناک کرده است، اما اگر شما تازگیها سخت کار کرده باشید نباید در مورد این موضوع نگران باشید. حتی اگر شما در تنگنا قرار گرفته اید، تغییراتی که شما آرزویش را داشته اید بدون هیچ پافشاری کردنی اتفاق خواهد افتاد. وقتتان را با فکر کردن به اینکه چه کاری درست است تلف نکنید؛ حتی اگر این تحولات دقیقاً به شکلی که شما تصور می کرده اید نیستند فقط خودتان را با آنها وفق بدهید.

تیر: شما نسبت به قبل شجاع تر شده اید، برای اینکه تصمیم گرفته اید که آدم متفاوتی باشید. شما در مورد چیزهایی که یگران مممکن است بگویند یا فکر کنند نگران نیستید؛ قضاوتهای یک نفر دیگر باعث عقب نشینی کردن شما نمی شود. امروز روز خوش شانسی شماست؛ پس به سمت جلو حرکت کرده و برای یک روز هم که شده از قوانینی که قبلاً برای خودتان تعیین کرده بودید تبعیت نکنید.

مرداد: امروز نظر شما در مورد عشق كمی غیر عادی به نظر می رسد، برای آنكه چیزهای كه قبلاً شما را هیجان زده می كردند امروز هیچ حسی در شما ایجاد نمی كنند. شما لزوماً دیگر به عشقهای سطحی علاقه ای ندارید؛ رابطه های بیهوده داشتن به نظر شما فقط باعث تلف كردن وقت باارزشتان می شود. به جای اینكه بر پایه عادتهایتان واكنش نشان دهید، بیشتر رویاپردازی كرده و یك راه كلی تر و جدیدتر برای برقراری ارتباط و دوست یابی پیدا كنید. اگر شما ذهن خودتان را به روی چیزهایی متفاوتی كه وجود دارد نبندید، متوجه می شوید كه عشقی كه در جستجویش هستید همین نزدیكی هاست.

شهریور: شما در حال حاضر نمی توانید به اندازه ای كه دوست دارید روی اطرافیانتان حساب كنید. به نظر می رسد همین كه یك اتفاق جدی پیش می آید، همه دور و بری هایتان غیبشان می زند. و در نهایت متزلزل بودن یكی از نزدیكانتان ممكن است بازتاب بی میلی های شما باشد كه نتیجه آن داشتن یك رابطه ناسالم است. اما هنوز هم نیازی نیست فرد دیگری را مجبور كنید تا از دستورات شما پیروی كند. به جای اینكه صبر كنید تا این رابطه به شما لطمه بزند زودتر آن را به هم بزنید.

مهر: امروز برای شما سخت است كه نظم و ترتیب همیشگی تان را حفظ كنید، برای اینكه تفییرات غیر منتظره ای در برنامه های شما به وقوع پیوسته است كه كاركردن بر اساس برنامه های اصلی تان را غیرممكن ساخته است. اما به جای اینكه سعی كنید روی موضوعاتی كه نمی توانید تغییرشان دهید كار كنید، یك روش جدید برگزینید. ظرف یك یا دو روز آینده الگوهای كهنه تان را كنار بگذارید. وقتی كه این چرخه شكسته بشود، شما باید با روشی متفاوت همه چیز را به حالت اول برگردانید.

آبان: حواستان جمع باشد كه برنامه هایتان را بر اساس احساسات بی ثبات خود پایه ریزی نكنید، برای اینكه اگر احساسات شما تغییر كنند، پایه و اساس برنامه های شما به هم می ریزد. اما حالا تا زمانی كه شما روی چیزهایی كه می خواهید به دست بیاورید تمركز نكرده اید، تفریح كردن نیز فكر خوبی است. به جای اینكه تلاش كنید چیز خیلی متفاوتی را به دست بیاورید، فكر كنید ببینید چه چیزی برای شما بهترین است.

آذر: امروز باید خیلی حواستان جمع باشد، برای اینكه اعتماد به نفس بیش از اندازه ای كه دارید باعث می شود كه فرصت خیلی پیش پا افتاده ای كه زیاد هم مهم نیست به نظر شما خیلی عالی بیاید. خلاق بودن و سازنده بودن صفات خوبی هستند، اما نباید تلاشهای گذشته تان را ضایع كنید.

دی: امروز شما واقعاً می خواهید ایده هایتان را برای خود نگه دارید، برای اینكه خورشید نورانی در حالی كه در هفتمین خانه تان در ارتباط با دوستانتان قرار دارد از اورانوس اشعه هایی را می گیرد. اینك در زندگی شما مانعی برای فعالیتهایتان وجود ندارد، بنابراین فعالیت كردن بر اساس ایده های خوبتان كار سختی نیست. حتی اگر برنامه هایتان را روی كاغذ نیاورده اید و خوب بررسی شان نكرده اید ولی به جلو رفته و آنها را مطرح كنید. به احتمال زیاد دیگران هوش و بصیرت شما را خواهند دید و به خاطر تلاشهایتان ازتان حمایت خواهند كرد.

بهمن: شما امروز می توانید در خرج و مخارجتان تغییراتی ایجاد كرده و راهی را پیدا كنید كه فشار مشكلاتی كه بر دوشتان سنگینی می كند را كم كنید. اگر شما به واسطه اصلاحات بسیار كم اما مهمی كه در روش پول خرج كردنتان ایجاد كرده اید ولخرجی هایتان را كمتر كنید، به زودی می توانید نتایج مثبت آن را ببینید.

اسفند: امروز برای شما روزی پر از اتفاقات عجیب است. در حالی كه اورانوس طی سالهای اخیر مدام دور و بر نشانه شما می چرخیده، شما سهم زیادی از این اتفاقات هیجان انگیز داشته اید و آنها را وارد زندگی شخصی خود كرده اید. حالا كه این تغییرات شما را به اوج رسانده اند، هر مانع دیگری را كه جلوی شما را می گیرد و شما را از زندگی كردن با استفاده از بهترین استعدادهایتان باز می دارد، از بین ببرید.

مهدی رهنما بازدید : 29 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

"لاکس یادف" یک دختر 20 ساله هندی است که زندگی اش از 15 سال پیش تا کنون در سن 5 سالگی متوقف شده و همچنان لباس کودکانه بر تن میکند. وی از سن 5 سالگی در اثر ابتلا به یک بیماری ژنتیکی نادر دچار توقف رشد شده است.

او میگوید زندگی او دردآور است اما ناکامی ها و نا امیدی ها باعث نشده است که دست از تلاش برای داشتن یک زندگی خوب بردارد و علیرغم مشکلاتش با نمرات خوب دبیرستان را پشت سر نهاده و قصد دارد در رشته کامپیوتر در دانشگاه ادامه تحصیل دهد. او اکنون کارمند نیمه وقت یک فروشگاه نیز هست و به این ترتیب درآمد مستقلی از خانواده دارد.

دختر 20ساله هندی در 5 سالگی گیر کرده است! + عکس

دختر 20ساله هندی در 5 سالگی گیر کرده است! + عکس

او معتقد است برای همیشه در جسم یک دختر بچه اسیر شده است و این مسئله باعث شده است بسیاری از مردم و دوستانش نگاه ترحم آمیزی به او داشته باشند که این مسئله باعث میشود او ناراحت شود. و معتقد است این مسئله بیش از او باعث رنجش خانواده اش است.

او میگوید تنها چیزی که مهم است این مسئله است که وی یک انسان است و حق زندگی دارد و نمیخواهد اجازه دهد این بیماری سهم او را در زندگی اش از بین ببرد.

مهدی رهنما بازدید : 39 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

پس از انتشار شایعات فراوان در روزها و هفته های گذشته، شرکت نوکیا سرانجام از گوشی هوشمند جدید خود که پیشرفته ترین محصول این شرکت محسوب می شود و دوربین دیجیتالی 41 مگاپیکسلی را نیز در خود جا داده است، رونمایی کرد.

نوکیا توضیح داد که فناوری جدید آن موسوم به PureView شامل سیستم نوری تثبیت تصویر می شود و این مسئله به آن معنی خواهد بود که گوشی هوشمند جدید می تواند شفاف ترین و بهترین عکس ها را نسبت به تمام دوربین های دیجیتالی موجود در جهان بگیرد.

این گوشی هوشمند جدید Lumia 1020 نام دارد و فناوری جدید این امکان را برای آن ایجاد می کند که در آن واحد با هر بار فشار دادن کلید شاتر دو عکس به صورت همزمان تهیه کند تا در این حالت تصاویر با کیفیت 38 مگاپیکسلی گرفته شوند. دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند همچنین قابلیتی دارد که با آن می توان عکس ها را با کیفیت 5 مگاپیکسل تهیه کرد تا کاربران به راحتی بتوانند عکس های کم حجم را از طریق سیستم عامل ویندوز فون 8 روی شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

گوشی جدید و استثنایی نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسلی

گوشی هوشمند Lumia 1020 با دوربین دیجیتالی 41 مگاپیکسلی، حسگر نوری ZEISS را به همراه 6 لنز فیزیکی، سیستم اپتیکال تثبیت تصویر، سیستم افزایش دهنده شفافیت تصویر در فضاهای تاریک و ... در خود جا داده است.

دوربین دیجیتالی این محصول همچنین می تواند تصاویر ویدیویی را با صدای استریو در خود ضبط کند و حتی در فضاهایی مثل کنسرت ها نیز صداهای اضافی محیط را حذف کرده و فقط صدای اصلی را نگه دارد. این قابلیت جدید تصویربرداری Rich Recording نام دارد و کیفیت صدای ضبط شده همراه با تصویر را نسبت به صدایی که از میکروفون های معمولی گوشی های هوشمند ضبط می شود 6 برابر ارتقا می دهد.

مهدی رهنما بازدید : 41 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

در دهه های گذشته پیکارهای تیم های ملی فوتبال آلمان و هلند معمولا در سایه  انزجار برگزار شده بودند. حضور بازیکنان هلندی در بوندس لیگای آلمان اما در سال های اخیر تاثیری تنش زدا در برخوردهای میان دو تیم داشته است.

استفاده "رونالد کومان" از پیراهن یادگاری تیم ملی آلمان به عنوان “کاغذ توالت” یا تف انداختن "فرانک رایکارد" به موهای "رودی فولر" از صحنه هایی هستند که فوتبال دوستان آنها را با شنیدن عنوان “دوئل میان آلمان و هلند” بی درنگ به خاطر می آورند. بر پیکارهایی که در دهه های گذشته میان ملی پوشان دو کشور انجام شده، معمولا انزجاری متقابل و در مواردی حتی تنفر آشکار حاکم بوده است.

در دوران اخیر اما روابط طرفین کمی آرام گرفته و پیکارهای میان تیم های ملی هلند و آلمان در جوی به مراتب دوستانه تر در مقایسه با گذشته برگزار شده اند.

پویایی روزافزون تیم ملی آلمان با ارائه فوتبالی جذاب از یک سو و حضور پررنگ بازیکنان هلندی در بوندس لیگای آلمان بدون شک در این روند تنش زدا بی تاثیر نبوده اند.

در پی دیدار پرتنش ۱۹۸۸ تیم های آلمان و هلند در هامبورگ که با برتری ۲-۱ نارنجی پوشان همراه بود، جو حاکم بر بازی های دو تیم مسموم تر از گذشته شد. در روز ۲۴ ژوئن ۱۹۹۰ یعنی دو سال پس از پیروزی هلند بر آلمان، ملی پوشان دو کشور در دور یک هشتم نهایی جام جهانی+ ایتالیا مقابل هم صف آرایی کردند.

در یکی از جنجالی ترین صحنه های جام جهانی، "فرانک رایکارد"، مدافع تیم ملی هلند، قابلیت های خود در رقابت با "لاما" (شتر تف انداز آمریکای جنوبی) [لقبی که نشریات آلمانی به ریکارد داده بودند] را به نمایش گذاشت و دو بار آب دهان خود را به مو های رودی فولر انداخت. داور هم برای آرام کردن جو مصلحت را در آن دید که هر دو بازیکن را از زمین اخراج کند. جالب توجه آن که "رایکارد" و "فولر" شش سال بعد دست دوستی به سوی هم دراز کردند و پرونده  این حرکت غیرورزشی را بستند.

در نهایت تیم ملی آلمان موفق شد با نتیجه 2 بر 1 از سد هلند بگذرد و انتقام ناکامی دو سال پیش را از نارنجی پوشان بگیرد.

حرکت بسیار زشت فوتبالیست معروف در جام‌ جهانی+ عکس

 

منبع : سيمرغ

بازنشر : همه چی اینجاست

مهدی رهنما بازدید : 61 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

 

تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری تدارکاتی به مصاف ملوان انزلی در ورزشگاه درفشی فر رفت.

دو تیم با به نمایش گذاشتن یک بازی خوب با یک نتیجه یک بر یک به کار خود پایان دادند.

گل پرسپولیس را عباس زاده در دقیقه 13 به ثمر رساند و جلال رافخایی از روی یک ضربه ایستاگی در دقیقه 18 بازی را به تساوی کشاند.

گفتنی است تعدادی از هوادارانی که موفق نشدند این بازی را از نزدیک تماشا کنند از روی پشت بام های اطراف ورزشگاه درفشی فر این بازی را با دردسر تماشا کردند.

مهدی رهنما بازدید : 27 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

ملی پوشان ایران امشب در اولین بازی مقابل آلمان در گیم اول با نتیجه 25 بر 19 و در گیم دوم 25 بر 18 به برتری رسیدند . آلمان براي صعود به مرحله بعد اين مسابقه نياز به شش امتياز داشت ولی ناکام ماند و تیم ایران در صورت کسب شش امتیاز به رده سوم می رسد. تيم المان در گیم اول در دريافت ها مشكل داشت و بازيكنان ايران نيز سرويس هاي خوبي زدند. 

ایران با اقتدار آلمان را هم در هم کوبید
اولین امتیاز ایران توسط امیر غفور به دست آمد تماشاگران پر شور ایرانی نقش خوبی در برتری این گیم داشتند ، حداقل شش سرویس ژرمن ها خراب شد 
در بازی امشب کار بهتری از خود به نمایش گذاشتند و از همان آغاز، مقابل آلمان با قدرت حاضر شدند. تیم ملی والیبال ایران با پیراهن های یکدست سفید مقابل سرخ پوشان آلمان در حالی در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال به میدان رفت که توانست در پایان ست اول با نتیجه 25 بر 19 از سد ژرمن ها عبور کند.
آلمانی ها با ترکیب کریستین فورم، کالیبردا، کولین، اسکاپس، کامپا و استوارد و با هدایت "ویتال هلن" بلژیکی مقابل ایران به میدان آمدند. در مقابل محمد موسوی، سعید معروف، علی مباشری، رحمان داودی، امیر غفور، فرهاد ظریف ترکیب تیم ملی والیبال ایران را در آغاز این دیدار شکل می دادند.
از حدود یکساعت قبل از مسابقه تمام ظرفیت سالن 12 هزار نفری آزادی پر شد. در برخی از سکوها حتی جای سوزن انداختن هم نبود. هواداران تیم ملی والیبال ایران با فریاد های بلند خود یکصدا تیم ملی را تشویق می کردند. موج حضور هواداران ایرانی به قدری بود که آلمان ها حدود 5 دقیقه پس از ورود به سالن با بهت به تماشاگران نگاه می کردند و بعد از دقایقی که به تدریج یخ شان باز شد گرم کردن را شروع کردند.
با وجود اینکه تمام سکوها پر شده بود شمار زیادی از علاقه مندان به تماشای مسابقه پشت درب ورودی منتظر مانده بودند تا نیروهای یگان ویژه اجازه ورود به آنها را بدهند ولی اینطور نشد. متاسفانه برخی از سربازهای یگان ویژه توجیه نشده بودند و حتی با خبرنگارها هم برخورد مناسبی نداشتند و اصرار می کردند که باید آنها را بازرسی بدنی کنند و کیف و لوازم شخصی اشان را بازبینی کنند.
اگر چه در آغاز این مسابقه تهویه سالن و دسترسی به اینترنت برای خبرنگاران قدری با مشکل روبرو شد اما بلافاصله با اقدام سریع مسئولان این مشکلات تا حدی برطرف شد.
دیدار تیم های ملی والیبال ایران و آلمان در هفته پایانی لیگ جهانی در حالی از ساعت 21 امروز جمعه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد که ظرفیت این سالن از یکساعت قبل از بازی تکمیل شده بود اما بسیاری از علاقمندان به والیبال پشت در مانده بودند. این عده که برخی از آنها بلیت مسابقه را هم در اختیار داشتند با وجود تلاشی که انجام دادند موفق به حضور در سالن نشدند و در نهایت با برخورد ماموران نیروی انتظامی مواجه شدند و برخی از آنها نیز برای متواری شدن کتک خوردند!
این بازی جمعه 21 تیرماه ساعت 21 به وقت تهران  آغاز شد. با توجه به قطع تلویزیونی دیدن این بازی برای  بسیاری از ایرانیان آزار دهنده است،
این دیدار البته مهمان ویژه دیگری نیز داشت که در بین انها چهره های سیاسی و فوتبالی هم دیده می شد. حسین فرکی مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، رحیمی معاون اول رئیس جمهور، مسئولان سفارت آلمان، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و برخی چهره های دیگر از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.
اگر آلمان مي توانست ايران را با نتيجه سه برصفر و يا سه بريك در دو بازي شكست داده و شش امتياز كسب كند به جاي روسيه كه در رده دوم اين گروه قرار دارد، به دور بعد صعود مي كرد. اما اين تيم در دستيابي به اين امتيازات ناكام ماند و به اين ترتيب با برتري ايران مقابل آلمان در دو ست اول و دوم ، تيم هاي ايتاليا و روسيه از گروه دو به دور بعد ليگ جهاني صعود مي كنند. 
گیم اول ديدار ايران و المان با نتيجه ۲۵بر۱۹ و ست دوم با نتيجه ۲۵ بر۱۸ به نفع تيم ملي كشورمان به پايان رسيد. 
گیم دوم:25 بر18 ایران
تیم ملی والیبال ایران گیم دوم مسابقه را هم مقتدارنه آغاز کرد. شاگردان ولاسکو خیلی زود چهار امتیاز از حریف پیش افتادند. دریافت های عالی و بازی سازی های دیدنی سعید معروف اختلاف امتیاز را با حریف به عدد شش رساند.
این نسل طلایی والیبال ایران کاملا آلمان  ها را مقهور توانایی های خود کرده بود. هواداران سر از پا نمی شناختند. همه جا پرچم سه رنگ ایران در اهتزاز بود. رحمان داودی همچنان یکی از موثرترین بازیکنان ایران بود.او خوب دریافت می کرد, عالی سرویس می زد و آبشارهای تماشایی داشت. هیچ یک از بازیکنان آلمان حرفی برای گفتن نداشتند.
دیگر هیچ کس امیدی به پیروزی آلمان ها نداشت. سعید معروف یک تنه دفاع روی تور حریف را جا می گذاشت و موسوی مقتدرانه از عنوان خود به عنوان بهترین دفاع روی تور لیگ جهانی دفاع می کرد. ولاسکو حتی نیازی به تعویض نمی دید. جشنی دیگر در راه بود.
بهنام محمودی و مهدوی که اواخر ست دوم به میدان آمده بودند نقش زیادی در پیروزی 25 بر 18 ایران در این ست داشتند.
گیم سوم:25 بر 20ایران
آلمانها در گیم سوم چیزی برای از دست دادن نداشتند. آن ها با تمام توان آمده بودند تا به باخت 3بر صفر برابر ایران تن ندهند. اما دیگر چیزی نمی توانست مانع ملی پوشان مقتندر والیبال ایران شود. عادل غلامی در این دیدار یک ستاره بود. علی مباشری حالا دیگر ششمین برد خود را از مجموع هفت بازی ملی جشن می گرفت. سعید معروف بهترین پاسور آسیا یک تنه ساختار دفاعی حریف را بهم می ریخت. خولیو ولاسکو بارضایت کار شاگردانش را زیر نظر داشت. ایران مثل دو ست قبل چهار امتیاز پیش افتاده بود و با حاشیه امنیت کار را دنبال می کرد. امیرغفور با هوشمندی بالای خود گاهی با دست دفاع کار می کرد و گاهی هم اسپک های طلایی خود راب ه قبل زمین آلمان می کوبید. بازیکنان ایران از همه جای زمین توپ را جمع می کردند و اجازه نمی دادند حریف مفت امتیاز بگیرد. تجلی غرور ملی در سالن طنین انداز شد. سید محمد موسوی همچون کوهی استوار مقابل مهاجمان حریف می ایستاد. بلندبالاهای ایران پنجمین پیروزی خود را در لیگ جهانی جشن می گرفتند.
ديدار برگشت دو تيم فردا شب در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار مي شود. 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 2,685
  • بازدید کلی : 44,677